A Walt Disney is beszállt Michelle Obama gyermekelhízás elleni kampányába
Az Egészséges élet varázsa elnevezésű kampányban Michelle Obama mellett a tinik bálványa, Nick Jonas, a televíziósztár Brenda Song és sok más híresség ösztönzi majd arra a gyermekeket, hogy éljenek egészséges életet, és a szüleiket is igyekezzenek a helyes útra terelni - olvasható a Walt Disney által csütörtökön kiadott közleményben. A kampány részeként a vállalat egymillió dollárt (202 millió forint) adományoz olyan játszóterek és parkok felépítésére, amelyek országszerte tíz elmaradott településen kapnak majd helyet.
A filmgyár kezdeményezése az amerikai first lady idén januárban elindított Mozogjunk (Let's Move) elnevezésű kampányát erősíti, amelynek célja, hogy egy generáción belül visszaszorítsa az amerikai gyerekek körében járványszerűen terjedő elhízás problémáját. Jelenleg ugyanis háromszor annyi gyermek küzd a túlsúly problémájával mint harminc évvel ezelőtt - mondta el a kampány kezdetekor Michelle Obama. Nagyjából minden ötödik 6 és 19 éves kor közötti amerikai fiatal elhízott, vagyis a testtömeg indexük (BMI, a testmagasság és testtömeg által kiszámított érték) meghaladja a harmincat. Az elhízás nemcsak esztétikai, hanem komoly egészségügyi problémákat is jelent.
A jelentős túlsúllyal küzdők esetében sokkal nagyobb a kockázata a különböző betegségek, így a magas vérnyomás, a cukorbetegség, a szívbaj és az agyvérzés kialakulásának, ráadásul a szakértők szerint a mostani fiatal generációnak van a legnagyobb esélye arra, hogy a szüleiknél rövidebb élettartamuk legyen. Az amerikai gyerekek elhízásának hátterében számos tényező áll. Közülük a legfontosabbak a gyorsételekre és cukros üdítőkre épülő táplálkozás, a jó minőségű ételekhez való korlátozott hozzáférés, a túl sok televízió és számítógép előtt töltött idő, amely a szabadban végezhető tevékenységektől veszi el az időt. (MTI)