Audi-gyárbővítés
Az Audi új gyárának alapkövét 2011. július 7-én tették le; az üzemben 2013-tól évi 125 ezer jármű készülhet. Ez a társaság negyedik olyan gyára, amelyben az autógyártás minden munkafázisát egy helyen végzik. Indításával a létszám 2100 munkatárssal bővül. 2010 szeptemberében jelentették be, hogy a járműgyártó cég 900 millió eurós fejlesztést hajt végre a nyugat-magyarországi telephelyen. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter három hónappal később közölte, hogy az Európai Unió kiemelt közérdekre hivatkozva jóváhagyta a beruházásban érintett Natura 2000 területek átminősítését, zöld utat adva ezzel a fejlesztésnek.
Az Audi-fejlesztés 11,2 milliárd forintos állami támogatást kap. Thomas Faustmann, a magyarországi Audi-leányvállalat ügyvezetésének elnöke 2011 február elején beszélt újságíróknak arról, hogy március elsején - a közműépítésekkel és a földmunkákkal - megkezdődött a kivitelezés. Akkori közlése szerint 2013 22. hetében el kívánják indítani az új üzemrészben a sorozatgyártást, ami azt jelenti, hogy az első kocsiknak 2012 őszén el kell készülniük itt. Az Audi Hungária Motor Kft. 1993-ban alakult Győrben az Audi AG 100 százalékos leányvállalataként.
Az induláskor alkatrészeket és motorokat gyártottak, öt évvel később, 1998-ban autó- összeszereléssel bővítették tevékenységüket. Az összeszerelést az Audi akkor újonnan fejlesztett TT jelzésű sportautójával a TT Coupéval kezdték, 1999 őszén a nyitott Roadsterrel folytatták. Már az első gyártási évben 13.000 TT Coupé készült a győri gyártócsarnokban. A két sportmodell mellett ideiglenesen Audi A3-as és S3-as modellek is készültek. 2000. augusztus 25-én elkészült a százezredik Audi TT sportkocsi. 2007 őszétől Audi A3 Cabriolet-kat is összeszerelnek.
A járműgyártás fennállásának 10. évfordulóján, 2008 áprilisában legördült a gyártósorról a 400 ezredik kocsi, egy Audi TTS Coupé. A társaság árbevétele 2011-ben 5,598 milliárd euró volt, ami 17,2 százalékos emelkedést jelent az előző évihez képest. Az adózás előtti eredmény meghaladta a 600 millió eurót, ami 3,8 százalékos bővülés. Az operatív eredmény az előző évi szinten maradt 551 millió eurós értékével. Motorból 14,3 százalékkal több, összesen 1.883.757 darab készült, kész járműből pedig 39.518-at gyártottak Győrben; az utóbbi adat 2,5 emelkedést mutat az előző évhez képest. Az Audi AG, amelynek a székhelye a németországi Ingolstadtban található, 1965 óta a Volkswagen AG leányvállalata.
Négy márka, az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer összeolvadásából jött létre 1932-ben, megalapítva az Auto Union AG márkát. Emblémájául a négy karikát választották, ami a négy márkát szimbolizálja. Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát. 1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. Az Audi AG tavaly rekordévet zárt.
A vállalat forgalma 24,4 százalékkal, 44,1 milliárd euróra, autókiszállítása - 19,2 százalékos növekedéssel - 1,3 millió darab fölé emelkedett; ez több mint kétszerese a 2000-es értéknek. A működési eredmény 5,3 milliárd euróra ugrott, ami 60 százalékos emelkedést jelent, és három év alatt 25-ről 40 százalékra nőtt a forgalmon belül a felsőkategóriás autók (azaz a C- és a D-osztály) aránya. Tavaly, év végén 63.839 munkatársa volt az Audi-konszernnek ami 3,5 ezer fős emelkedést jelent egy év alatt. Az idei első három hónapban az Audi működési eredménye 27 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest, miközben az értékesítési árbevétel 17,8 százalékkal 12,4 milliárd euróra ugrott.