Válságban az életbiztosítási ágazat? Egyre nehezebb lépést tartani az ügyfelek igényeivel

A magas inflációval, a gazdaság terén tapasztalható bizonytalansággal és a csökkenő érdeklődéssel szembesülve az életbiztosítást nyújtó szolgáltatók kritikus fordulóponthoz érkeztek.

Válságban az életbiztosítási ágazat? Egyre nehezebb lépést tartani az ügyfelek igényeivel

Forradalmi változás előtt áll az életbiztosítási ágazat, amelynek egyszerre kell lépést tartania a mesterséges intelligencia térhódításával és az egyre növekvő ügyféligényekkel – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebbkutatásából. Mindez a teljes ügyfélutat áthatja, de különösen nagy kihívásokkal néz szembe a termékkínálat, az ügyfélintegráció (onboarding), a szolgáltatások és a kárrendezési igények/lemondások területe.

A lakossági ügyfelek többsége nem elégedett

Minden ügyfél arra vágyik, hogy már az ajánlatok szemezgetése során is érezze, maximálisan figyelnek az általa vázolt szempontokra és a legtöbb folyamat gördülékenyen, gond nélkül megy végbe.

Ennek ellenére az ügyfélintegráció (onboarding) szakaszában minden harmadik (35%) lakossági ügyfél nehézséget tapasztal és 27%-uk elégedetlen a hosszadalmas kérelmezési folyamattal. A helyzet nem jobb a szerződéskötést követően sem: a biztosítás megkötése után minden negyedik (25%) lakossági és csoportos életbiztosítással rendelkező ügyfél bosszúságot érez a hosszadalmas várakozási idő miatt, míg 23%-uk elégedetlen amiatt, hogy nem tudnak önkiszolgáló lehetőségeket igénybe venni a biztosítási feltételek módosítása céljából. 

A kárrendezési folyamat szintén sok negatívummal jár az ügyfelek számára, főként a digitalizáció hiánya miatt: a lakossági ügyfelek egyharmada (35%) szerint a kárigénylési folyamat bonyolult, 27%-uk pedig azt állítja, hogy a kárrendezés során az empátia hiányát tapasztalta.

A fiatalabb generáció elégedetlenebb

Bármelyik korcsoportot is vizsgálták a negatív visszajelzések nem maradtak el. Ugyanakkor a kutatás rávilágított, hogy a fiatalabb (18-40 év közötti) kötvénytulajdonosok a biztosítási időszak során még több negatívummal szembesülnek, mint az idősebb (41-60 év közötti) ügyfelek.

Problémásnak mutatkozik mind a lassú és összetett ügyfélintegráció, mind a kijelölt kommunikációs csatornák, illetve a biztosítási kötvényekhez kapcsolódó önkiszolgálás hiánya. Nagyobb rugalmasságot várnának el az ügyfelek a kárrendezés terén is: 42%-uk a rugalmatlan kifizetéseket nevezte meg kritikus problémaként, szemben az idősebb ügyfelek mindössze 26%-ával.

Annak ellenére, hogy igény mutatkozik az ügyfélintegráció, a szolgáltatások és a kárrendezési élmény újratervezésére, a biztosítótársaságok mindössze 9%-a alakított ki olyan folyamatokat, amelyek bevezetésének köszönhetően javulhatnak az ügyfélelégedettségi indexek. 

„A biztosítótársaságoknak változtatniuk kell azon az prekoncepción, hogy az életbiztosítás pusztán haláleseti biztosítás. Ezt úgy érhetik el, hogy ha az új generációs ügyfelek megszólítására összpontosítanak és a termékközpontú megközelítés helyett az ügyfelet helyezik stratégiájuk fókuszába” — nyilatkozta Samantha Chow, a Capgemini életbiztosítási-, életjáradéki- és juttatási ágazatának globális vezetője. „Több biztosítótársaság küszködik elavult technológiával és olyan befektetésekkel, amelyek nem eredményezték az elvárt hozamot. Az előre vezető út egy olyan ügyfélközpontú átalakulás, amely a mesterséges intelligenciával kiegészített, empátián alapuló szolgáltatást beépíti az alapvető folyamatokba.”

Holtponton az ügyfélélményt javító korszerűsítések

Bár a biztosítótársaságok felismerték, hogy sürgősen korszerűsíteniük kell működésüket, azonban csak 41%-uk valósította meg (vagy múlta felül) az átalakítással kapcsolatos legújabb célkitűzéseit. A fejlődést tovább bonyolították a nem várt integrációs nehézségek (50%), az üzleti célkitűzésekkel való összehangolás hiánya (42%) és a megfelelő szakemberek hiánya (42%). 

Ezen kedvezőtlen körülmények ellenére a kutatás megállapítja, hogy a biztosítótársaságok 5%-át alkotó élenjáró elit csoport kiemelkedő ügyfélélményt nyújt. Ezek az élenjáró biztosítótársaságok a legkorszerűbb technológiákat, például a generatív MI-t használják fel a kiemelkedő ügyfélintegrációs, önkiszolgáló és kárrendezési lehetőségek biztosítása érdekében. 

78%-uk kínál önkiszolgáló portálokat az ügyfeleknek, szemben az átlagos biztosítótársaságok mindössze 13%-ával, míg 56 %-uk biztosít zökkenőmentes és intelligens kárrendezési élményt a hang- és hangulatelemzést segítő mesterséges intelligencia támogatásával, szemben az átlagos biztosítók 3 %-ával.

A mesterséges intelligencia a fejlődés kulcsa 

A generatív mesterséges intelligencia átalakító ereje vitathatatlan az életbiztosítási ágazatban. Jelenleg az élenjáró biztosítók 67 %-a fel van készülve arra, hogy kiaknázza és maximalizálja a generatív mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket a működésük során, míg ez a felkészültségi szint az átlagos biztosítóknak mindössze 25 %-ára jellemző.

Az emberi intelligenciával kiegészített generatív mesterséges intelligencia forradalmasíthatja az ügyfélélményt és növelheti a biztosítótársaságok működésének hatékonyságát is. Azok a biztosítótársaságok, amelyek képesek hatékonyan ötvözni a csúcstechnológiát a képzett szakemberekkel előnyösebb pozícióba kerülhetnek ahhoz, hogy az ágazatot az innováció és az ügyfélközpontúság új korszakába vezessék.

Átlag közeli hőmérsékletű és kissé csapadékos volt a november

Átlag közeli hőmérsékletű és kissé csapadékos volt a november - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján csütörtökön.
2025. 12. 05. 00:05
Megosztás:

Megtorpant az XRP árfolyam, miközben a Ripple lezárta az 1 milliárd dolláros GTreasury felvásárlást

A Ripple legújabb, 1 milliárd dolláros akvizíciója új lendületet adhat a digitális pénzügyi infrastruktúra átalakulásának – még ha az XRP árfolyama közben épp technikai ellenállásba is ütközött. Az XRP árfolyamrali megtorpant, de a háttérben komoly stratégiai lépések történnek: a Ripple célja, hogy átfogó pénzügyi platformmá váljon. Vajon ez elég lesz az új árfolyamcsúcsokhoz?
2025. 12. 04. 23:30
Megosztás:

Elkerülhetetlen a 50 000 dolláros BTC árfolyamzuhanás? – 5 fontos tudnivaló a héten a Bitcoinról, és hogy miért a Digitap ($TAP) a #1 kriptós előértékesítés a portfóliód fedezésére

A Bitcoin volatilitással kezdte a decembert. Az árfolyam a hétvégén meredeken visszaesett, majd visszapattant, és ismét az 50 napos exponenciális mozgóátlag (50-EMA) fölé kapaszkodott. Ez az oda-vissza mozgás számos tőkeáttételes pozíciót likvidált, és gyakorlatilag újraindította a származtatott piacokat, így a kereskedők óvatosabbá váltak, különösen az új makrogazdasági adatok érkezése előtt.
2025. 12. 04. 23:00
Megosztás:

Az ABB és a Toyota együtt alakítják az e-mobilitás jövőjét

Az e-mobilitás Európa-szerte megváltoztatja az emberek közlekedési szokásait. Egyre több autós fontolgatja elektromos vagy plug-in hibrid jármű vásárlását, egyre több otthonban szerelnek fel töltőket, és egyre több vállalat gondolja át járműparkja üzemeltetését. Mivel a közlekedés a globális CO₂-kibocsátás közel egynegyedéért felelős, és ebből a személygépkocsik körülbelül 60 százalékot tesznek ki1, soha nem volt még ennyire nyilvánvaló a megbízható, biztonságos és mindennapi töltés iránti igény.
2025. 12. 04. 22:00
Megosztás:

Áttörés a Bitcoin sidechain infrastruktúrában: Partnerségre lépett a VerifiedX és a Blockdaemon

A Bitcoin ökoszisztéma újabb fontos mérföldkőhöz érkezett: a VerifiedX és a Blockdaemon stratégiai együttműködésre lépett, amely jelentős előrelépést hozhat a Bitcoin sidechain technológia fejlődésében. A cél egyértelmű: komplex blokklánc funkciókat egyszerűen és felhasználóbarát módon elérhetővé tenni a nagyközönség számára – olyan alkalmazásokon keresztül, mint a Switchblade Wallet és a Butterfly.
2025. 12. 04. 21:30
Megosztás:

A Cardano és a Solana veszélyzónába süllyed, miközben egy elemző 2000%-os kitörési ralira számít a Digitap kiemelkedő előértékesítési teljesítménye alapján

A piaci hangulat medvéssé vált, ahogy a főbb altcoinok meredek esésbe kezdtek. A Cardano árfolyama 0,40 dollár alá esett, míg a Solanáé 130 dollár alá csúszott.
2025. 12. 04. 21:00
Megosztás:

Magyarországon a cégek többsége emeli a fizetéseket jövőre

Az előző évekhez hasonlóan a Magyarországon működő cégek többsége 2026-ban is emeli a fizetéseket - közölte a Profession.hu csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 04. 20:30
Megosztás:

A Mol megvásárolja az 5 naperőművel rendelkező Polsolar Kft.-t

A Mol csütörtökön szerződést kötött a Polsolar Kft. megvásárlására, amely 5 teljesen működőképes naperőművet birtokol Mezőcsát közelében, Kelet-Magyarországon; a naperőművek együttes kapacitása 304 megawatt peak (MWp), amellyel a társaság megnégyszerezi napenergia portfólióját - közölte a Mol Nyrt. csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.
2025. 12. 04. 20:00
Megosztás:

Energiahatékonyság, digitalizáció, moduláris fordulat: az építőipar 2026-ban

Az építőipar 2025-ben gyakorlatilag padlóra került Magyarországon: az ÉVOSZ konjunktúrafelmérése* szerint az építőipari cégek 60 százaléka árbevétel csökkenéssel számol, 90 százaléka kedvezőtlennek látja a piaci helyzetet. A megrendeléshiány, a bizonytalan gazdasági környezet és a késedelmes fizetések sok vállalkozást az összeomlás szélére sodort. A Mapei trendelemzése szerint a mélyponton a felújítási boom és a támogatott hitelek jelenthetnek fordulatot az ágazatnak.
2025. 12. 04. 19:30
Megosztás:

Új vezető felel a közép-európai régióért az AstraZenecánál

Decembertől Julio Ordaz tölti be az AstraZenecánál a csehországi, szlovákiai és magyarországi működésért felelős regionális igazgatói pozíciót.
2025. 12. 04. 19:00
Megosztás:

A Polymarket visszatér Amerikába: a való világ eseményei mostantól kereskedhető valószínűségekké válnak

A Polymarket nagy visszatérése új korszakot nyit a kriptoalapú jóslópiacok számára: a platform friss amerikai alkalmazása már valós pénzzel zajló sportesemény-piacokat kínál, immár hivatalos szabályozói jóváhagyással. A kriptoszféra egyik legizgalmasabb területe most lép be a mainstream pénzügyi térbe – szigorúbb felügyelettel, mégis a blokklánc rugalmasságával.
2025. 12. 04. 18:30
Megosztás:

GLS csomagszállítási határidők és utolsó szállítási napok az ünnepek idején

A GLS Hungary idén is átfogó tervezéssel, optimalizált működéssel és kibővített szolgáltatásokkal támogatja az év végi megnövekedett csomagforgalom kezelését. A házhoz szállítás mellett a több mint 2600 GLS Automata és 1000 GLS CsomagPont kínálta rugalmas átvételi lehetőségek, valamint a megerősített ügyfélszolgálati kapacitás mind azt szolgálják, hogy a küldemények az ünnepi hajrában is minél gördülékenyebben jussanak el a címzettekhez. Az idén bevezetett GLS Automata Expressz pedig akár a másnap reggeli átvételt is lehetővé teszi a több mint 500 expressz jelölésű automatában.
2025. 12. 04. 18:00
Megosztás:

Az OECD Versenybizottságának egyik alelnöke lett a GVH elnöke

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (Organisation for Economic Co-operation and Development, OECD) Versenybizottságának 17 tagú Tanácsába választották a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnökét - közölte a GVH csütörtökön az MTI-vel.
2025. 12. 04. 17:30
Megosztás:

8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése adótartozás miatt

Csaknem 8 ezer katás vállalkozót érinthet a kataalanyiság megszűnése, mivel nettó 100 ezer forintot elérő adótartozásuk van, az érintetteknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a napokban figyelmeztető levelet küld - hívta fel a figyelmet az adóhatáság csütörtökön az MTI-nek küldött közleményében.
2025. 12. 04. 17:00
Megosztás:

A Bitfinex szerint közel a Bitcoin fellélegzése: elindulhat a várva várt „relief rally”?

A Bitfinex friss elemzése szerint a Bitcoin elérhette a piaci mélypontot: az eladók kifáradása, az extrém tőkeáttétel leépülése és az on-chain jelek mind arra utalnak, hogy közeleghet a megkönnyebbülés-rali. A kriptopiacon egyre erősebb a remény a stabilizációra, miközben a BTC egy nap alatt 8%-ot pattant vissza.
2025. 12. 04. 16:30
Megosztás:

Elérte a tízmilliomodik rendelést a Kifli.hu

December első hetében elérte története tízmilliomodik rendelését a Kifli.hu. A közel hat évvel ezelőtt indult online üzletben ma már havonta több mint 300 ezer virtuális kosarat töltenek meg a vásárlók. A mintegy 732 ezer regisztrált vásárlóval rendelkező Kifli.hu szolgáltatása Budapesten és a fővárosi agglomeráción kívül Pest megye nagy részében, valamint jelentős vidéki városokban is elérhető, több, mint 700 futárjával elérve a hazai lakosság közel egyharmadát.
2025. 12. 04. 16:00
Megosztás:

Stabil tartományban maradt a K&H innovációs index

A hazai vállalkozások innovációs aktivitása továbbra is stabil szinten maradt: a K&H innovációs index 2025 második félévében 27 pontot ért el, ami lényegében megfelel az elmúlt három év eredményeinek. A főindex ezzel továbbra is a több éve megszokott, szűk tartományban mozog, miközben több területen is kedvező elmozdulások láthatók.
2025. 12. 04. 15:30
Megosztás:

Világszenzáció Várpalotáról: magyar kutatók mesterséges anyatej szerkezetet hoztak létre

Magyar kutatók várpalotai laborja forradalmi áttörést ért el: mesterséges anyatej-szerkezetet alkottak, amely a természetes anyatej különleges micelláit és liposzómáit utánozza, és előzetes vizsgálatok alapján a hatóanyagok felszívódását rendkívül hatékony módon képes támogatni. Az új technológia a jövőben nemcsak a táplálkozástudományban, hanem akár a gyógyszerhatóanyag-hordozás kutatásában is ígéretes lehetőségeket nyithat meg, akár a rákgyógyszerek jelenlegi formáját, sőt akár az öregedés lassítását is forradalmasíthatja. A jelenleg még szabadalmazás alatt álló eljárás világszenzációként hívja fel a figyelmet Magyarország fiatal kutatóinak innovációjára, amely a tudományos világ előtt új lehetőségeket nyit.
2025. 12. 04. 15:00
Megosztás:

Chainlink áttörés előtt? Kritikus támasz felett stabilizálódik, miközben rekordot dönt a Grayscale új LINK ETF-je

A Chainlink árfolyama továbbra is masszívan tartja magát a kulcsfontosságú 13 dolláros támasz felett, miközben a Grayscale újonnan indított LINK ETF-je már indulása óta több tízmillió dollárnyi befektetést vonzott. A technikai és fundamentális jelek együtt egyre erősebb hosszú távú növekedési potenciált rajzolnak a decentralizált oracle-hálózat köré.
2025. 12. 04. 14:30
Megosztás:

Digitális játéktrendek 2025-ben a Dudespin Online példáján

Az európai online szerencsejáték-piac az elmúlt években látványosan átalakult: a felhasználók egyre inkább mobilon, azonnali fizetésekkel és élő közvetítésekkel keresik a kikapcsolódási lehetőségeket.
2025. 12. 04. 13:47
Megosztás: