Indul az év legforgalmasabb időszaka
			
		    Az Auchan 5 százalékos forgalomnövekedésre  számít decemberben az előző év azonos időszakához képest, ez a tavalyi  bővüléssel nagyságrendileg megegyezik - közölte a vállalat az MTI  megkeresésére. Decemberben a forgalom általában csaknem 70 százalékkal, a  vásárlások értéke pedig akár 30 százalékkal több, mint az év többi  hónapjában. Az év utolsó hónapja a vállalat teljes évi forgalmának  körülbelül 15 százalékát teszi ki.
    
Ebben az időszakban a műszaki  cikkekből az átlagosnál csaknem 40 százalékkal fogy több, a  dekorációkból 20 százalékkal, a bejgli és finompékáru forgalma 15  százalékkal, a játékoké és a csokoládéé pedig csaknem 10 százalékkal nő.  A teljes húskínálat ünnepek előtti forgalma várhatóan az éves  értékesített mennyiség mintegy 15 százalékát teszi majd ki. Az év végén a  tartós pék- és cukrásztermékek forgalmának csaknem negyedét az ünnepi  szezonális termékek adják.
    
A tapasztalatok szerint az ünnepi  élelmiszereknél is a minőségi termékek felé tolódik a kereslet. A magyar  vásárlók a hagyományos ízvilágú alapanyagok mellett egyre nyitottabbak  az újdonságok iránt.
    
Az élelmiszerek forgalmának növekedése már  elkezdődött, a legnagyobb rohamot a karácsony előtti utolsó hétvégén,  december 21-én és 22-án várja az Auchan.
    
A CBA 5-6 százalékkal  nagyobb forgalomra számít decemberben, mint az előző év azonos  időszakában. Idén egész évben magasabb volt a forgalom a CBA  hálózatában, mint tavaly, ezért decemberben is nagyobb növekedést várnak  a tavalyinál - tájékoztatta az MTI-t a vállalat. Az őszi hónapok  forgalmához képest 20-25 százalékos többletet szoktak tapasztalni  decemberben, az idén is erre számítanak.
    
Az év végi ünnepek  időszakában minden termékkör iránt jelentősen magasabb a kereslet, mint  az év többi hónapjában. A forgalmi felfutásban nagy szerepet játszanak  az ilyenkor kínálatba kerülő szezontermékek, csokoládéfigurák,  szaloncukor, különféle díszek, egyéb kiegészítők. Jelentős forgalmi  bővülést érzékel az üzletlánc a sütés kellékeinél, a húsféleségeknél, az  alkoholos italoknál is.
    
Továbbra is jellemző, hogy a vásárlók  egyre inkább a jó minőségű termékeket keresik. Szintén jól érzékelhető a  különleges táplálkozási célú termékek forgalmi felfutása, több tíz  százalékkal több fogy a bio- és reform termékekből, valamint a glutén-  és laktózmentes élelmiszerekből.
    
Jelentős forgalmat várnak december 13-23. között, a legkiemelkedőbb a december 20-23. közötti pár nap lesz.
    
Az  Aldi idén is kétszámjegyű bővüléssel számol decemberben, az előző év  hasonlóan erős növekedést felmutató decemberi bázisidőszaka után. A  decemberi forgalmi növekedés üteme megegyezik az éves bővülés átlagával -  számolt be a vállalat az MTI kérdésére. A december az éves forgalom  több mint 10 százalékát adja az Aldinál.
    
A klasszikus karácsonyi  és szilveszteri termékek, a csokoládék, édességek, virsli és pezsgő  mellett kiemelkedő a kereslet az év utolsó hónapjában egyebek mellett a  sütési termékek, az alkoholos italok és az ajándéknak vásárolt nem  élelmiszer termékek iránt is. Sokan választják ajándékként az Aldi  Utazás által kínált utazási lehetőségeket - közölték.
    
Általában  az adventi vasárnapokon kiemelkedő a forgalom, de idén december 24-e  keddre esik, így nem egyetlen, kiugróan erős forgalmat hozó nappal  számol az Aldi, hanem az utolsó adventi hétvégén és utána is kiemelkedő  vevőszámra készül. A karácsonyi ünnepek után a szilvesztert közvetlenül  megelőző napokon is az átlagosnál jóval több vásárlóra számítanak.
    
A  korábbi tapasztalatok alapján a Tesco áruházaiban a vásárlók számában  és az átlagos költésekben is 30 százalék körüli növekedés várható  decemberben az év többi hónapjához képest. A vásárlók átlagos költése a  december 24-ét megelőző hét napban a legkiemelkedőbb.
    
A vállalat  tájékoztatása szerint a legkeresettebb hústermékek forgalma mintegy 25  százalékkal nő decemberben az előző hónaphoz képest. A Tesco egész éves  hús- és halforgalmának mintegy 25-30 százalékát adja a decemberi. A  bejgliknél a karácsony előtti utolsó hétre várják a legnagyobb  felfutást, több százezres eladott mennyiséggel számolnak.
    
Az  online vásárlásnál a karácsonyi időszakban az átlagosnál 25-30  százalékkal több rendelést tapasztalnak. A vásárlók ugyanazokat a  termékeket választják, mintha áruházban vásárolnának, de az átlagos  webes kosárérték nagyságrendileg 4-5 szöröse az átlagos áruházi  kosárértéknek - közölte a Tesco.
    
A Lidl tájékoztatása szerint a  vállalat decemberben magasabb forgalomra számít a tavalyi év azonos  időszakához képest, mert ebben az évben nyolc áruházzal több, 182  Lidl-áruház várja a vásárlókat. A december minden évben a legerősebb  forgalmú hónap.
    
A vállalat bővítette zöldség- és  gyümölcskínálatát, így ebben a termékkategóriában kétszámjegyű  növekedést sem tart kizártnak. Az aranyvasárnap előtti napokban a friss  termékek a legmeghatározóbbak, ilyenkor fogy a legtöbb friss hús; a  víziszárnyasokból és a halakból a Lidl az átlagos havi mennyiség  többszörösét adja el.
    
A Spar közölte, hogy a vásárlások átlagos  értéke 20-25 százalékkal nő decemberben az év többi hónapjához képest,  az átlagos vásárlószám pedig 3 százalékkal emelkedik. A tavalyi adventi  hetekben az áruházlánc éves forgalma 12 százalékát tudta realizálni.
    
Az  édességek között decemberben a legkelendőbb a szaloncukor, amelyből a  Spar csaknem 400 tonnát tervez eladni. A vállalat szintén ilyenkor  értékesíti a legtöbb friss halat, a legkeresettebb a lazac. Mindegyik  baromfifajta iránt megnő a kereslet, az éves vásárlói igényekhez képest  különösen a friss pulykából és a friss víziszárnyasokból fogy több.
KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:
- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?
- Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?
- Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?