A Hyundai lett a legnépszerűbb ázsiai autómárka a német piacon
A külföldi autógyártókat tömörítő VDIK (Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller) német szakmai képviseleti szervezet adatai szerint a Hyundai Motor 86.866 autót adott el 2011-ben Németországban, míg a Toyota 83.204-et. A Hyundai eladásai 16,9 százalékkal nőttek tavaly és ezzel az 1999-es német piaci megjelenése óta az első alkalommal előzte meg a Toyotát.
A Hyundai piaci részesedése Németországban tavaly 0,2 százalékponttal 2,7 százalékra bővült, ami a rangsorban a 10-ik helyet biztosítja számára az európai és amerikai gyártók mögött. A Hyundai csoport kisebbik autógyártó érdekeltsége, a Kia Motors Corp. 42.065 autót adott el Németországban tavaly, 14,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Mindkét márka eladásai nagyobb mértékben növekedtek a német autópiac tavalyi 8,8 százalékos bővülésénél. A VDIK adatai szerint Németországban tavaly 3,17 millió új autót értékesítettek. (MTI)