A Lufthansa rugalmasan alakítja magyarországi járatait
A légitársaság megnevezése nélkül "pénteki eseményekként" említve a Malév leállását az igazgató kifejtette: a Lufthansa célja, hogy megőrizze vezető pozícióját a magyar piacon. Hozzáfűzte: hogy eddig a Malév után a legnagyobb légitársaság a Lufthansa volt Budapesten. Ofer Kisch kiemelte, hogy Budapestről Hamburgba közvetlenül jelenleg csak a Lufthansával lehet eljutni.
"Folyamatosan figyeljük a helyzet alakulását, rugalmasak vagyunk és megvannak az erőforrásaink" - fogalmazott a régiós igazgató. Az MTI kérdésére elmondta, hogy számokat a terveikkel kapcsolatban nem tud mondani, az a piac alakulásától függ, ami most még nagyon bizonytalan. A Malév kieső - évi 1,5 millió - tranzitutasának egy részét minden bizonnyal a csoporthoz tartozó Austrian Airlines tudja átvenni, de a bizonytalan piac miatt most még csak a rövidtávú megoldásokra tudnak koncentrálni - válaszolta újságírói kérdésre az igazgató.
Az MTI-nek arra a kérdésére, hogy vannak-e terveik egy magyar nemzeti légitársaságban való részvételre, Klaus Grony kommunikációs vezető felidézte Christoph Franz elnök nemrégiben tett kijelentését: a Lufthansa a belső, organikus növekedésre és a közelmúltbeli akvizíciók integrálására összpontosít. A 45 éve Magyarországra repülő Lufthansa tavaly mintegy 770 ezer utast szállított Magyarország és Németország között, ez több mint 20 százalékos éves növekedést jelent. A csoporthoz tartozó Austrian Airlinest és a Swiss International Air Linest is beleszámítva 1,1 millió volt az utasszám a magyar piacon, 15 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A légi közlekedési csoport utasforgalma - beleértve a Germanwings és a bmi járatait is - 7,5 százalékos éves növekedéssel elérte a 106,3 milliót az elmúlt évben. Ofer Kisch régiós igazgató megemlítette, hogy a Lufthansa Magyarországon három céggel van jelent. A Lufthansa Technik repülőgép javítással, a Lufthansa Systems informatikával foglalkozik és a légi fuvarozás a Lufthansa Passenger Airlines feladata. Az igazgató beszámolt arról is, hogy júniustól az új berlini repülőteret is használják, ahol 35 repülőgéppel lesznek jelen, s ennek eredményeként 40 százalékkal nő a forgalom. Ez egy 60 millió eurós projekt - tette hozzá. Ofer Kisch elmondta azt is, hogy 2016-ig 200 új repülőgépet vásárolnak mintegy 17 milliárd euróért. (MTI)