Újabb innováció az OTP-nél a bankfióki ügyintézésben
Az OTP Bank folyamatos fejlesztésekkel igyekszik növelni szolgáltatásai színvonalát és ezen keresztül az ügyfélélményt. A legutóbbi újítás a bankfióki ügyfélazonosítási folyamatot érinti, segítségével az ügyintézés még gördülékenyebbé, egyszerűbbé és rövidebbé válik. A fióki ügyintézés első lépése az ügyfél azonosítása, személyazonosságának ellenőrzése. Erre minden alkalommal szükség van, az új, digitális azonosításhoz ugyanakkor csak a következő esetekben kéri el az ügyintéző az okmányokat: ha 365 napnál régebben történt adategyeztetés, ha hiányzik bármelyik ügyféladat, ha az ügyfél lecserélte okmányát, változtak személyes adatai, ha törvényi előírások miatt szükséges az átvilágítás, vagy ha új szolgáltatásra szeretne az ügyfél szerződést kötni.
A korábbi eljárás szerint az ügyfélnek át kellett adnia azonosító okmányait a banki ügyintézőnek, aki azokat beszkennelte. Az új módszer során az ügyintéző az okmányokat egy speciális, céges mobiltelefonra telepített applikáció segítségével olvassa be. Az adatok azonnal betöltődnek a védett banki rendszerbe, az ügyfél adatokat az ügyintéző telefonja nem tárolja.
„A digitális ügyfélazonosítási módszer fejlesztése során a biztonság mellett fontos szempont volt az ügyintézési idő további rövidítése. Az új megoldással az azonosítás 2-3 perccel lerövidül a korábbihoz képest, amit az ügyfél végig figyelemmel kísérhet. A folyamat ráadásul teljesen papírmentes, ahogy a széles körben alkalmazott digitális aláírópad megoldásunk is” – mondta el Kolonics Ádám az OTP Bank termékfejlesztési menedzsere.
A rendszer egyelőre a magyar és a meglévő ügyfelek okmányait képes kezelni, de az alkalmazás funkcióinak bővítése folyamatos.