Új vezető az Erste Bank marketing és pr területének élén
Új vezető irányítja augusztus közepétől az Erste Bank marketing és pr területét. Blaumann Debóra a Delivery Herotól érkezik, ahol a NetPincér, majd a Foodpanda márkákat építette marketing vezetői pozícióban, csapatához tartozott a pr, a kreatív gyártás és CSR is. A közgazdász és politológus végzettségű szakember közel tíz év munkatapasztalattal rendelkezik, melynek döntő részét nagyobb FMCG cégeknél és globális médiaügynökségeknél szerezte. Szakmai tapasztalatai a marketing és az üzletfejlesztés területére fókuszálnak, mint például termékek, szolgáltatások és márkák piaci bevezetése, tech-fejlesztések és -migrációk, illetve kiterjednek hosszú távú regionális és helyi stratégiák kidolgozására is. Emellett részt vett és szakmailag irányított márkák beolvasztását, valamint rebrandingjét célzó projekteket is. Többek közt az Erste Bank küldetése és társadalmi felelősségvállalása motiválta a váltásra.
Az Erste Bank kiemelten kezeli ügyfelei pénzügyi egészségének támogatását. Több mint kétszáz éve a pénzintézetet azért alapították Ausztriában, hogy egy templom közösségét segítse a jólétük megteremtésében, és az Erste elsődleges célja ma is az, hogy támogassa ügyfeleit a pénzügyi egészségük létrehozásában és fejlesztésében. Az Erste Social Banking programja, Social Housing projektjei, valamint a pénzügyi edukáció, a pénzügyi kultúra fejlesztése révén továbbra is hozzá kíván járulni a munkanélküliség és a szegénység kockázata elleni küzdelemhez. A pénzügyi egészség központi szerepe pedig a bank kommunikációjában is megjelenik.
„Egyre inkább átalakul a pénzintézetek szerepe, hiszen a klasszikus pénzügyi közvetítés mellett mind fontosabb a tanácsadás, az ügyfelek pénzügyi egészségének javítása, megőrzése vagy megteremtése. Ennek megfelelően a banki kommunikáció is átalakul: elengedhetetlen, hogy az emberek nyelvén szóljunk, eltűnjenek az „apróbetűk”, közelebb kerüljenek hozzájuk a pénzügyek. Számomra izgalmas feladatot jelent, hogy egy olyan pénzintézet, az Erste Bank kommunikációját irányíthatom ebben a folyamatban, amely eddig is élen járt a változásban” – mondta el Blaumann Debóra.
A szakember feladata a banki kommunikációs eszköztár bővítése is lesz. „Új megközelítésekre van szükség a pénzintézeti kommunikáció minden területén. Nem csupán a felületeinknek kell érthetőbbnek és átláthatóbbnak lennie, az ügyfeleket más csatornákon és máshogy kell megszólítani, miközben a kommunikációban is egyre fontosabb az edukáció szerepe” – tette hozzá az Erste Bank új marketing és kommunikációs vezetője.