Ezeket a KRESZ-szabályokat szegik meg az autósok
			
		    Megkapták a bizonyítványukat az autósok a többiektől. A K&H biztos jövő kutatása azt vizsgálta, hogy a 30-59 éves magyarok szerint a KRESZ-szabályokat mennyire veszik figyelembe a sofőrök.
Telefonálás és gyorshajtás az élen
A  válaszadók legnagyobb része, 84 százaléka mondta azt, hogy az autósok  legkevésbé a telefonhasználatra vonatkozó szabályokat veszik figyelembe.  Rögtön utána, 78 százalékos aránnyal következik a gyorshajtás. A  megkérdezettek szerint rossz a helyzet a parkolás és az előzés terén is,  a válaszadók 65, illetve 64 százaléka gondolja úgy, hogy ezekre sem  figyelnek kellőképpen a sofőrök. A gyalogosok sincsenek túl jó  helyzetben: a megkérdezettek mindössze fele véli úgy, hogy a  gépjárművezetők közül többségben vannak azok, akik a zebrán elsőbbséget  adnak a járókelőknek.
 
A másik végletet a közlekedési lámpák  jelentik, 76 százalék gondolja úgy, hogy a lámpajelzéseket betartják az  autósok. Érdekes azonban, hogy minél többet vezet valaki, annál rosszabb  a véleménye. 64 százalék szerint pedig a sofőrök többsége nem ül  ittasan a volán mögé.
Jogosan van jogosítványod? - KRESZ és autóvezetési ismeretek kalkulátor ITT, teszteld magad!
 
Kiderült azonban az is, hogy sofőrként és  utasként eltérően látják az emberek az alkoholfogyasztásra, a biztonsági  öv használatára és a zebrán való elsőbbségadásra vonatkozó szabályok  betartását. Akik jellemzően csak utasként autóznak, azok szerint ezt a  három szabályt gyakrabban megszegik az autósok. 
Miért járt a büntetés?
Annak ellenére, hogy a többség azt gondolja, hogy a gépjárművezetők a telefonálásra vonatkozó szabályokat tartják be a legkevésbé, mégis csak nagyon kevesen, a megkérdezett sofőrök mindössze 3 százaléka kapott bírságot emiatt az elmúlt 3 évben. A büntetések terén egyébként a gyorshajtásé a főszerep, a felmérésen résztvevők 13 százaléka kapott bírságot sebesség-túllépésért. A gyorshajtás után következő második leggyakoribb büntetési ok a parkolás, a válaszadók 11 százaléka járt már így pórul. A budapestiek kevésbé szerencsések: itt jóval magasabb, 18 százalékos a parkolásért megbüntetettek aránya, a nyugati megyékben élőknél ennél jóval alacsonyabb, mindössze 5 százalékos. Az elsőbbségadási szabályok és a stop tábla figyelmen kívül hagyása 2 százaléknak jelentett már büntetést az elmúlt 3 évben. A megkérdezettek közül viszont senkit sem büntettek meg az elmúlt 3 évben ittas vezetésért vagy azért, mert a zebrán a gyalogosnak nem adtak volna elsőbbséget.