Februárban már emelkedtek az árak Németországban
2015. 03. 12. 09:19
Februárban 0,1 százalékkal nőttek a fogyasztói árak Németországban az egy évvel korábbiakhoz képest a januári 0,4 százalékos csökkenés után - jelentette a német statisztikai hivatal, a Destatis csütörtökön.
Az élelmiszerek és az alkoholmentes italok ára 0,2 százalékkal csökkent, ezen belül a hústermékek ára 1 százalékkal ment lejjebb, a zöldségek ára 0,8 százalékkal mérséklődött, míg a gyümölcsök ára 0,1 százalékkal nőtt.
A dohánytermékek ára 2,5 százalékkal, a ruházati cikkek ára 0,9 százalékkal csökkent, az áram ára 0,1 százalékkal mérséklődött, az üzemanyagok ára 12,7 százalékot esett, a fűtőolaj ára 22 százalékot zuhant.
Az egy hónappal korábbival összevetve 0,9 százalékos inflációt mért a Destatis. Az üzemanyagárak 3,7 százalékkal, a fűtőolaj ára pedig 13,6 százalékkal nőtt a múlt hónapban. (MTI)
Az Axel Springer megveszi a Politicót
az Axel Springer német kiadóvállalat a washingtoni Politico hírportál kiadóját, bővítve ezzel amerikai portfólióját - jelentették csütörtökön két amerikai lap, a The Wall Street Journal és a The New York Times internetes kiadásai.
Három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz Németországban
Németország második világháború utáni történetében először nem kettő, hanem három partnerre lehet szükség a kormányalakításhoz a szeptemberi szövetségi parlamenti (Bundestag-) választás után - jelentette ki az egyik legtekintélyesebb német választási szakértő csütörtökön Berlinben.
Áruházakban és iskolákban is felvehető lesz az oltás Brüsszelben
Az új típusú koronavírus ellen védettek arányának növelése érdekében szeptembertől a belga főváros több nagyáruházában is lehetőség nyílik az oltásra - derül ki csütörtöki közlésekből. Brüsszelben októbertől újra kinyithatnak a zenés szórakozóhelyek, bár Belgiumban az elmúlt hét napban átlagosan négy százalékkal emelkedett a koronavírussal fertőzöttek száma.
Új közép-európai keresleti igazgatót nevez ki a Mars
A Mars, a világ egyik legnagyobb édesség-, rágógumi-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója Daniela Hlavackovát nevezi ki új közép-európai keresleti igazgatójává. Daniela, aki korábban Szlovákia piaci igazgatója volt, most a régió négy országában - Csehországban, Romániában, Magyarországon és Szlovákiában – lesz felelős a marketingtevékenységért és az ezáltal ösztönzött növekedésért.
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe
A vártnál nagyobb mértékben romlott a GfK német fogyasztói hangulatindexe szeptemberre. A gazdaságkutató intézet csütörtöki jelentése szerint szeptemberre vonatkozóan mínusz 1,2 pontra csökkent a fogyasztói hangulatindex az előző havi mínusz 0,4 pontról. Az elemzők kisebb esést, 0,7 pontot vártak.