A fellendülő amerikai autóértékesítés legnagyobb nyertese a Hyundai volt
A program legnagyobb nyertesei a Hyundai, a Ford, a Toyota és a Honda volt, melyek kétszámjegyű bővüléssel dicsekedhettek az értékesítési adatoknál, míg a General Motors és a Chrysler mélyrepülésén ez a kitörési lehetőség sem tudott változtatni.
Az összes gépjármű értékesítés 1 százalékkal 1,26 millió egységre emelkedett a tavaly augusztusi 1,25 millióról, ez egyébként az első havi emelkedés 2007 októbere óta. A szezonálisan kiigazított évesített adatok alapján az eladási ráta 14,09 egység volt, mely 2008 májusa óta a legmagasabb.
A "Roncsért készpénzt" programra a kormányzat 3 milliárd dollárt fordított és közel 700.000 autó talált így gazdára. Ennek ellenére az elemzők nem voltak elhalva az értékesítési adatoktól, figyelmeztetnek, hogy a program hiányában, az emelkedő munkanélküliség, és a gyenge gazdaság miatt ismét csökkenés várható az értékesítésekben.
A Ford értékesítése 17 százalékkal 176.323 darabra emelkedett augusztusban. A piaci részesedése 1,9 százalékponttal 13,9 százalékra emelkedett az amerikai piacon. Nem volt ilyen szerencsés a másik kettő amerikai autógyártó, a Chrsyler és a General Motors.
A Chrysler 15 százalékkal 93.222 egységre csökkenő értékesítésről számolt be, piai részesedése 1,4 százalékponttal 7,4 százalékra esett. A gyenge adatok után a cég kedden új ösztönzőprogramot jelentett be, melynek keretében 4500 dolláros készpénz visszafizetésre hajlandó a megvásárolt gépjármű árából, a program szeptember végéig tart.
A General Motors augusztusi eladásai 20 százalékkal 246.479 egységre csökkentek éves szinten, igaz a júliusi eladásokhoz képest 30 százalékkal emelkedtek. A GM piaci részesedése 5,1 százalékponttal 19,4 százalékra csökkent a tavalyi évhez képest.
A koreai Hyundai remekelt, augusztusban új rekordot állított fel azzal, hogy 47 százalékkal 60.467 egységnyi gépjárműre emelte az értékesítését. Piaci részesedése 1,5 százalékponttal 4,8 százalékra emelkedett. A Toyota 11 százalékkal 225.088 darabra emelte eladásainak számát, piaci részesedése 0,9 százalékponttal 17,8 százalékra emelkedett.
A Honda eladásai 10 százalékkal 161.439 gépjárműre növekedtek, részedése így a piacból 1 százalékponttal 12,8 százalékra nőtt. A Nissan eladásai viszont 2,9 százalékkal 105.312 darabra csökkentek, piaci részesedése ennek megfelelően 0,4 százalékponttal 8,3 százalékra csökkent.