Erős negyedévet zárt az LG Electronics
A honlapján közzétett beszámoló szerint az LG Electronics 17,11 ezer milliárd von (15,26 milliárd dollár) konszolidált árbevételt ért el a második negyedévben, ami éves összevetésben 48,3 százalékos emelkedést jelent. Az üzemi eredmény 65,5 százalékkal, 1127 milliárd vonra (992,08 millió dollár) emelkedett, ami 2009 óta a második legjobb értéket jelenti.
Az erős növekedési ütemek alapvetően a prémiumkategóriás háztartási gépek és fogyasztói elektronikai termékek exportjának köszönhetőek.
A háztartási gépek és légkondicionáló berendezések üzletága az előző évinél 32,1 százalékkal magasabb, 6,81 ezer milliárd von (6,08 milliárd dollár) bevételre tett szert. A működési eredmény 653,6 milliárd von (582,75 millió dollár) lett, 6,8 százalékkal magasabb az előző évinél.
A növekedés motorja az export és a jobb forrásgazdálkodás volt, de a költségek várhatóan növekedni fognak a nyersanyagok szűkös kínálata miatt. A termékek versenyképessége és a működési hatékonyság azonban valószínűleg lehetővé teszi, hogy az LG fenntartsa az értékesítés és a nyereség növekedésének lendületét a főbb készülékek esetében a kulcsfontosságú piacokon.
A szórakoztató elektronikai üzletágban a prémiumkategóriás OLED tévék növekvő népszerűsége és a globális tévépiac talpra állása húzta felfelé a bevételeket. Az üzletág az előző évinél 79,1 százalékkal magasabb, 4,04 ezer milliárd von (3,60 milliárd dollár) bevétel mellett 333,5 milliárd von (297,35 millió dollár) működési eredményt ért el, 216,4 százalékkal magasabbat a tavalyinál.
Az LG járműalkatrész-üzletágának bevétele 106,5 százalékkal, 1884,7 milliárd vonra emelkedett. Az üzemi veszteség 103,2 millió von volt, ami nagyjából fele az egy évvel korábbi 204,7 millió vonnak.
Az üzleti szolgáltatások üzletágban az LG Electronics 1,69 ezer milliárd von (1,5 milliárd dollár) forgalmat ért el, 28,9 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál. A 61,70 milliárd von (55,01 millió dollár) működési eredmény 11,1 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, és 68,8 százalékkal az előző negyedévitől.
A beszámolóban már nem szerepelnek a vállalat mobilüzletágának számai: az LG hivatalosan július végéig szünteti meg a divízió tevékenységét, amelyet a második negyedévben már nem tekintett aktívnak.