90 milliós pályázat indul a hazai digitális játékfejlesztőknek
A teljes innovációs utat végig kísérő programmal a már játékfejlesztési tapasztalattal, vagy új játékötlettel rendelkező hazai startupok, játékfejlesztő vállalkozások, oktatási intézmények nyerhetnek támogatást globális platformokon - Steam, Apple Store, Google Play - publikált játék létrehozására és piaci bevezetésére.
A tájékoztató szerint a most induló, digitális játékipart célzó Game LAB alapját az ügynökség által korábban indított, a szektorok aktuális helyzetét feltérképező, átfogó kutatása, valamint az iparági szereplőkkel folytatott egyeztetés előzte meg.
A vállalkozói visszajelzésekből kirajzolódott, hogy a hazai kreatívipar a teljes fejlesztési folyamatokat átfogó, a piaci bevezetést elősegítő inkubációs programokra tart igényt.
A Game LAB egyike a CH első, kifejezetten a hazai digitális játékipart célzó pályázatainak. A program célja olyan új, kereskedelmi kiadásra kész, a világ vezető gaming platformjain megjelenő online játék early access, vagy demó verziójának fejlesztési támogatása, amellyel a pályázó piacra is lép.
Ennek megfelelően a Game LAB a játékfejlesztés teljes innovációs útvonalát lefedi, és a koncepcióalkotástól a béta teszteléseken át egészen a publikálásig és a piaci bevezetés előkészítéséig végig kíséri a játékkészítés folyamatát.
Mindezek mellett a nyertes vállalkozások számára a CH globális versenypiaci tapasztalattal rendelkező szakemberek bevonásával branding, kommunikációs, valamint komplex üzleti stratégiai és a piacra lépést támogató szakmai mentorálást is biztosít - írták.
A kiadásra kész játék lefejlesztésére 2026. év végéig van lehetőségük a résztvevőknek, míg a piacra lépésre 3 év áll rendelkezésükre. A pályázat részletei megtalálhatóak a Creative Hungary online oldalán, a chungary.com oldalon.