200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

A tavalyi év első feléhez képest 16,4%-os növekedési ütemet mutatva, idén nettó 207,5 milliárd forint volt az internetes kiskereskedelem féléves forgalma. Bár az eddigi évekhez hasonlóan ez is rekordösszegnek számít, a 16,4%-os bővülés pedig magasnak tűnhet, összességében elmondható, hogy a szektor egyre lassabban növekszik. Az Árukereső.hu és a GKI Digital közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatából kiderül, hogy a kereskedelemben végbe menő változások milyen új trendeket eredményeznek és ehhez miképp próbálnak alkalmazkodni a vásárlói bázisukat továbbra is bővíteni vágyó webáruházak.

200 milliárd forint felett az online kiskereskedelem idei első féléves forgalma

Lassuló, de folyamatos növekedés, közelgő gazdasági visszaesés

Bár a hagyományos kiskereskedelem 5% körüli növekedéshez képest több, mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es arányhoz képest feltűnően lassult az ütem. Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat azonban az online kereskedelemben leginkább meghatározó termékkategória, a fél év alatt 50 milliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikk-szektor.

Érdekesség, hogy hasonlóan magas a növekedési üteme az otthon, kert kategóriának is, de átlagon felül teljesít az FMCG, a divat, sport és a szépség, egészség egyaránt. Jóval lassabban, átlagon aluli ütemben növekszik azonban a játék, kultúra, és a számítástechnikai termékek online piaca. Az átlagos kosárérték továbbra is emelkedik, a tavalyi 11 000 forint idén már 11 333 forintra nőtt.

A GKI Digital és az Árukereső.hu közös – forgalmat, gazdasági környezetet, kereskedők várakozásait figyelembe vevő – online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest minimális csökkenést mutat, amely a pozitív jelen melletti lényegesen borúsabb jövőképpel magyarázható. Az online kiskereskedelem lassuló bővülését is magyarázza a várható gazdasági visszaesés, ugyanis az elmúlt évek dinamikus növekedésének fő indikátorai a folyamatosan emelkedő bérek voltak. 

Mi történik a kereskedelemben?

Az elmúlt 1,5 évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával nőtt, így a hazai webáruházak egyre inkább kénytelenek tartani a lépést a nemzetközi trendekkel, amelyek magasabbra húzzák a magyar fogyasztók elvárásait is. Ezen elvárások és igények megismerése, elemzése így minden eddiginél fontosabbá vált.

Jönnek az omnichannel kereskedők

A közeljövő egyik legfontosabb (e-)kereskedelmi trendje a hazánkba is egyre inkább begyűrűző omnichannel modell, mely az online és a hagyományos (offline) csatornák összefonódásaként létrejövő új értékesítési filozófia elnevezése. Lényege, hogy a korábban külön – esetleg cégen belül is egymás konkurenciájaként működő – hagyományos és online értékesítési csatornáknak együtt kell működniük, egységes márkaképet nyújtva átjárhatónak kell lenniük, hogy közösen tudják kiszolgálni a vásárlók egyre több rugalmasságot kívánó igényeit. Az ominchannel értékesítési modellben működő kereskedőknél a vásárlók azonos profillal, egyazon entitásként jelennek meg, így a kereskedő értékesítési ponttól függetlenül ugyanazt a kiszolgálást, és személyre szabott ügyfélélményt tudja nyújtani.

Terjednek az automatizált ügyfélszolgálati megoldások

A dráguló munkaerő és a vásárlók részéről érkező gyors és hatékony információszerzési igény miatt rohamtempóban terjednek a chatbotok, melyek automatizált, mégis gyors és személyre szabott kommunikációt biztosítanak a vásárlónak.  A chatbot használat nem csak innovatív és olcsó, de praktikus megoldás is, mivel a vásárlók az okostelefonok elterjedésével egyre szívesebben kommunikálnak rövid, szöveges üzenetekben. A magyar webáruházak körében is megfigyelhető az a trend, hogy egyre inkább az okostelefon válik az online rendelés – és az azt megelőző döntéstámogatás – legfontosabb platformjává: a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatásában részt vett webáruházak látogatóinak 52%-a már valamilyen mobil eszközről böngészik.

Fejlődnek a digitális fizetési lehetőségek

Bár Magyarországon az online rendelések kapcsán továbbra is a készpénz a legmeghatározóbb fizetési eszköz (a rendelések 55%-a ilyen), az online vásárlók között az átlagosnál magasabb a digitálisan affinis felhasználók köre. Ezt bizonyítja a különböző alternatív fizetési megoldások gyors terjedése. Ezen fejlesztések követése pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház meg tudja tartani vásárlói bázisát.

Szintén nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, a márciusban induló Azonnali Fizetési Rendszer, valamint a szeptember 14-én bevezetésre kerülő erős ügyfélhitelesítési rendszer. A pénzügyi szektorban végbemenő digitális transzformáció pénzintézeteket és bankokat is erőteljes fejlesztésekre késztette, ez pedig végsősoron az ügyfeleknek, felhasználóknak jelent majd pozitív változást a javuló ügyfélélmény tekintetében.

Az interneten elérhető információk jelentik a legfontosabb tájékozódási forrást

A GKI Digital és az Árukereső friss kutatása szerint, hirdetői szempontból a marketing, vásárlói szempontból pedig a döntéshozatal előtti tájékozódás elsőszámú platformja már az internet. A vásárlói visszajelzések és a vásárlások során képződött adatok elemzése folyamatosan alakítja az eladók marketing stratégiáját, a vevők pedig ezek, azaz más felhasználók és vásárlók tapasztalatai alapján választanak terméket vagy szolgáltatást. A visszajelzések, kérdőívek, felmérések segítik a vásárlói igények megértését, és a fejlesztések visszamérését, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy egy webáruház versenyben maradjon.

A vásárló legtöbbször nem azt dönti el, hogy hol szeretne vásárolni, hanem azt, hogy mit, és ehhez keresi meg a legmegfelelőbb kereskedőt. Ebből következik, hogy egyre fontosabb a közösség véleménye, mások tapasztalatai és visszajelzései, online vásárláskor a fogyasztók a tökéletes terméket keresve akár több száz értékelést is elolvasnak. Egyre inkább jellemző, hogy a vásárlók egy-egy beszerzés előtt több felületen is tájékozódnak, a cégeknek így folyamatosan minden csatornában jelen kell lenni, figyelni kell a vásárlói értékeléseket, miközben fontos az innováció és a márkaépítés is.

A Facebook mára megkerülhetetlenné vált

A GKI Digital mérései szerint a hazai 6 millió aktív felnőtt internetező 84%-a jelen van saját profillal a legnagyobb közösségi oldalon, közülük pedig egyre többen „élik digitális életüket” szinte teljes egészében csak a közösségi oldalon belül. Ezt a hatalmas potenciált jelentő, hirdetésekkel jól célozható tömeget a kereskedők is szeretnék megszólítani, az Online Kiskereskedelmi Index kutatás eredményei alapján a hazai webáruházak 95%-a rendelkezik profillal valamelyik közösségi média oldalon. A Facebook mellett fontos szerepet kap a YouTube és az Instagram is a termékekkel kapcsolatos vélemények, információk bemutatásában.

Több, mint kétszer annyi a nyereményjáték és a promóció, mint tavaly

Az uralkodó marketing trendek fényében az Árukereső.hu és a GKI Digital közös kutatása vizsgálta a hazai webáruházak folyamatban lévő marketingtevékenységét is. A kutatásból kiderül, hogy a TOP3 szempont a célzott marketing kampányok, hirdetések megjelenítéseinél a vásárlói bázis növelése, az értékesítés növelése, valamint a vásárlói bázis megtartása.

Az ezekhez használt leggyakoribb marketingeszközök az ár-összehasonlító oldalon való jelenlét, a keresőoptimalizálás (SEO) és a Facebook hirdetések. Érdekesség, hogy míg az előbbiek használati aránya a tavalyihoz képest csak minimálisan változott, az Instagram hirdetéseké 20, a nyereményjátékok, promóciók száma pedig 26 százalékkal nőtt. A legnépszerűbb promóciós eszköz az árcsökkenés, amelynél a webáruházak jellemzően 15%-os kedvezményt nyújtanak.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

BKIK: Utolsó esély, konszenzussal a KATA megmenthető!

Még van esély a KATA megmentésére a Budapesti és Kereskedelmi Iparkamara (BKIK) szerint. A BKIK elnöke ezért levélben kérte a katásokat aránytalanul sújtó büntetőadót a kormányzatnál indítványozó Parragh Lászlót, hogy az általa vezetett Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) alapszabályának megfelelően elnökségi ülésen döntsenek a témában. A budapesti kamara és a hozzá csatlakozó vállalkozói érdekképviseletek ugyanakkor ismét arra kérik a törvényalkotót, hogy törölje el a Lex Parragh szabályt és helyette tárgyalja a széles körű szakmai vita során létrejött újraszabályozási javaslatot.
2020. 10. 31. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Milyen minőségű a magyar sütőtök?

A Szupermenta program szezonális tesztjében 11 hazai termesztésű sütőtököt vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei, és megállapították, hogy biztonságosak a magyar termesztésű, sütnivaló tökök.
2020. 10. 31. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Prémium kategóriába kerülnek az AKKO Invest részvényei

Prémium kategóriába sorolja az AKKO Invest Nyilvánosan Működő Részvénytársaság törzsrészvényeit a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) Zrt. november 2-i hatállyal - tette közzé pénteken honlapján a BÉT.
2020. 10. 31. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a Delta Technologies beszámolóját a közgyűlés

Elfogadta a Delta Technologies beszámolóját a közgyűlés, a társaság adózott vesztesége 2020. január 1-től június 30-ig tartó üzleti évben 21 milliárd forintot tett ki, amely egy egyszeri tételnek, a Delta Systems Kft. üzletrész átértékelésének tudható be - derült ki a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken közzétett egyedi beszámolóból.
2020. 10. 31. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Biztonságos-e a járvány időszakában a belföldi utazgatás?

Nincs az átlagosnál nagyobb kockázata az év végi túrázásnak és a szabadidősportoknak, azaz a korcsolyázásnak, a sízésnek vagy akár a jégvitorlázásnak - mondta a Magyar Nemzet pénteki számában olvasható cikkben Kollár Lajos, aki az Emberi Erőforrások Minisztériumának miniszteri főtanácsadójaként segíti az országos járványügyi védekezést.
2020. 10. 30. 23:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rákapcsoltak a magyar termékek, de bizonytalan időszak jön

Augusztusban 272 millió eurós többlettel zárt a termékek külkereskedelmi mérlege. Ez a tavaly augusztusi és az előző havi eredményhez képest is javulást jelent. A kivitel volumene 1,5 százalékkal emelkedett. Ezzel párhuzamosan az importvolumen az előző évhez képest nem változott. Vagyis a termékexport augusztusban élénkült.
2020. 10. 30. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Az MVM megvásárolta Csehország egyik legnagyobb energiakereskedőjét

Az Európai Bizottság jóváhagyását követően lezárult az a tranzakció, amelynek révén az MVM Zrt. megvásárolta az innogy Ceská republika a.s.-t, amely több mint 1,6 millió lakossági és vállalati ügyfelet lát el energiával - tájékoztatta az MVM pénteken az MTI-t.
2020. 10. 30. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Többfelé csökkent a légszennyezettség

Többfelé csökkent a légszennyezettség, a fővárosban is további javulás várható.
2020. 10. 30. 17:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A kata feltételeinek módosítását kérik a vállalkozói érdekképviseletek

A Budapesti és Kereskedelmi Iparkamara (BKIK) és a hozzá csatlakozó tíz vállalkozói érdekképviselet ismét arra kéri a törvényalkotót, hogy törölje el a kisadózó vállalkozások tételes adója (kata) 2021-től hatályos szigorítását és helyette tárgyalja a széles körű szakmai vita során létrejött újraszabályozási javaslatot.
2020. 10. 30. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Hatmillió forintos büntetést kapott a Ferencváros

Hatmillió forint pénzbüntetést szabott ki a bajnoki címvédő Ferencvárosra a Magyar Labdarúgó Szövetség fegyelmi bizottsága.
2020. 10. 30. 14:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Szennyezett sonkát von ki a forgalomból az Aldi

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. és a Principe di San Daniele Spa visszahívja a Hola Serrano sonkát, mert annak egy mintájában Listeria baktériumot mutattak ki - közölte az áruházlánc az MTI-vel pénteken.
2020. 10. 30. 11:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Az AutoWallis csoport lesz az Opel importőre

A Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyta, hogy az AutoWallis leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE) Kft. legyen az Opel márka importőre Magyarországon, emellett még három régiós országban is az AutoWallist választotta a márka importőrének a német autógyár - közölte a AutoWallis Nyrt. az MTI-vel pénteken.
2020. 10. 30. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

9,1 százalékkal nőttek a keresetek augusztusban

Augusztusban a bruttó átlagkereset 391 ezer 600 forint volt, 9,1 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban, az év első nyolc hónapjában pedig 395 ezer 400 forintot tett ki, míg a kedvezmények nélkül számolt nettó átlagkereset 262 ezer 900 forintot, mindkettő 9,9 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest - jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
2020. 10. 30. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Aki Kínából rendelne karácsonyi ajándékot, most tegye meg!

A koronavírus-járvány miatt jelentősen drágultak a nemzetközi szállítmányozási díjak, az Európai Unión kívülről érkező termékek esetében akár több hetes csúszások is fennállhatnak. Sas Gábor, a Rosas Kft. logisztikai igazgatója szerint időben kell cselekedniük azoknak, akik karácsonyra például Kínából szeretnének ajándékokat rendelni, mert ha a forgalomnövekedés miatt nem lesz hely, akkor a lakossági csomagokat hátrébb fogják sorolni. A szakember azt javasolja, hogy november elejéig érdemes leadni a rendeléseket, ebben az esetben még van rá esély, hogy az ünnepekre meg is érkezik a kívánt termék.
2020. 10. 30. 10:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Új regionális fejlesztési pályázat jelent meg vállalkozások számára

Új regionális fejlesztési pályázat jelent meg vállalkozások számára 2,5 milliárd forintos keretösszeggel - jelentette be csütörtökön a közösségi oldalára feltöltött videóüzenetében a pénzügyminiszter.
2020. 10. 30. 07:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A cégek nagy része még mindig nem veszi elég komolyan a fertőtlenítést

Szeptember és október folyamán nem reprezentatív online kutatást végzett a Cleartex Kft., 5 hazai szektorra kiterjedően. Ezek az ipari létesítmények, az irodaházak és közintézmények, a szolgáltató szektor, a létesítménygazdálkodást folytató vállalkozások és a HORECA (hotel, étterem és kávézó) szektor egységei voltak. A kitöltők 56%-a vidéki, 44%-a budapesti vállalkozás.
2020. 10. 30. 06:00
Megosztás:
Hozzászólások:

82 ezer üveg Béres Cseppel segíti a gyártó a pedagógusokat

Csaknem 82 ezer üveg Béres Cseppet adományozott a Béres Gyógyszergyár Zrt. a Klebelsberg Központhoz tartozó általános és középiskolákban tanító pedagógusoknak. A felajánlásról szóló szerződést a cég szolnoki gyárában írták alá csütörtökön.
2020. 10. 30. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Mennyit is keres valójában egy IT-szakember?

Közel ezer IT-szakember bevonásával készített felmérést a No Fluff Jobs állásportál, akik azzal forradalmasítják az IT-toborzást, hogy hirdetőiknek kötelezővé tették a fizetési sáv megadását. A portál online kérdőíves kutatásának célja az volt, hogy világos képet kapjunk arról, milyen céges juttatások és előnyök fontosak valójában az informatikusok számára, de az is kiderült, pontosan mennyit keres átlagosan egy szakember.
2020. 10. 30. 04:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Online üzleti valóságshowt készít Máté Krisztina

Producerként vesz részt az Ecommerce Revolution című online üzleti valóságshow készítésében Máté Krisztina. A rutinos tévés által gyártott show négy webáruházról szól, amelyek irányítását harminc napra szakértő mentorok veszik a kezükbe. Máté Krisztina most először készít online valóságshow-t, a műfaj újdonsága jelentette számára a legnagyobb kihívást. Úgy véli, a közönség egyre inkább elvárja, hogy az interneten tévéműsor-minőségű tartalmat kapjon.
2020. 10. 30. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Történelmi jelentőségű lenne az európai minimálbér-rendszer bevezetése

Történelmi jelentőségűnek tartanák a magyar és a nemzetközi szakszervezetek a régóta szorgalmazott európai minimálbér-rendszer bevezetését - közölte a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) csütörtökön az MTI-vel reagálva az Európai Bizottság javaslatára.
2020. 10. 30. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások: