Életbiztosítások: első a biztonság, második a megtakarítás
Az AEGON Magyarország Általános Biztosító Zrt. megbízásából nemrégiben, a társaság ügyfelei körében készített, 500 fős mintán végzett kutatásban a válaszadók 50,6 százaléka kifejezetten a személyes, vagy a családi biztonság megteremtését jelölte meg az életbiztosítás megkötésének első számú indokául. A megkérdezettek kisebb részénél, 34 százalékánál volt fő szempont a megtakarítási szándék.
Egy másik metszetben az ügyfelek 77 százaléka említette a hozamot, 85 százaléka pedig a biztonságot olyan tényezőként, amely valamilyen szerepet játszott az életbiztosítás megkötésekor. A férfiak anyagiasabbnak tűnnek a nőknél: a befektetési szempontok jobban érdeklik őket, míg a nők nagyobb számban kötnek a hosszú távú biztonság megteremtésének szándékával biztosítást.
A befektetési lehetőség leginkább a jobb jövedelmi helyzetben lévőket, a városi, fővárosi lakosokat, a felsőfokú végzettséggel rendelkezőket motiválja, míg a kistelepülésen élőket, a középkorúakat és az idősebbeket, valamint az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezőket az átlagosnál nagyobb mértékben érdekli az anyagi biztonság megteremtése. Az életbiztosításokhoz kapcsolt szolgáltatások - halál vagy betegség esetén kifizetett összeg nagysága - mindössze a megkérdezettek 30 százalékánál jött egyáltalán szóba szempontként, amikor a biztosítás megkötése mellett döntöttek, és mindössze 3 százalékuknál volt ez döntő szempont.
A szolgáltatásokra valamivel fogékonyabbnak tűnnek az életük aktív korszakában lévő 30-59 évesek, a fővárosiak és a diplomások. A felmérést végző biztosítót a válaszadó életbiztosítási ügyfeleinek jelentős része - 28 százaléka - azért választotta, mert már más szolgáltatásokat is igénybe vett a társaságtól, és ott kedvező tapasztalatokat szerzett. A biztosító-választásban azonban a legfontosabb szempont továbbra is a megfelelő ajánlat (29 százalék), de rendkívül fontos a közvetítők, az ügynökök szerepe is. Az ismerősök ajánlását a megkérdezettek 15 százaléka nevezte meg döntő szempontként a biztosító kiválasztásában. Ez utóbbi szempont különösen fontos az alacsonyabb iskolai végzettségűeknél.