12 startuppal kezdi meg az együttműködést az OTP Csoport
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ötödik alkalommal meghirdetett OTP Startup Booster Program: 2022. szeptember 5-én elindult a november 25-ig tartó pilot, azaz tesztidőszak, amelynek során 12 startuppal kezdi meg az együttműködést az OTP Csoport.
Az innováció elkötelezett támogatójaként a hitelintézet idén is a teljes Csoport bevonásával kereste startup partnereit, hogy csaknem 70 üzleti igényre találjanak közös innovatív megoldásokat. A többlépcsős kiválasztási folyamat jelentkezési időszakában, 2022. március 7. és április 18. között összesen 55 országból 265 pályázat érkezett. A májusban rendezett Selection Days eseményen a megvalósításra javasolt tesztprojektek koncepcióin 17 országból mintegy 150 résztvevő, banki szakemberek és a startupok képviselői dolgoztak együtt. A rendezvény eredményeként a tesztidőszakra 12 vállalkozás kapott meghívást, amelyek az anyabank mellett az ukrán, bolgár, szlovén és román leánybankokkal kezdhetik meg termékeik és szolgáltatásaik tesztelését.
A Program az idén egy új témakörrel bővült: ezúttal az alapvető banki tevékenységeken kívüli, vagyis beyond banking és fenntarthatósági megoldásokkal is lehetett jelentkezni. Az érdeklődő cégek ezenfelül a már ismert területeken is benyújthatták pályázataikat: ügyfélélmény és ügyfélkiszolgálás, belső hatékonyság, lakossági, illetve a vállalati bankoláshoz kötődő termékspecifikus innovációk, valamint a fenti kategóriákba nem sorolható, de a bankszektorhoz kötődő, teljesen újszerű és diszruptív megoldások.
A kiválasztott startupok tevékenysége jól beleillik a fenti témakörök valamelyikébe:
- A beyond banking és fenntarthatósági témakör részeként számos üzleti igény jelent meg többek között ESG, agrár és lakás-ökoszisztéma témákban. Az Agremo és a yieldsApp megoldásai a mezőgazdasági adatok gyűjtését és elemzését támogatják, amíg a Cogo a pénzügyek és tranzakciók szén-dioxid-kibocsátását és környezeti hatásait méri. A Mclimate olyan IoT megoldást kínál, amelynek segítségével régi épületek alakíthatók át okossá, ezáltal csökkentve az energiafogyasztást, a karbonkibocsátást és a karbantartási költségeket.
- Adatelemzési technikával támogatja a pénzügyi folyamatokat az Ebitly tranzakciós adatok elemzésén alapuló megoldása. A Modus3 a jogi megfelelőség, a riporting és egyéb üzleti folyamatokat teszi gördülékenyebbé kifinomult analitikai módszerekkel.
- A Zuko Analytics több platformon átívelő online viselkedési elemzést nyújt, amellyel növelhetők a konverziós arányok. A vállalatok és az online piacok elemzését a Soleadify támogatja, amely online jelenlétük alapján kategorizálja azokat.
- Az ügyfélélmény növeléséhez járul hozzá a White Label Loyalty különböző tranzakciók és tevékenységek gamifikációjával, illetve a GetMonety, amely a tinédzserek és fiatal felnőttek számára kínál edukációs platformot a pénzügyi termékek céljairól és használatáról.
- A belső hatékonyságot kívánja növelni az Ender Turing, amely elemzi az értékesítési és ügyfélszolgálati csapatok hívásait, a deskbird csapata pedig olyan kulcsrakész irodai menedzsmentfelületet kínál, amelynek segítségével mérhető, kezelhető és optimalizálható az iroda kihasználtsága.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Programmal immár ötödik éve fejleszthetünk és valósíthatunk meg startup partnereinkkel közösen nemzetközi szinten is jelentős innovatív megoldásokat. Stratégiánkkal összhangban az idei évben kiemelten fontosnak tartottuk, hogy bankon túli, fenntarthatósági célokat szolgáló termékekkel, szolgáltatásokkal bővítsük a Program alkalmazási területeit. A szakterületek és a vállalatok oldaláról egyaránt nagyszámú részvétel is mutatja, hogy jó úton járunk, és magas szakmai szinten válaszolhatunk a valós üzleti igényekre” - mondta el Fischer András, az OTP Bank Innovációs Igazgatóságának vezetője.
A 12 startup kilenc országból (Szerbia, Új-Zéland, Svájc, Észtország, Bulgária, Luxemburg, Románia, Egyesült Királyság, Izrael) érkezett a Programba. A három hónap alatt három kiemelt héten a vállalatok képviselői dedikált lehetőséget kapnak a szakterületi mentoraikkal való átfogó online workshopokra. Emellett a startupok érettségéhez igazodó tréningek és egyéni mentori alkalmak is segítik a csapatokat az üzletfejlesztésben. Az akcelerációs időszak november 30-án a Demo Day eseménnyel zárul, ahol a startupok a Csoport és a Program partnereinek vezetése előtt számolnak be a pilot időszak tanulságairól és az elért eredményekről. A tesztidőszakot sikeresen záró csapatok a Program hat hónapos rollout időszakában folytathatják a munkát, amelynek során az OTP Csoport támogatást nyújt a tesztelt innovatív megoldásaik éles bevezetéséhez is.
A programról további információ a www.otpstartup.com honlapon érhető el.