Az adósok többsége nincs tisztában áthidaló lehetőségekkel
A MAKISZ közleményében rámutat: mivel a követeléskezelők célja a megállapodás, ennek keretében részletfizetésre, bizonyos esetekben pedig a követelt összeg egy részének elengedésére is sor kerülhet.
A vizsgálat szerint a válaszadók 41 százaléka nincs tisztában azzal, hogy a fizetési késedelem vagy a felmondott tartozás esetén fennmaradt követelés a legtöbb esetben valamelyik követeléskezelő céghez kerül, amelyik gondoskodik annak behajtásáról.
Az adósok nagyjából hasonlóan nagy arányban (44,8 százalék) nem tudják, hogy amennyiben a követeléskezelő nem tudja elérni az írásbeli felszólításra nem reagáló adóst a további egyezkedés érdekében, a tartozás a végrehajtás szakaszába kerülhet.
Szintén a válaszadók többsége nem tudja (52 százalék), hogy miközben a követeléskezelővel még plusz költség nélkül lehet megegyezni, a végrehajtási eljárás már akár 30-40 százalékos többletköltséggel is együtt jár.
A MAKISZ-tag követeléskezelő cégek visszajelzései alapján megállapították: az ügyfelek pénzügyi tudatossága, együttműködési hajlandósága ugyanakkor nő, számos esetben sikerül az adósoknak és a hitelezőknek megegyezésre jutniuk, ezzel a felmondást, a végrehajtást és az esetleges kilakoltatást is elkerülniük.
Bódizs Kornél, a MAKISZ elnöke szerint a követeléskezelők bíznak abban, hogy az ügyfelek minél nagyobb hányada belátja, hogy a hitelezők felkeresése és az együttműködés a saját érdekük, a gyors, kiszámítható, költséghatékony megoldások alapja. Ezért is szorgalmazzák minden lehetséges fórumon az együttműködést és azt, hogy keressék őket az ügyfelek.