Jó negyedévet zárt az LG Electronics
Elemzők is egyre jobbnak tartják az LG kilátásait a növekvő tévékészülék értékesítéseknek és az "okostelefon" piaci szegmensben erősödő versenyképességének köszönhetően. Az LG a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon készülék gyártója a Nokia Corp. és a Samsung Electronics Co. után.
A dél-koreai szórakoztató elektronikai készülék gyártó konszern a 2009. december 31-én zárt negyedik negyedévben 297,2 milliárd won (256,2 millió dollár) adózott eredmény ért el, szemben az előző év azonos periódusában elszenvedett 671,3 milliárd won veszteséggel. A teljes globális értékesítési árbevétel 6,8 százalékkal 14,27 ezer milliárd wonra emelkedett 13,37 ezer milliárdról, az üzemi eredmény pedig 446,7 milliárd wonra 101,4 milliárdról.
A tényleges negyedik negyedévi nyereség elmaradt Dow Jones Newswires által megkérdezett szakértők előrejelzésének 395,9 milliárd won átlagától, a telefonkészülék üzletág marketing kiadásainak alulbecslése miatt. David Jung, az LG pénzügyi igazgatója "agresszív" marketing politikát helyezett kilátásba az okostelefon piacon, ahol az év második felében számos új modellt mutat majd be a konszern.
Az LG nemrégiben közölte, hogy az idén 140 millió mobiltelefon készüléket tervez értékesíteni, 20 százalékkal többet mint tavaly. A 2009-es negyedik negyedévben 33,9 millió darabot adott el a harmadik negyedévi 31,6 millió után. Tavaly az LG 117,9 millió mobiltelefon készüléket értékesített a 2008-as 100,7 millió után. Az LG eredményességét javította befektetéseinek jövedelmezősége is, például az LG Display Co.-ban tartott 37,9 százalékos részesedése után.
A vállalat az elmúlt héten jelentette be, hogy az előző évi veszteség után az idei negyedik negyedévet a vártnál magasabb nyereséggel zárta. A cég laptévé gyártással foglalkozó szórakoztató elektronikai üzletága 271,6 milliárd won üzemi eredményt ért el a negyedik negyedévben, szemben az egy évvel korábbi 30,8 milliárdos veszteséggel. Az üzletág értékesítési árbevétele 18 százalékkal 5,884 ezer milliárd wonra emelkedett 4,986 ezer milliárdról egy évvel korábban.
Tavaly az LG 16,2 millió laptévét adott el és ezzel a világpiac 11 százalékát vívta ki magának. Az idén 25 millió készülék eladását tervezi és 15 százalékos piaci részesedés elérését tűzte ki célul. A légkondicionáló üzletág forgalma a negyedik negyedévben 9,4 százalékkal 619,9 milliárd wonra csökkent 684,4 milliárd wonról, üzemi vesztesége pedig 8,9 milliárd wonra csökkent 11,3 milliárd won veszteségről egy évvel korábban.
A társaság háztartási berendezés üzletágának értékesítési árbevétele 6,8 százalékkal 2,466 ezer milliárd wonra emelkedett 2,310 ezer milliárdról. Az üzletág negyedik negyedévi üzemi eredménye 75,7 milliárd won, szemben az egy évvel korábbi 50,2 milliárd won üzemi veszteséggel.