Erősebb piaci jelenlétet tervez a fővárosi turisztikai központ
Az ügyvezető igazgató elmondta: terveik szerint kibővítik a Budapest Kártya szolgáltatási csomagját. Egyeztetéseket folytatnak arról is, hogy a kártyát be lehessen építeni a cafeteria-rendszerbe - tette hozzá. Emellett úgy látják, nagyobb nyereségre lehet szert tenni a Karácsonyi Vásár lebonyolításából is.
Az elmúlt évben a társaság mintegy 1,1 milliárd forint bevételt ért el, az ügyvezető igazgatója szerint ez az idén sem csökken 1 milliárd forint alá. Molnár József szerint ezek mellett egy 10 százalékos megtakarítás sem lehetetlen a társaság működésében. Az ügyvezető igazgató megjegyezte, bár valamivel kiszolgáltatottabb lesz a központ a berlini vagy bécsi versenytársával szemben, úgy látják, most lehetőség nyílik arra, hogy valódi piacorientált gondolkodás alakuljon ki.
A BTSZK a tervek szerint január végéig együttműködési megállapodást ír alá a Magyar Turizmus Zrt.-vel (MT Zrt.) a főváros marketing kommunikációjának egységesítése érdekében, valamint az esetleges párhuzamosságok megszüntetésére. A feladatok között szerepel egy budapesti TDM szervezet, az önkormányzatok és a vállalkozások összefogásán alapuló turisztikai desztináció menedzsment szervezet felállítása is.
Ennek - az ügyvezető igazgató szerint - jelentős forrásfelszabadító hatása lesz, mivel a TDM költségvetésében külön marketing keretet hoznak létre. A forrásfelszabadító hatás elérheti akár a 100-200 millió forintot is. Kérdésre válaszolva Molnár József elmondta, abban bízik, hogy konszenzusra jutnak majd azokkal az önkormányzatokkal, amelyek az év végén megemelték, illetve módosították az idegenforgalmi adót.
Tavaly decemberben az V., XII., XIII. kerület az eddigi 3 százalékos idegenforgalmi adót (IFA) 4 százalékra emelte, míg a VI. és VIII. kerület a szoba árbevétel 3 százalékában megállapított eddigi adó helyett vendégéjszakánként 431 forintban állapította meg az idegenforgalmi adót, a IX. kerület pedig vendégéjszakánként 300 forintban.