Intrum Justitia behajtócég - telefonos zaklatás, teljesen értelmetlenül
Tisztelt ProfitLine szerkesztőség,
teljesen fel vagyok háborodva és szeretném, ha közzé tennék a következő történetet, mely teljesen felháborított.
Egy SMS üzenettel indult minden
Néhány héttel ezelőtt egy ismeretlen telefonszámról (06-30-344-4241) SMS üzenet érkezett az alábbi szöveggel:
T.Ugyfelunk!
Kerjuk, tartozasanak rendezese erdekeben
haladektalanul vegye fel velunk a kapcsolatot!
Irat: 836745454566777
Hivja: 061-459-9496,
Intrum Justitia Zrt (így jött az üzenet, ékezetek nélkül)
"Mit akarnak ezek tőlem? Milyen alapon szólítanak fel arra, hogy hívjam vissza őket? Egyáltalán mi közöm van nekem ehhez a céghez?" - ezek futottak át a fejemen, majd miután kiengedtem a mérgemet, azonmód másnapra el is felejtettem a témát.
Néhány hét elteltével...
Néhány héttel ezelőtt az esti órákban éppen a vacsorámat fogyasztottam, mikor egy (számomra) ismeretlen telefonszámról érkezett hívás (a hívószám a 30-344-1328-as mobilszám volt).
Miután felvettem a telefont egy női hang jelentkezett be, bemutatkozott, hogy az Intrum Justitia nevű cégtől telefonál és G. Ilonát kereste.
Közöltem a hölggyel, hogy ez a telefonszám NEM G. Ilona telefonja, de történetesen ismerem őt, hiszen a volt feleségem, de már évek óta nem élünk együtt. Kérdeztem, hogy miben tudok segíteni (hiszen korábbi munkám kapcsán ismertem az Intrumot és azt is tudtam, hogy pénzbehajtással foglalkoznak ipari méretekben).
A hölgy erre azt a választ adta, hogy NEM ADHAT tájékoztatást, mert NEM VAGYOK G. Ilona. Rendben, ezt megértettem, és kértem, hogy ezt a számot TÖRÖLJÉK a nyilvántartásukból. A hölgy közölte, hogy azonnal törlik a számomat a rendszerből.
De azért nem hagyott nyugodni a dolog, ezért felhívtam a volt feleségemet, hogy megkérdezzem, mit tud a dologról. Ő teljesen értetlenül állt a dolog előtt, és elmondta, hogy NEM TUD semmilyen ügyről ami az Intrumhoz kötődne...
Azért a kisördög ott maradt
Másnap felhívott a volt feleségem, hogy nem hagyja nyugodni a dolog, szóval adjam meg neki a SMS-ben kapott adatokat, ő rákérdez a biztonság kedvéért. Megadtam neki az SMS-ben lévő telefonszámot és az Iratszámot is.
Az adott számon - mint később elmesélte - egy gépi hang jelentkezik, és néhány perc bla-bla jogi szöveg után kéri, hogy adja meg az Iratszámot ami az SMS-ben található. Az iratszám megadása után a rendszer jelezte, hogy nincs ilyen ügyiratszám. Most akkor honnan tudja meg az ember, hogy miért is zaklatják (a férjét) telefonon? Patt!
Újabb néhány hét után...
Újabb néhány hét után ismét csörög a telefonom, ahol egy hölgy az Intrum Justitia képviseletében ismét G. Ilonát keresi. Kedvesen közöltem vele, hogy néhány hete megígérték, hogy TÖRLIK a számomat a rendszerükből, hiszen az NEM G. Ilona telefonszáma. Ő ismét ígéretet tett erre, mikor megkérdeztem tőle, hogy egyáltalán: miről van szó?
- Sajnos ezt NEM mondhatom meg - jött a válasz.
- De engem most már zaklatnak, NEM TÖRÖLTÉK a számomat, ahogyan azt ígérték, akkor legalább SEGÍTSENEK, hogy miről van szó?
- Sajnos csak G. Ilonának adhatok ki információt - mondta az intrumos diszpécser.
- Rendben, hol tudnék panaszt tenni, mert NEM TÖRÖLTÉK a számomat és zaklatnak?
- Írhat levelet postán vagy elküldheti azt emailben a valasz@intrum.hu címre.
- Köszönöm - válaszoltam, és milyen referenciaszámon tudok hivatkozni erre a telefonbeszélgetésre, hogy be tudják azonosítani, hogy milyen ügyben járok el.
- Referenciaszámot nem adhatok ki Önnek - érkezett a válasz.
- A volt feleségem megpróbálta Önöket felhívni, hogy megtudja, hogy miért zaklatnak engem, de a hívása szintén sikertelen volt, mert a gép nem fogadta el a referenciaszámot, amit SMS-ben küldtek.
- Sajnos én ebben nem tudok segíteni - jött a válasz odaátról.
- Miért nem küldenek ki egy levelet, értesítőt, bármit, hogy megtudják a "T.Ugyfeluk", hogy mit akarnak tőle? - kérdezem.
- Ebben én nem vagyok kompetens, erről nem tudok semmit mondani... - nyögte ki az intrumos hölgy.
- Hát így akkor nem fogunk előrehaladni az ügyben, de én nyomatékosan kérem, hogy a telefonszámomat TÖRÖLJÉK a nyilvántartásukból és ne hívjanak többet. Megígérte...
Majd elköszöntünk.
Most várom, hogy mikor hívnak majd újra... :(
Ha Önnek is van hasonló tapasztalata az Intrum Justitia Zrt. működésével kapcsolatban írja meg nekünk a help@profitline.hu email címre. Ha van hozzászólása a témához a cikk alatt FB profillal megteheti. Köszönjük!
-----------------
Cikkünkre az Intrum Justitia Zrt. az alábbi hivatalos választ küldte (az anyagot változtatás nélkül közöljük).
Az Intrum válasza
Az Intrum követeléskezeléssel (adósságkezeléssel) és pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat. A Polgári Törvénykönyv és a szolgáltatókkal megkötött szerződések egyértelműen rendezik, hogy mikor áll fenn egy követelés és milyen eszközökkel lehet azt kezelni, átruházni. E rendelkezések és a Magyar Nemzeti Bank felügyelete pontos, biztos és átfogó keretrendszert jelentenek mind a lakosság, mind pedig a cégek számára.
Minden esetben az a célunk, hogy a fizetési határidő alatt nem teljesítő ügyfél és a szolgáltatója közötti békés pénzügyi rendezést előmozdítsuk és az eladó megkapja a számlája alapján járó fizetséget. A fennálló tartozással kapcsolatban az ügyfelet azon az elérhetőségen keressük, amelyet még annak a cégnek adott meg, ahol a tartozás felhalmozódott. Az Intrum először levélben keresi meg az ügyfeleit, a telefonos megkeresésre csak akkor kerül sor, ha a levélre még nem érkezett válasz.
Az ügyfél által megadott adatokon túl más elérhetőségekhez az Intrum – a hatályos adatvédelmi szabályozásokkal összhangban – nem jut hozzá, emiatt előfordulhat, hogy időközben megváltozik az illető elérhetősége, így a megkeresés más személyhez fut be. Emellett az ügyfél személyes adatai és a banktitok védelme érdekében az egyes ügyekről kizárólag az ügyfélnek, vagy meghatalmazottjának adunk tájékoztatást, harmadik személynek semmilyen adatot nem áll módunkban kiadni. Ide tartozik például az is, hogy egy adott személynek valóban fennáll-e valamilyen tartozása. Ennek oka, hogy egy ember költéseivel, banki egyenlegével, tartozásaival kapcsolatos információk különösen érzékeny személyes adatok, így ezeknek a védelme törvényben előírt kötelességünk. Emiatt a cikkben említett üggyel kapcsolatban sem árulhatunk el részleteket harmadik fél számára.
Társaságunk minden esetben törekszik arra, hogy olyan munkatársakat alkalmazzon ügyfeleink panaszainak kezelésére, akik megfelelő képzésben részesültek. Az ügyfeleinkkel történő kommunikáció kölcsönösségen alapul, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy az ügyintézés megfelelő körülmények között történjen. Ezen minőségbiztosítási okokból rögzítjük a telefonbeszélgetéseket is, amelyet a valós ügyiratszám vagy ügyfél adat hiányában sajnos ezúttal nem tudunk kivizsgálni.
A konkrét ügy kapcsán ebből kifolyólag nem tudunk nyilatkozni, de általánosságban elmondhatjuk, hogy amennyiben valakinek a nevére megkeresés érkezik az Intrumtól valamilyen követeléssel kapcsolatban, annak javasoljuk, hogy keresse fel társaságunkat telefonon a (+36 1) 45 99 496-es számon vagy személyesen a Váci út 144-150. szám alatt található személyes ügyfélszolgáltunkon és kezdeményezzen egyeztetést ügyintézőnkkel, aki az ügyiratszám nélkül is tud segítséget nyújtani és rendezni az esetleges vitás pénzügyi helyzetet.