Éppen hogy csak csökkentek tavaly a Nissan-Renault eladásai
A csoport konszolidált adatai az első alkalommal tartalmazzák az orosz Avtovaz gyár Lada márkájának értékesítési számait. Tavaly az Avtovaz, amelyben a Renault 25 százalékos részesedéssel bír 417.457 Lada autót adott el.
A Lada értékesítési számai nélkül a Nissan-Renault 5.667.601 adott el tavaly, 6,9 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban. A Nissan globális eladásai 9,4 százalékkal 3.358.413 autóra csökkentek, 5,4 százalékos piaci részesedést biztosítva az autógyárnak a világpiacon, míg a Renault eladásai 3,1 százalékkal csökkentek 2.309.188 autóra, ami 3,7 százalékos piaci részesedésnek felel meg.
A Reanult és a Nissan évekkel ezelőtt vonta össze beszerzéseit a két vállalat között létrejött, részvény-kereszttulajdonláson alapuló együttműködés keretében. Közös vállalatuk, a Renault Nissan Purchasing Organisation (RNPO) látja el mindkét autógyártó konszern beszerzési feladatait.