Hitelkártya, debitkártya - mi legyen a tárcában?
Jól körülhatárolhatóak azok az élethelyzetek, amikor érdemes hitelkártya igénylésen gondolkodni. Egyrészt jól jön ez a megoldás azoknak, akiknek van valamennyi megtakarításuk, így időnként megengedhetik maguknak, hogy ha szükséges, a havi keretnél többet költsenek. Másrészt adódhatnak olyan élethelyzetek, amikor a számlánkon lévő összegnél többre van szükségünk, de tudjuk, hogy van, vagy hamarosan lesz fedezet a hitel visszafizetésére.
A hitelkártyák mellé a bankok különböző kedvezményeket is adnak, érdemes olyan megoldást választani, ami számunkra a legkedvezőbb. Az egyik legnépszerűbb a tankoláshoz kapcsolódó kedvezmények, ezeket jól ki tudják használni, akik mindennap autóval járnak munkába, vagy a munkavégzés során is sokat utaznak gépkocsival. Emellett közkedvelt megoldás az is, amikor a havi, hitelkártyával történő vásárlások összege után kap vissza adott százalékot az ügyfél, illetve népszerűek az utazáshoz kapcsolódó egyéb kedvezmények is, mint a szállásfoglalás, az autóbérlés vagy a beépített utasbiztosítás.
Ahhoz, hogy okosan bankoljunk, jó, ha többféle kártya, hitelkártyák és debitkártyák is vannak a tárcánkban, így mindig ki tudjuk választani, épp melyik használata a legkedvezőbb az adott helyzetben. Amikor váratlanul és azonnal szükségünk van egy drágább cikk megvásárlására, például mert tönkre ment a mosógép vagy a hűtő amit azonnal pótolni kell, jó szolgálatot tesz a hitelkártya, hiszen a számlánkon lévő összegtől függetlenül garantáltan azonnal meg tudjuk venni a szükséges eszközt.
„A jó ügyfeleknek ráadásul a bankok is hálásak, a pontos törlesztést idővel limitemeléssel is honorálják. Azt, hogy elmúlt az az időszak, amikor a hitelkártyával kapcsolatban az ügyfeleknek kizárólag a hitel szó jutott eszükbe, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a K&H lakossági hitelkártyás ügyfelek közül minden második egyben prémium ügyfél is. A K&H Bank által kibocsátott K&H World MasterCard plusz PayPass kártyák száma 2014-ben több, mint 30%-kal emelkedett” – mondta dr. Bába Ágnes a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.
„A prémium ügyfelek tudatosan használják a hitelkártya nyújtotta kedvezményeket, például a MasterCard repülőtéri várót igénybe vevő ügyfelek aránya januárhoz képest duplájára nőtt és egyre gyakrabban veszik igénybe az asszisztencia szolgáltatásokat is. Nem véletlen, hogy a mindennapi vásárlásokat is már ezzel a kártyával intézik, ezáltal a kártyával bonyolított átlagos havi vásárlás értéke 83%-kal magasabb volt szeptemberben, mint a standard hitelkártyák esetén” – tette hozzá dr. Bába Ágnes.