2015-re készülhet el a Rajka–Hegyeshalom–Csorna–Porpác vonal teljes villamosítása
A projekt előkészítési szakaszban van, a becsült költsége megközelíti a 12 milliárd forintot - közli az anyagban Pál László, aki szintén kiemelt feladatként jelöli meg a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal rekonstrukcióját, amelynek része a villamosítás és néhány jelentősebb állomás részleges átépítése.
Mindennek tervezett költsége 8,4 milliárd forint. Ide sorolja a Szombathely-Kőszeg szakasz, mint elővárosi vasútvonal fejlesztését, ezen belül Kőszegen egy új intermodális csomópont építését. Lendvay Péter, a cég személyszállítási üzletágának vezetője tavaly októberben, az MTI-nek beszélt arról, hogy a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját a 2011 őszén átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt.
A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely-Porpác és a Hegyeshalom-Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban résztvevő állomásokat is - jegyezte meg akkor.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal korábban született döntése értelmében az addigi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vett át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron-Győr és a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek. (MTI)