Gyenge kezdés a nyugat-európai tőzsdéken
A 0,24 százalékkal mínuszban nyitó FTSE-100 tíz óra után 0,49 százalékos veszteséget mutatott, míg a frankfurti DAX index 0,04 százalékról 0,32 százalékra, a párizsi CAC-40 index pedig 0,29 százalékról 1,02 százalékra növelte veszteségét. A világ tőzsdéit követő MSCI index és a Thomson Reuters globális árfolyam index egyaránt 0,15 százalékos veszteségben állt az európai kereskedés kezdetét követően jó egy órával.
A vezető európai részvények árfolyamát követő FTSEurofirst 300 index 0,5 százalékkal gyengült. A DAX index tovább távolodott a pár nappal ezelőtt 7.222 ponton elért 2008 májusa óta nem látott szinttől. Az európai tőzsdék szerdán már vegyesen zártak az erőszakos cselekményekbe torkolló egyiptomi politikai válság eszkalálódása miatt. Csütörtökön a befektetők tartózkodó magatartást vettek fel az EKB kamatdöntő ülését követő kora délutáni gazdasági helyzetértékelés, valamint a szintén délután esedékes amerikai foglalkoztatási adatok közzététele előtt.
A legnagyobb vesztesek az olaj- és gázipari valamint bányaipari részvények. A Randgold Resources és a Fresnillo két százalékkal gyengült az előző napi erőteljes nyereségek után. A Royal Dutch Shell részvénye Londonban közel három százalékkal gyengült a várakozásoktól elmaradó negyedik negyedéves beszámolójára. A Shell eredménye a magasabb olajárak ellenére is veszteségbe húzta az olajipari papírokat. A BG Group 2,2 százalékkal, a BP 0,6 százalékkal gyengült.
A Vodafone részvénye jó, de a várakozásoktól elmaradó harmadik negyedéves eredménye hatására gyengült 0,9 százalékkal. A BT Group részvénye viszont 3 százalékkal erősödött és ezzel a legjobban teljesítő papír lett az FTSE-100 indexben. Komoly veszteséget szenvedtek el az autóipari részvények, miután elemzői megítélések szerint a végéhez közeledik a szektor gazdasági krízis utáni "aranykora".
A STOXX Europe 600 Automobiles and Parts index 1,1 százalékos veszteséget mutatott csütörtök délelőtt, A Peugeot, Daimler és Renault részvények pedig egy-két százalékos veszteséget mutattak. Az autóipari index tavaly február vége óta 17 százalékkal erősödött, messze túlteljesítve a STOXX Europe 50 és FTSEurofirst 300 indexeket, amelyek 8 és 9 százalékos nyereséget értek el ugyanezen idő alatt. (MTI)