Jelentős növekedésre lehet számítani az e-kiskereskedelemben
Az e-commerce 2019-es hazai teljesítményét 625 milliárd forintra becsülték a szakértők, ami 16-17%-os növekedést jelentett a 2018-as évhez képest.
„Idénre 25% körüli növekedésre számítunk, de ez az érték akár a 30%-ot is elérheti. Már látjuk azt, hogy a következő években lassulni fog a növekedés üteme, ahogy közeledünk a 8 millió hazai internetfelhasználóhoz, és lassan elérjük a növekedési plafont.” Nótin Szabolcs szerint a legnagyobb növekedési tényező idén az FMCG termékek népszerűségének megugrása, hiszen egyre többen online intézik el a heti-havi bevásárlásaikat is.
A GKI Digital kutatása szerint már a járvány előtt is egyre gyakrabban rendeltek az emberek az interneten keresztül frissárut és készételeket, valamint kényelmi termékeket. Erre a koronavírus szülte helyzet csak ráerősített, a legnépszerűbb árucikkek a tartós és száraz élelmiszerek és a vegyiáruk voltak a márciusi karantén ideje alatt.
Emelkedik a rendelések száma is
Nótin Szabolcs szerint azon az Infotablón látható a legjobban, hogy jelentős növekedésen ment keresztül az e-kiskereskedelem, amit az Országgyűlés Hivatala adott ki „E-kereskedelem a koronavírus-járvány idején” címmel. 2019 első negyedévében 8,5 millió rendelést adtak le a magyarok, 2020 ugyanezen időszakában már 9,9 milliót. „Nem csak a rendelések száma, hanem az értékük is emelkedett, 2019 I. negyedévében 123,2 milliárd forintot költöttek a magyarok, 2020 Q1-ben pedig 21,4%-kal többet, majdnem 150 milliárdot. Az évvégi érték még magasabb növekedést fog mutatni szerintünk” – tette hozzá.
Nótin Szabolcs elmondta, hogy a bevételek tekintetében a rendkívüli helyzet és a második hullám miatt számítanak az előző évhez képest 25-30%-os növekedésre. A szakember szerint idén karácsonykor is a szórakoztató elektronika, a számítástechnikai eszközök és a ruházat fognak a legnagyobb népszerűségnek örvendeni, de az emberek fokozott tudatossága és spórolása visszafoghatja kissé a növekedést.