300 milliárd forintot költünk háztartási vegyiárura
A mennyiséget tekintve viszont 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok a Nielsen kiskereskedelmi indexe szerint. A közlemény idézi Villányi Ágnest, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetőjét, aki szerint a hazai kiskereskedelem értékben 1-4 százalékkal többet adott el pelenkából, tusfürdőből, mosogatószerből, általános tisztítószerekből és papír zsebkendőből.
Továbbra is a hipermarketekre jut a Nielsen által mért 60 vegyi termékcsoport kiskereskedelmi eladásából a legnagyobb rész. A hipermarketek piaci részesedése értékben 38 százalék a legutóbbi tizenkét hónap során, hasonlóan az előző időszakhoz. A szupermarketek és diszkontok piaci részesedése szintén stabil, értékben 17 százalék. A Nielsen adatai szerint csak a drogériák növelték piaci részesedésüket, értéket tekintve 26-ról 27 százalékra.