Diadalmaskodik a kártya a készpénz felett! Ezért éri meg a bankkártya terminál
Kezdjük azzal a bíztató ténnyel, hogy évek óta megfigyelhető Magyarországon a készpénz használat háttérbe szorulása, és a bankkártyás fizetések előretörése. Idén eljutottunk oda, hogy magyar vásárlók drasztikusan kevesebb készpénzt vettek fel, mint amennyit költöttek bankkártyájukat használva.
A jelenlegi vírus helyzet és egészségügyi megfontolások csupán ráerősítenek az éve óta tartó trendre-szinte esélytelen, hogy ez a tendencia megforduljon és a lakosság visszatérjen a készpénzhez.
Az érintés nélküli fizetés nem csupán higiéniai szempontból előnyösebb-kényelmesebb és gyorsabb is, nem beszélve arról, hogy a készpénzhasználatnak évente több száz milliárd forintos társadalmi költsége van. Az a vásárló, aki hozzászokik az egy másodperc alatt lebonyolítható fizetéshez, nehezen elképzelhető, hogy feladva a kényelmet visszatérjen a készpénzhez.
Többet költ a vevő, aki kártyával fizet
Hadd ismertessünk most egy, az üzletek számára rendkívül kedvező jelenséget: A kártyával fizető vásárlók jellemzően többet hajlandóak költeni, mint készpénzzel fizető társaik.
Mindez nem csak feltételezés, egyebek mellett a világhírű Egyesült Államokbeli műszaki egyetem, az MIT (Massachusetts Institute of Technology) is több vizsgálattal igazolta a jelenséget.
Tudományosan kimutatott tény, hogy készpénzzel fizetni fájdalmas. Nem túlzunk: készpénzzel fizetésnél aktiválódik az agyunk fájdalomközpontja, mely aktivitás annál nagyobb, minél nagyobb összeget kell kiadnunk.
A kártyás fizetés nem okoz ilyen fájdalmat. Bankkártya használatkor egyszerűen csak odatartjuk a kártyánkat a bankkártya terminál elé, és kész is a fizetés. A vevők többsége kisebb tételek kifizetésekor nem is törődik az árral, nem gondol bele mennyit költ, hiszen nem szükséges kiszámolnia mennyi készpénzt vegyen ki a pénztárcájából.
Ha kártyával fizetünk tehát könnyen költünk többet, mint tervezzük. A szolgáltatóknak ez előnyös lehet-a kártyás fizetés bevezetésével akciók és árversenyek helyett koncentrálhatnak a szolgáltatás színvonalának emelésére.
Azok az üzletek, vendéglátóhelyek, vagy más szolgáltatók, akik lehetővé teszik a kártyás fizetést, egy egyszerű terminál beszerzéssel könnyedén megnövelhetik bevételeiket (az átlagos vásárlás értékét.) Nem kell más, mint egy terminált beszerezni és az ajtóra kiragasztani egy matricát, ami felhívja a vásárlók figyelmét a kártyás fizetés lehetőségére.
Szerezzük meg a legjobb ajánlatot
Be kell látnunk, a kötelező bankkártya terminál beszerzéssel jól járhat vállalkozásunk.
Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk a számunkra ideális ajánlatot, okosan kell választanunk a különböző cégek POS terminál kínálatából, hiszen ahány cég, annyi féle díjszabás.
A járulékos költségeknek könnyen utána nézhetünk a különböző POS terminál szolgáltatók weboldalán. Érdemes emellett árajánlatot is kérnünk, hogy a pontos költségekkel is tisztába kerüljünk.
Nem egy szolgáltatónál kötelezően meg kell vásárolnunk az üzletünkbe kihelyezett terminált. Vegyük például a SumUp szervezetét, ahol 9999 Ft-tól és 67499 Ft-ig tartó összeget is elkérhetnek a bankkártya terminálért szerződéskötéskor, míg a MyPos-nál ez az ár akár közel 500 000 Ft is lehet. Aggodalomra semmi ok, hiszen találhatunk a piacon olyan szolgáltatót, aki sem a terminál beszerzésért, sem üzembe helyezésért nem számít fel költséget-ilyen például a Fizetési Pont.
Igaz, hogy a bankkártya terminál bevezetésekor számolnunk kell néhány kiadással-ezt viszont a kártyás fizetés elterjedése, és a kártyával fizető, többet költő vásárlók gond nélkül kompenzálják.
Ne várjunk az utolsó pillanatig, kössünk minél előbb szerződést, hogy megtalálhassuk a lehető legkedvezőbb ajánlatot. Az említett Fizetési Pontnál, most a Szerződj most, fizess januártól akció keretein belül elengedik az alapdíjat, a hálózati kapcsolat díját, a havi számlavezetési díjat, és a fizetési kártya havidíját is.
Érdemes tehát most szerződni, így januárig nem kell költségekkel számolnunk, és koncentrálhatunk a plusz bevételek megszerzésére.