AutoWallis első negyedév: Az organikus növekedés mellett a tavaly lezárt hat tranzakció is berobbantotta a gépjármű-értékesítést
Jelentős pozitív fordulat látható az AutoWallis idei első negyedéves értékesítési számaiban a koronavírus-járvány harmadik hulláma miatt bevezetett korlátozások ellenére. A társaság Nagykereskedelmi üzletágában közel a négyszeresére (+382,5%), 4.555 darabra ugrott az eladott új gépjárművek száma. A kiugró növekedést a 32,5 százalékos (1.251 darab) organikus bővülés mellett az év elején indult, négy országra kiterjedő Opel értékesítés robbantotta be: többek között ezen márka nagykereskedelmi értékesítésének hatására a tranzakciók összesen 250 százalékkal növelték az értékesítési számot (3.304 darab). Jól teljesített a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat Kiskereskedelmi üzletága is, amely különösen figyelemreméltó annak ismeretében, hogy a magyar személy- és kistehergépjármű-piacon eközben összességében egy százalékkal, 35.927 darabra zsugorodott az eladás*.
Az AutoWallisnál az új gépjármű-értékesítések száma a tavalyi tranzakciók hatása nélkül 42 százalékkal, míg a tavalyi tranzakciók hatásására (Iniciál Autóház, Wallis Kerepesi, hazai Jaguar és Land Rover értékesítés és a ljubljanai BMW-kereskedés) összességében 238 százalékkal, 1678 darabra növekedett. A használt gépjármű-értékesítés is jól teljesített: a tranzakciókkal együtt 132 százalékkal, 434 darabra emelkedett az eladott járművek száma (tranzakciók nélkül 8 százalékos csökkenés). A szervizórák száma tranzakciók nélkül 40 százalékkal bővült, míg az említett négy tranzakciónak köszönhetően összességében a két és félszeresére (+152,7%), 29.447-re nőtt. A koronavírus miatti korlátozások még visszafogják a gépjárműkölcsönzési terület növekedési lehetőségeit, de már látható pozitív fordultat: a bérleti napok száma már 43 százalékkal növekedett, miközben a mérethatékonyság javult, ugyanis a bővülés csökkenő flottaméret (-22%) és a bérleti események számának mérséklődése (-48%) mellett történt. Mindez jól mutatja, hogy az AutoWallis jól reagált a COVID-lezárások miatt megváltozott üzleti környezetre, és költséghatékony átalakítást hajtott végre.
Az első negyedév értékesítési számait Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte a vállalat életében. Emlékeztetett, hogy a most publikált számok összhangban vannak azzal a korábban bejelentett tervvel, amely szerint a társaság 2021-ben a tavalyi közel háromszorosára, akár 230 milliárd forint fölé növelheti árbevételét az organikus növekedésnek és a 2020-ban lezárt hat tranzakciónak köszönhetően. Hozzátette, hogy a gazdaság újranyitásával és a turizmus élénkülésével a Kiskereskedelmi üzletágon belül a szolgáltatási tevékenységek további erősödésére számít, és az új gépjárművek megrendelésállománya is bizakodásra ad okot a járvány lecsengési ütemének bizonytalansága ellenére is.
* A piaci adatokat a DataHouse szolgáltatta.