A költségcsökkentés ellenére nőtt az econet.hu vesztesége
Az üzemi eredmény a visszaesésnek betudhatóan a költségcsökkentő intézkedések ellenére is elmaradt az előző év azonos időszakában realizálttól. 2009 első háromnegyed évében a csoport EBITDA eredménye -499 millió forint, adózott eredménye -521 millió forint volt, szemben a múlt év hasonló időszakában elkönyvelt 248 millió forint veszteséggel.
A háromnegyed éves adózott eredmény romlásában szerepet játszott továbbá az econet.hu saját részvényekre vonatkozó határidős pozícióival kapcsolatban korábban elszenvedett 33 millió forintos veszteség is. (Ezek a pozíciók egyébként jelenleg már nyereséget hordoznak és a Sziget Kft. akvizíció kapcsán 211 forintos áron elszámolásra kerülő 1 millió darab részvény átadásakor további nyereséggel zárulnak majd.)
A készpénztermelő képességet mutató kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) mínusz 113,6 millió forintról 499,4 millió forintra nőtt. Az egy - 100 forint névértékű - részvényre jutó veszteség 5,14 forintról 10,54 forintra emelkedett. Pozitív fejlemény, hogy 2009 harmadik negyedévére szinte teljesen beértek a költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedések hatásai, a csoportszintű költségek a 2009 első és második negyedévekhez képest több mint 200 millió forinttal csökkentek.
A mai napon kezdte meg adását az ország területének 81 százalékát elérő NeoFM elnevezésű országos kereskedelmi rádió, az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának legújabb tagja. A rádió és kereskedőháza elindulása a média-portfólió fogyasztói elérését mind számában, mind célcsoportjában jelentősen szélesíti. Ezzel a cégcsoport a legnagyobb magyar médiatulajdonosok közé lépet.
Az elmúlt évek tapasztalatai szerint az Econet.hu Média Üzletágában az EMG-nél a teljes éves árbevételének körülbelül 60 százaléka keletkezik az első háromnegyed évben, e tekintetben tehát a tényleges bevétel alakulása nem tér el a korábbi tendenciáktól. EMG Event üzletágában a 2009-es szezonban a Sziget Kft. rendezvényei (T-Home Gyerek Sziget, VOLT Fesztivál, Balaton Sound, Félsziget Fesztivál, Zene a Rasszizmus ellen, Sziget Fesztivál) az előzetes kalkulációk szerint összességében 350-400 millió forint körüli eredményt termeltek.
Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója a 2009. év 1-9. hónapok eredményeiről szólva így fogalmazott a gyorsjelentésben: „A Társaság örömmel és a korábbi években megszerzett média-üzemeltetési tapasztalatokkal felvértezve lép be az országos kereskedelmi rádiós piacra, célunk, hogy itt is - ahogy korábban a programmagazinok terén, illetve az indoor- és az event-piacon - elérjük és megtartsuk a piacvezető szerepet.
Az év első háromnegyed évében a cégcsoport Média Üzletága összességében a piaci átlagnak megfelelően teljesített. A jövőre nézve megerősítést adhat az a tény, hogy az econet.hu - a válságálló Szigettel és a NeoFM-el is megerősítve - a legismertebb hazai brandeket birtokló legnagyobb magyarországi médiavállalkozások egyikévé vált. Ehhez nagyban hozzájárult a cégcsoport új, média fókuszú stratégiája, ami a megszerzett pozíció megőrzésében és erősítésében is segítségünkre lehet.
A jelenlegi válsághelyzetből adódóan újragondolt működést előnyünkre fordítva a Társaságot egy áramvonalas és ütőképes médiavállalattá alakítjuk át. Ezzel az econet.hu Nyrt. egy üzletmenetében transzparens és könnyen áttekinthető, a média ágazatot a Budapesti Értéktőzsdén egyedüliként reprezentáló cégcsoportként működik majd, ahol az előállított érték mindenki számára hozzáférhető (olvasható, látható, hallgatható, látogatható), az üzleti döntések eredményei pedig könnyen és gyorsan lemérhetőek. Ebből adódóan nem véletlenül népszerű a világ fejlettebb tőkepiacain a médiacégek tőzsdei jelenléte.”