Jól alakulhat az év vége a hazai szállodákban
A külföldiekből eddig sem volt hiány az országban, a nyár viszont meghozta a magyarok utazó kedvét is. A belföldi vendégéjszakák száma augusztusban több mint 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami idén először haladta meg a külföldiek esetében regisztrált értéket, ahol 4 és fél százalék volt az emelkedés. Az átalakuló utazási szokásoknak köszönhetően a nyertesek egyértelműen a szállodák. A fővárosban a három- és négycsillagos hotelek a legkeresettebbek, vidéken pedig a wellness és a gyógyfürdő a hívó szó.
A szakértők szerint az év hátralévő része szintén kedvezően alakul, a hosszú hétvégéknek köszönhetően a hazai vendégek száma minden bizonnyal továbbra is magas lesz a vidéki szállodákban. A fentieket erősíti meg az elmúlt hetek foglaltsága alapján Csordás Imre, a mintegy egytucatnyi, három-, négy- és ötcsillagos szállodát üzemeltető Accent Hotel Management Kft. ügyvezetője is. Az elkövetkező két négynapos ünnep mellett az őszi szünet, az év végén pedig a Karácsony és a Szilveszter lehet erős a kihasználtság szempontjából. A legtöbb helyen a (gyógy)vizes kalandokat keresik az utazók, de sokakat vonzanak a különleges élmények, egyedi ajánlatok is.
A tokaj-hegyaljai ötcsillagos Andrássy Rezidencia Wine & Spa egyre több magyar vendéget fogad. Az őszi szüreti rendezvények mellett a szálloda külön programként neves kézműves borászatokba is elkalauzolja a vendégeket, de a környék alapanyagait felhasználva a kulináris élményekre is komoly hangsúlyt fektetnek. A gasztronómia egyébként egyre fontosabb a hazai vendégkörnek, a külföldön már jól ismert all-inclusive szolgáltatás idén több szálloda kínálatában is megjelent. Az elsők között vezette be a szolgáltatást a bükfürdői Greenfield Hotel Golf & Spa, ahol az egészséges életmód jegyében kínált soft all-inclusive változat igen sikeres lett. A hotel a nyári hónapokban, a szálloda közel tízéves fennállása óta a legjobb eredményt produkálta, a legmagasabb bevételekkel. A gyógyvíz és a wellness mellett láthatóan erre is van igény a belföldi turisták részéről.
A fővárosban ellenben minden a külföldiekről szól. A fapados járatok térnyerése ugyan nem tudta teljesen betölteni a Malév által hagyott űrt, de látványosan nő a hostelek, vagy éppen a csupán reggelit kínáló bed & breakfast hotelek vendégköre. Az alig egy éve re-brandingelt Hotel Ambra a Best Western Plus márka zászlója alatt fennállásának legjobb üzleti évét teljesíti, míg a Királyi Pál utcában található, szintén Best Western lánchoz tartozó Hotel Art tovább tudta emelni az elmúlt években is kimagasló eredményeit mind a kapacitáskihasználtság, mind pedig bevételek tekintetében – tette hozzá az ügyvezető. Az utazási költség csökkenése ugyanis az elkölthető büdzsé javára fordul, a szakember szerint így a szobák átlagára emelkedhet, hiszen a külföldiek hajlandóak valamivel többet kifizetni a szállodai tartózkodásukra, ha az ideutazás kedvezőbb áron történik.