5+1 tipp, ami segít 2024-ben tájékozódni az online marketing területén
Nem kerülhetjük el az AI használatát
A mesterséges intelligencia manapság már az online marketing valamennyi területén megtalálható. Használhatjuk tartalomkészítésre, ötletelésre, de nem utolsó sorban hirdetési kampányaink optimalizálására is. Ahhoz, hogy valóban működjön a dolog, ugyanúgy rá kell szánnunk az időt az elsajátítására, mint bármilyen eszköznél. Hosszú távon azonban rengeteg időt és pénzt is spórolhat nekünk, ha jól használjuk.
Ha bizonytalanok vagyunk, bevonhatunk egy szakértőt is, aki elvégzi a szükséges beállításokat a hirdetési fiókunkban. Esetleg havi konzultációk keretében visszajelzést ad és szükség esetén segítséget kérhetünk tőle.
Szabjuk személyre tartalmainkat!
Egy jól működő honlap önmagában még nem mindig elég. Érdemes piackutatást végeznünk, felmérni a konkurens vállalkozások oldalait, közösségi média jelenlétét és kommunikációját. Elsősorban azonban saját honlapunk látogatóinak viselkedését és főleg vásárlóinkat érdemes megismernünk.
Készítsünk vásárlói perszónákat, amik segítségével személyre szabhatjuk kommunikációnkat és tartalmainkat. Ez azért is fontos, mert hiába hoznak a hirdetések több ezres forgalmat az oldalunkra, ha ebből csak 1-2% konvertál és válik ügyféllé, vásárlóvá. A jó tartalommal azonban jelentősen növelhető ez az arány.
Fordítsunk időt a SEO-ra
A hirdetések gyors és látványos eredményeket hozhatnak, a keresőoptimalizálással azonban hosszútávon érhetünk el stabil növekedést. Ahogy az online marketing legtöbb területe, úgy a SEO is igen sokrétű és folyamatosan változik. Akár egyedül igyekszünk boldogulni vele, akár egy ügynökség, vagy külsős szakértő segítségével, egy SEO képzés sokat segíthet a megértésében.
Mi a különbség a technikai SEO és a tartalmi SEO között? Hogyan járulhat hozzá saját oldalunk értékeinek javulásához, ha vendégcikkeket publikálunk? Hogyan tudjuk ezt jól csinálni és milyen mérőszámokat érdemes figyelni? Ezek olyan kérdések, amikre érdemes tudnunk a választ akkor is, ha a saját oldalunkat optimalizáljuk és akkor is, ha külső segítséget kérünk hozzá.
Merjünk kreatívak lenni!
Nem csak a marketing trendekkel, hanem az aktualitásokkal és virális tartalmakkal kapcsolatban is jó, ha naprakészek vagyunk. Legyünk bátran innovatívak, próbáljunk ki új lehetőségeket, trendeket és kísérletezzünk a stratégiákkal, eszközökkel! Ehhez persze az is szükséges, hogy folyamatosan monitorozzuk kampányainkat és ha szükséges, módosítsuk és finomhangoljuk őket a jobb eredmények érdekében.
A sikert meghozhatja egy vicces közösségi média poszt, egy virális TikTok videó, vagy csak egy különösen jól megírt bejegyzés, ami épp a célcsoportunkhoz szól.
Kezeljük jól az adatokat!
Az adatvédelem és a GDPR továbbra is fontos szerepet játszik az online marketingben. Júliustól ráadásul változnak a Google adatkezelési irányelvei és megszűnnek a harmadik feles cookie-k. Ez sok vállalkozásnak okozhat fejtörést, ha váratlanul éri őket. Fontos ezért, hogy meggyőződjünk róla, weboldalunk megfelelően kezeli a cookie-kat és nem maradunk adatok nélkül egyik napról a másikra. Ezek ugyanis jelentősen befolyásolhatják kampányaink sikerét és ezáltal bevételeinket is.
Építsünk erős márkát!
Vannak olyan termékek, szolgáltatások, amiket az ügyfelek, vásárlók a márkanév nélkül is hajlandóak megvenni. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy egy erős márka jelentősen hozzájárulhat bevételeink növekedéséhez.
A keresőoptimalizáláshoz hasonlóan a márkaépítés is egy hosszútávú eredményt hozó folyamat. Ez azt jelenti, hogy a befektetetett idő és energia kezdetben csak lassú megtérülést fog mutatni, a növekedés azonban annál tartósabb lehet.
Hogyan építsünk erős márkát?
- Határozzuk meg a legfontosabb értékeket, amiket képviselünk. Ezeket kell majd kommunikálnunk a márkaépítés során.
- Ismerjük meg a célközönségünket és hogy mire van szükségük. Ez segíthet szolgáltatásaink, termékkörünk fejlesztésében, valamint a személyre szabott kommunikáció kialakításában.
- Mutassuk meg a személyiségünket!
- Legyünk jó történetmesélők! Bemutathatjuk márkánk átívelő történetét, bepillantást nyújthatunk a kulisszák mögötti folyamatokba és nem utolsó sorban mesélhetünk róla, hogyan segíti vásárlóinkat termékünk, szolgáltatásunk.
Ezek a tippek hasznosak lehetnek, ha most kezdünk vállalkozni és szükségünk van néhány támpontra. De ne felejtsük el, még sok év tapasztalattal a hátunk mögött is megéri új ismereteket szerezni és külső szemlélőt bevonni folyamatainkba, aki friss ötletekkel adhat új lendületet üzletünknek.