A Burberry kezd kilábalni a járvány okozta mélypontról
A londoni központú cég honlapjára csütörtökön felkerült adatok szerint a március 27-ével zárult pénzügy évében bevétele 10 százalékkal, 2,3 milliárd fontra csökkent a koronavírus-járvány miatt boltjainak többsége ideiglenes bezárása, illetve a turizmus drámai visszaesése miatt. A bevétel a pénzügyi év első felében 30 százalékkal esett, a második felében 8 százalékkal nőtt.
A pénzügyi negyedik negyedévi adatok már komolyabb javulást jeleznek: a december végétől számított három hónapban összehasonlítható alapon számítva a bolti eladások 32 százalékkal nőttek éves összevetésben, elsősorban annak a hatására, hogy az értékesítés az ázsiai és a csendes-óceáni térségben 75 százalékkal, az amerikai kontinensen pedig 40 százalékkal emelkedett.
Az áprilissal indult új pénzügyi évre a cég "magas egyszámjegyű" százalékos eladásnövekedéssel számol.
A március végével záródott pénzügyi évről a Burberry 396 millió font korrigált működési nyereséget jelentett, ami felülmúlt a szakértői várakozások átlagában szerepelt 378 millió fontot, de 8 százalékkal kisebb volt az egy évvel korábbi 433 millió fontnál.
Az 1856-ban alapított Burberry árfolyama a londoni értéktőzsdén a csütörtökön 11 órakor mintegy 8 százalékos mínuszban állt, a cég piaci értéke 7,85 milliárd font volt.