Ismét bővült a magyar sörpiac
Az elnök az MTI-nek elmondta: a szövetség három tagvállalata - a Borsodi Sörgyár, a Dreher Sörgyárak, a Heineken -, valamint a Pécsi Sörfőzde, azaz a négy legnagyobb magyar gyártó összesen 6,3 millió hektoliter sört értékesített. Ezek a cégek a magyar piac több mint 95 százalékát képviselik. Az elnök szerint várhatóan az értékesítés az idén tovább nő, azonban megjegyezte, hogy az időjárás és más tényezők is befolyásolják a sörfogyasztást. Csíkné Kovács Klára elmondta, hogy a sörgyártók a múlt évben összesen több mint 65 milliárd forint adót fizettek be az államkasszába.
A szövetség adatai szerint a teljes adóbefizetés 55 százalékát - mintegy 35 milliárd forintot - a jövedéki adó tette ki. Emellett a költségvetésbe befizetett összes adó 32 százaléka volt az áfa. A sörgyártók továbbá több, mint 200 millió forintot fordítottak az alumínium italos dobozok gyűjtésére alkalmas automaták megvételére és elhelyezésére országszerte a múlt évben. E berendezésekből most 180 működik az országban. Az elnök emléketetett: közvetlenül a gyártóknál tavaly 1616 ember dolgozott - 5 százalékkal kevesebb az előző évinél -, közvetve pedig a sörgyártás mintegy 25 000 munkahelyet jelent a magyar gazdaságban. (MTI)