A magyar nők nyáron vásárolnak autót és a divatosabb modelleket preferálják

A fóti telephely 2014. februártól 2015. februárig tartó időszakának részletes értékesítési adatai azt mutatják, hogy a nők elsősorban a ferdehátú kisautókat kedvelik, míg a férfiak inkább a négyajtós autókat, a kombikat és az egyterűeket (MPV) részesítik előnyben. A nők a legtöbb autót júliusban és augusztusban vásárolják, illetve a divatosabb típusokat kedvelik, míg a férfiak leginkább októberben vásárolnak autót.
„A nők elsősorban a jármű stílusát és a kényelmi szempontokat veszik figyelembe, míg a férfiak a praktikusabb, nagyobb járműveket keresik” – mondta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója. „A férfiak nyilvánvalóan a télre készülve vesznek nagyobb egyterűeket vagy emberek szállítására alkalmas járműveket, hogy a téli hónapokban legyen mivel utaznia a családnak, valamint szállítani a megvásárolt árucikkeket. Ezzel ellentétben a nőket gépkocsi vásárláskor elsősorban a divat motiválja.”
Az eladási statisztikai adatok szerint a nők sokkal jobban kedvelik a benzinüzemű autókat, mint a dízelüzeműeket: míg a nők 72,35%-a választ benzines autót, addig ez az arány férfiak esetében csupán 65,17%. Ugyanakkor a férfiak 34,77%-a dízelüzemű gépjárművet vásárol, míg a nőknek csupán 27,65%-a vesz ilyen autót.
„Megfigyelhető, hogy a nők inkább az alacsonyabb fenntartási költségű és a könnyebb benzines autókat részesítik előnyben a dízelüzeműekkel szemben” tette hozzá Topolová. „Szeretnénk azt gondolni, hogy ebben szerepet játszik az is, hogy a benzinmotoros autók környezetbarátabbak, de az a tapasztalatunk, hogy a legfőbb ok, amiért a nők a benzines autókat választják az, hogy azok olcsóbbak és fürgébbek."
Ez az elemzés az AAA AUTO fóti telephelyének – Magyarország legnépszerűbb, legmodernebb és leggyorsabban növekvő használtató kereskedésének – a 2014. februártól 2015. februárig tartó időszakra vonatkozó összesített értékesítési adatai alapján készült.