A leghallgatottabb országos adó a Kossuth rádió Budapesten a Sláger FM a legnépszerűbb
2017. 03. 31. 04:00
A felnőtt lakosok körében országosan a Kossuth és a Petőfi rádió a leghallgatottabb, míg Budapesten a Sláger FM, derült ki az Inspira Media Research márciusi országos rádióhallgatottsági kutatásából. Az egykori Class FM hallgatóinak legnagyobb része időközben átpártolt más adókhoz; a folyamat legnagyobb nyertese a Kossuth, a Petőfi és a Sláger FM. Az év elején indult a legnagyobb rádiós portfólióval rendelkező Radio Sales House Kft. (RSH) a kizárólagos reklámértékesítője az MTVA országos négy adójának valamint a Sláger FM-nek és 59 regionális adónak, amelyek napi hallgatottsága 3,7 millió.
Ez alapján a teljes, 18 év feletti 8,2 millió lakos körében az Radio Sales House portfóliójába tartozó közmédia két országos adója, a Kossuth és a Petőfi érte el a legnagyobb hallgatottságot, a Kossuth Rádió 20,1 százalékos, a Petőfi Rádió 19,8 százalékos napi eléréssel. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, és a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel.
Az Inspira mérése alapján az látszik, hogy a Class FM korábbi hallgatói az egyetlen országos kereskedelmi adó megszűnése után jó részt új adókat választottak: az országos rádióadók közül a Kossuth és a Petőfi, Budapesten a Sláger FM, a megyeszékhelyeken pedig a helyi rádiók váltak a folyamat nyertesévé.

Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM, amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék.
A regionális rádiók között napi elérés tekintetében továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59-es korcsoportban, például Nyíregyházán a Retro Rádió hallgatói elérése 36,2 százalék, a Sunshine FM-é 32,6 százalék, a Rádió1 elérése 15,5 százalék, míg a Petőfi rádióé 12,6 százalék. Miskolcon a Rádió M vezeti a hallgatottsági listát 44,3 százalékkal, Szegeden pedig a Rádió 88 elérése 53,9 százalékos.

Melles Katalin, az Inspira kutatási igazgatója elmondta, hogy „A kutatásban a 15-17 éves korosztályt nem mértük, mert ez a korcsoport egyelőre nem képvisel erőteljes vásárlóerőt, és a hirdetők ma már elsősorban nem is a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra építenek. Sőt, már a 60 felettiek egy jelentős része is komoly megtakarításokkal rendelkezik, és gazdasági aktivitásuk egyre erőteljesebben van jelen a magyar társadalomban.”
2017 elején indult el a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Inspira Media Research országos rádió hallgatottsági kutatása alapján a portfoliójával naponta 3,7 millió hallgatót, hetente pedig 4,9 millió hallgatót ér el. Az RSH a kizárólagos értékesítője az összes hazai országos rádió reklámfelületeinek, azaz az MTVA négy piacvezető adójának – Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó rádióknak. Az RSH portfóliójába tartozik az MTVA négy országos rádiója mellett a budapesti körzetű Sláger FM, és 59 regionális rádió.
Az RSH portfóliója a KSH népességi adatai alapján a 18+ lakosság körében 7,1 millió fős lefedettséggel rendelkezik, a portfólió legnagyobb országos adója, a Kossuth Rádió területi lefedettsége 90 százalékos, a Petőfié 86 százalékos. Az RSH portfóliójának regionális rádiói közül a Sláger FM lefedettsége a 18+ életkorú lakosság körében 2,3 millió, a miskolci Rádió M lefedettsége 492 ezer lakos.
Az RSH portfóliójának márciusi napi hallgatottsága az Inspira Media Research mérése alapján a 18+ korcsoportban (8 222 860 fő, forrás KSH 2011. felmérés) 45,4 százalék, azaz 3,731 millió lakos. Ebből a négy országos közrádió napi hallgatottsága 39,9 százalék, azaz 3,281 millió lakos.

Az RSH portfóliójába tartozó vidéki rádiók között a 18-59-es korcsoportban a legnagyobb napi hallgatói elérése a Forrás rádiónak van (57,6 százalék), a második leghallgatottabb a Best FM (54,4 százalék), míg a harmadik a szegedi Rádió 88 (53,9 százalék).
Az Inspira Media Research rádióhallgatottsági mérése valamint a TNS-Hoffmann 2016-os közönségmérése alapján a rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik hazánkban, a 2014-es 5,5 millió fő 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió főt ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás a legutóbbi TNS-Hoffman adat alapján, Magyarországon 3,5 óra.
Az Inspira Media Research legfrissebb márciusi országos hallgatottsági kutatása a 18 év feletti lakosok körében a teljes rádiós piacra kiterjedt, beleértve az országos és a regionális adókat is. A magyar rádiós piacon az NMHH engedélye alapján csak a közmédia adói - Kossuth, Petőfi, Bartók és Dankó – rendelkeznek országos lefedettséggel, ezért nem meglepő, hogy ezek érik el a legtöbb embert.
Köszönjük megkeresését
Köszönjük megkeresését, kollégáink hamarosan felkeresik a megadott elérhetőségek egyikén.
Ez alapján a teljes, 18 év feletti 8,2 millió lakos körében az Radio Sales House portfóliójába tartozó közmédia két országos adója, a Kossuth és a Petőfi érte el a legnagyobb hallgatottságot, a Kossuth Rádió 20,1 százalékos, a Petőfi Rádió 19,8 százalékos napi eléréssel. Országosan a harmadik leghallgatottabb rádió a Music FM 7,5 százalékkal, míg a Rádió1 csoport 6,9 százalékot ért el. A kereskedelmi szempontból fontos 18-49-es korcsoportban a hallgatottsági sorrend: Petőfi Rádió 20,5 százalék, Kossuth Rádió 9,9 százalék, és a harmadik leghallgatottabb a Music FM 9,8 százalékos napi eléréssel.
Az Inspira mérése alapján az látszik, hogy a Class FM korábbi hallgatói az egyetlen országos kereskedelmi adó megszűnése után jó részt új adókat választottak: az országos rádióadók közül a Kossuth és a Petőfi, Budapesten a Sláger FM, a megyeszékhelyeken pedig a helyi rádiók váltak a folyamat nyertesévé.

Budapesten a 18 év feletti korcsoportban a leghallgatottabb rádió a Sláger FM, amelynek napi elérése 18,2 százalék, a második leghallgatottabb a Kossuth Rádió 17,5 százalékos eléréssel, a harmadik leghallgatottabb adó pedig a Music FM, amelynek napi elérése a korcsoportban 16,2 százalék.
A regionális rádiók között napi elérés tekintetében továbbra is a helyi adók a leghallgatottabbak a 18-59-es korcsoportban, például Nyíregyházán a Retro Rádió hallgatói elérése 36,2 százalék, a Sunshine FM-é 32,6 százalék, a Rádió1 elérése 15,5 százalék, míg a Petőfi rádióé 12,6 százalék. Miskolcon a Rádió M vezeti a hallgatottsági listát 44,3 százalékkal, Szegeden pedig a Rádió 88 elérése 53,9 százalékos.

Melles Katalin, az Inspira kutatási igazgatója elmondta, hogy „A kutatásban a 15-17 éves korosztályt nem mértük, mert ez a korcsoport egyelőre nem képvisel erőteljes vásárlóerőt, és a hirdetők ma már elsősorban nem is a 18-49-es, hanem a 18-59-es korosztályra építenek. Sőt, már a 60 felettiek egy jelentős része is komoly megtakarításokkal rendelkezik, és gazdasági aktivitásuk egyre erőteljesebben van jelen a magyar társadalomban.”
2017 elején indult el a legnagyobb rádiós portfóliót értékesítő Radio Sales House Kft. (RSH), amely az Inspira Media Research országos rádió hallgatottsági kutatása alapján a portfoliójával naponta 3,7 millió hallgatót, hetente pedig 4,9 millió hallgatót ér el. Az RSH a kizárólagos értékesítője az összes hazai országos rádió reklámfelületeinek, azaz az MTVA négy piacvezető adójának – Kossuth, Petőfi, Bartók, Dankó rádióknak. Az RSH portfóliójába tartozik az MTVA négy országos rádiója mellett a budapesti körzetű Sláger FM, és 59 regionális rádió.
Az RSH portfóliója a KSH népességi adatai alapján a 18+ lakosság körében 7,1 millió fős lefedettséggel rendelkezik, a portfólió legnagyobb országos adója, a Kossuth Rádió területi lefedettsége 90 százalékos, a Petőfié 86 százalékos. Az RSH portfóliójának regionális rádiói közül a Sláger FM lefedettsége a 18+ életkorú lakosság körében 2,3 millió, a miskolci Rádió M lefedettsége 492 ezer lakos.
Az RSH portfóliójának márciusi napi hallgatottsága az Inspira Media Research mérése alapján a 18+ korcsoportban (8 222 860 fő, forrás KSH 2011. felmérés) 45,4 százalék, azaz 3,731 millió lakos. Ebből a négy országos közrádió napi hallgatottsága 39,9 százalék, azaz 3,281 millió lakos.

Az RSH portfóliójába tartozó vidéki rádiók között a 18-59-es korcsoportban a legnagyobb napi hallgatói elérése a Forrás rádiónak van (57,6 százalék), a második leghallgatottabb a Best FM (54,4 százalék), míg a harmadik a szegedi Rádió 88 (53,9 százalék).
Az Inspira Media Research rádióhallgatottsági mérése valamint a TNS-Hoffmann 2016-os közönségmérése alapján a rádióhallgatók száma folyamatosan növekszik hazánkban, a 2014-es 5,5 millió fő 10 százalékkal bővült 2016-ra. A teljes rádiós piac egy hét alatt a felnőtt lakosság körében 7,2 millió főt ér el, és a 18-39 éves korcsoport 93,5 százaléka hallgat rendszeresen valamilyen rádióadót. A napi átlagos rádióhallgatás a legutóbbi TNS-Hoffman adat alapján, Magyarországon 3,5 óra.
Kalkulátor ajánlónk:
Fix számokkal lottózol? Akkor ez neked való kalkulátor
Jelentősen nőtt a Duna House adózott eredménye és árbevétele is
Az ingatlanközvetítéssel és -fejlesztéssel foglalkozó Duna House-csoport konszolidált adózott eredménye 32 százalékkal, 270 millió forintra nőtt a második negyedévben éves összevetésben, ugyanebben az időszakban a csoport nettó árbevétele 3,4 milliárd forintra emelkedett, ez 2020 második negyedévéhez képest 78 százalékos növekedés - közölte a társaság pénteken az MTI-vel.
Javult a magyarok egészségértése
Javult a magyarok egészségértése a legtöbb területen, és emelkedett azoknak a száma, akik könnyebben megtalálják és jobban értik az egészséggel kapcsolatos információkat az elmúlt hat évben - közölte reprezentatív felmérése alapján az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete szerdán az MTI-vel.
Még több ezer elektromos készüléknél hibádzik a címkecsere
A tavaly megújított energiahatékonysági címkéket március elejétől az üzletekben is ki kell helyezni. A fogyasztóvédelmi hatóság három hónapon keresztül ellenőrizte az előírás teljesülését a hagyományos és az online kereskedelemben is. Hatezer vizsgált termék több mint negyedénél volt probléma - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) pénteken az MTI-vel.
Így spórolunk a telefonszámlán egy felmérés szerint
Elsősorban online hívásokkal és üzenetekkel igyekeznek csökkenteni a mobilhasználati költségeiket a magyarok, 47 százalékuk részesíti előnyben a csevegőapplikációkat a hagyományos mobilhívásokkal szemben, 38 százalékuk pedig inkább e-mail-eket küld SMS-helyett - derül ki a transzparens mobilcsomag-összehasonlítással foglalkozó BillKiller friss reprezentatív kutatásából.
Sporttörténeti kiállítás nyílt Budapesten
Ünnepélyesen megnyitották csütörtök este a helyi sportműhelyek és sportlétesítmények történetét bemutató II. kerületi Sporthistóriák című kiállítást, amely szeptember 2-ig a Klebelsberg Kultúrkúriában, szeptember 3-tól három héten át pedig a Marczibányi téri Művelődési Központban lesz díjmentesen megtekinthető.
A hazai halgazdálkodási ágazat profitálhat az EUROFISH tevékenységéből
Szentpéteri Sándor, az Agrárminisztérium (AM) erdőkért felelős helyettes államtitkára és az AM Halgazdálkodási főosztályának vezetői Marco Frederiksennel, az Európai Halászat- és Akvakultúrafejlesztési Nemzetközi Szervezet (EUROFISH) megbízott igazgatójával egyeztettek az EUROFISH és Magyarország együttműködési lehetőségeiről, Budapesten - közölte az AM csütörtökön az MTI-vel.
Kiváló minőségű a magyar dinnye, de lesz belőle elég?
Kiváló minőségű a magyar dinnye, amelynek termőterülete valamivel csökkent a pandémia hatására, de a hozama emelkedett, így bőven jut a hazai piacra és exportra is - mondta az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára Balatonvilágoson, az Agrármarketing Centrum dinnyefogyasztást ösztönző kampányának sajtótájékoztatóján.
Az MKB Bank adózás utáni eredménye elérte a 11,6 milliárd forintot
Az MKB Bank korrigált, konszolidált adózás utáni eredménye a második negyedévben 11,6 milliárd forintot tett ki, szemben az egy évvel korábbi 0,7 milliárdos veszteséggel, illetve az első negyedévi 28,9 milliárdos eredménnyel - tájékoztatta a pénzintézet a befektetőket a Budapesti Értéktőzsde honlapján közölt jelentésben.
Tovább gyorsult a mezőgazdasági felvásárlási árak emelkedése
Júniusban 20,5 százalékkal magasabb volt a mezőgazdasági termékek átlagos felvásárlási ára az egy évvel korábbinál, ami 3,1 százalékponttal nagyobb emelkedés az egy hónappal korábbi 17,4 százaléknál. Az élénkülésben némi szerepet játszhatott a bázishatás, mert tavaly májusról júniusra 2,5 százalékponttal, 4,5 százalékosra mérséklődött a drágulás üteme. A legnagyobb drágulást a burgonya és a tojás mutatta.
A Nébih problémákat talált a meggyes söröknél
Meggyes söröket vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), laboratóriumi, élelmiszerbiztonsági és -minőségi szempontból mindent rendben találtak, ugyanakkor négy terméknél jelölési hibák miatt élelmiszer-ellenőrzési bírságot, hatnál pedig nem megfelelő nyomonkövetés miatt élelmiszerlánc-felügyeleti bírságot szabtak ki - közölte a hivatal csütörtökön az MTI-vel.