Hiába volt roncsprémium, veszteséges évet zárt Peugeot-Citroen
2009 egészében a bevételek 11 százalékkal, 48,4 milliárd euróra csökkentek. A cég vezérigazgatója szerint 2009 az ellentmondások éve volt és az idei év is várhatóan kihívásokat állít a Peugeot-Citroen elé: a cég azt várja, hogy európai értékesítése 2010 egészében 9 százalékkal csökken. Világszerte a Peugeot értékesítése 3,3 százalékkal csökkent 2009-ben - a nemzetközi autópiac 3,5 százalékos zsugorodása mellett -, így globálisan 3 százalékos piaci részesedést ért el.
Korábban a PSA Peugeot Citroen közölte, hogy tárgyalásokat folytat a Mitsubishivel az együttműködés mélyítésére, ami lapértesülések szerint akár azt is jelentheti, hogy 30-50 százalékos részt vásárol a japán autógyártóban. A Peugeot 39 tagból álló értékesítési hálózata 2.906 új gépjárművet értékesített a magyar piacon 2009-ben, ami 4,13 százalékos piaci részesedést jelentett.
Ezzel a kilencedik helyen áll a márkák sorrendjében - közölte a Peugeot Hungária Gépjármű Importáló és Forgalmazó Kft. az MTI-vel korábban. A Peugeot 2008-ban még 4,7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Magyarországon, az idén az eladások 15 százalékos növekedésével számol.