Hú, ez durva! A lakosság 69 százaléka nem bízik a hazai egészségügyben
Az AXA Egészségpénztár tagjaiból választott minta megkérdezésével elvégzett, az aktív magyar lakosságra vonatkoztatva reprezentatív kutatásából kiderül, hogy a válaszadók többsége (67%) úgy érzi, a kapott egészségügyi ellátás szakmai minőségét meg tudja ítélni. A válaszadók többsége (75 százalék) a kapott ellátást leginkább saját korábbi tapasztalatára támaszkodva értékeli, ám a bizonyosság érdekében többen (44 százalék) más orvos szakvéleményét is kérik a kapott kezeléssel kapcsolatban, és sokan (39 százalék) az interneten is tájékozódnak. A legfeljebb érettségivel rendelkezők körében ritkább (36 százalék), hogy más orvos véleményét is kikérik, a fiatalabbakat (a 18 évtől 39 évig terjedő korosztályt) pedig az interneten található információk inkább orientálják a véleményalkotásban, mint a 40 év felettieket.
A jobb szakmai minőség érdekében a válaszadók a jó hírű orvosokat keresik, amiben leginkább kapcsolati hálójukra támaszkodnak, s e célból csak ritkán vetik be a paraszolvenciát. Akik már jártak magánorvosnál, sokkal nagyobb arányban (59 százalék) mennek újra magánrendelésre a magasabb színvonal érdekében, mint akiknek korábban is csak állami ellátásban volt részük (25 százalék).
Az aktív népesség a háziorvosi ellátást erős, míg a szakrendelői valamint a kórházi szakellátást gyenge közepesre értékeli. A felmérés válaszadói szerint az ellátás színvonalában érezhető romlás ment végbe az elmúlt 12 hónap során, mely különösen a szakellátást és a kórházi ellátást érinti. A magánegészségügy szolgáltatóit az aktív lakosság minden tekintetben jobbnak értékeli, mint a társadalombiztosítási rendszer intézményeit. A legkisebb különbséget az orvosszakmai felkészültségben látják, de a műszerezettségben és a kényelmi funkciókban igen markánsak a különbségek.
Kattintson a képre!
„A felmérésben résztvevők 95 százaléka szerint a finanszírozáson kívül az egészségpénztárnak szerepet kell vállalnia abban is, hogy a tagok magasabb színvonalú egészségügyi ellátáshoz juthassanak hozzá.” – mondja Dr. Váradi Péter, az AXA Egészségpénztár igazgatótanácsának elnöke. „Ennek elősegítésére a tagok elsősorban a szolgáltatók színvonalát garantáló minőségbiztosítási rendszer működtetését várják el a pénztártól. Fontos elvárás az is, hogy a pénztár a legjobb szolgáltatókkal szerződjön és vegye figyelembe a szolgáltatókról adott tagi értékelést. Az AXA a napokban elinduló kiegészítő szolgáltatásával hamarosan bizonyítékát adja annak, hogy az egészségpénztári tagok elvárásainak maradéktalanul megfelel.”- teszi hozzá.
Kutatási módszertan
- Kérdőíves, (önkitöltő) felmérés (e-mail)
- Minta: 10.000 fő, AXA Egészségpénztári tagok, válaszadó 670 fő
- Életkori megoszlás: 18-29 éves: 21,5 százalék, 30-39 éves: 44,0 százalék, 40-59 éves: 32,2 százalék, 60+ éves 2,3 százalék
- Nemenkénti megoszlás: nő 53,9 százalék, férfi 46,1 százalék
- Reprezentativitás: a válaszok életkor, nem, régió szerinti súlyozásával az aktív népességre vonatkoztatva reprezentatívak
Az AXA CsoportAz AXA a pénzügyi biztonság terén a világ egyik vezető szolgáltatója. Üzleti tevékenységét földrajzilag tág területen végzi, főbb központjai Nyugat-Európában, Észak-Amerikában, Ázsiában és a Csendes-óceán térségében találhatók. 2009-ban az IFRS szerinti bevétele 90,1 milliárd euró volt, míg az IFRS szerinti haszon elérte a 3,6 milliárd eurót. Az AXA törzsrészvényeit AXA néven a párizsi tőzsdén jegyzik és forgalmazzák. Az AXA ADS-t (amerikai letéti részvényt) AXA jelöléssel a New York-i tőzsde jegyzi. Az AXA csoport magyarországi vállalatai és partner pénztárai az AXA Biztosító Zrt., az AXA Bank Europe SA Magyarországi Fióktelepe, az AXA Önkéntes és Magánnyugdíjpénztár, az AXA Önkéntes Egészségpénztár, a Premium Magánnyugdíjpénztár, az AXA Magyarország Befektetési Alapkezelő Zrt. és az AXA Szolgáltató Kft.