BDO: szállásfoglalás mobilalkalmazáson és Facebookon
Az idén robbanásszerűen fejlődni fognak a gyors és egyszerű foglalást elősegítő alkalmazások - például Facebook és mobilra optimalizált website-ok -, amelyek egyre több funkció ellátására lesznek képesek - vetíti előre Papp István hotel és ingatlan tanácsadó a BDO szerdai közleményében.
Ezért kiemelt fontosságú lesz, hogy a szállodapiaci szereplők webes szolgáltatásaikat mobil-applikáció révén, illetve érintőképernyőn is elérhetővé tegyék. A BDO szerint egyre inkább megkerülhetetlenné válik a közösségi média is, és általános trend lesz, hogy a közösségi hálózatok az információközvetítés és véleménymegosztás mellett a foglalási rendszereket is integrálják.
A bankkártyás vagy az okostelefonról, fizetőprogramokkal való fizetés egyre népszerűbb lesz, ezért az online fizetési lehetőség is érzékelhető versenyelőnnyé válik. A BDO felmérése arra is rávilágít, hogy az idei év a kedvezményes vásárlások éve lesz, a fizetőképes kereslet csökkenésével egyidejűleg egy egyre tudatosabb vásárlókör válik meghatározóvá, amely tényleg azt a terméket, szolgáltatást választja majd, amely a legjobb ár-érték aránnyal bír.
A kuponos értékesítéssel kapcsolatban azonban a BDO szakembere óvatosságra int: "okos tervezéssel ugyan alkalmas lehet a szezonális hatások kivédésére, tömegessé válása azonban visszaüthet, hiszen sok esetben nem a szálloda által megkívánt vendégkört éri el, ami súlyos márkaromboláshoz is vezethet.” (MTI)