Kemény munka és csocsó a Google-nál - nehéz dió magyarként bekerülni.
A hazai platformot tekintve az oneline piacon 2 éven belül legalább 50%-os részesedést jósolnak az elemzők a keresőknek a komplett netes reklámbevételekből. A mutató jelenleg 17%-on áll a tavalyi 8%-kal szemben, ami önmagában több, mint 100 százalék és a folyamat felgyorsulni látszik. Többek szerint a világ legértékesebb márkája -ként ismert cég tavaly világviszonylatban 5.7 milliárd dolláros forgalmat produkált.
Itthon az Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary adatai szerint a hirdetők 2008-ban 21,8 milliárd forintot fordítottak online reklámozásra (ez a teljes reklámtorta 10,8 százaléka), ami 42 százalékos növekedés 2007-hez képest.
A cég budapesti irodájában mindössze öt ember dolgozik, ehhez jön még Dublinban további öt magyar kolléga – mindannyiuk feladata a "piac fejlesztése". Mellettük a zürichi központban 20-30 magyart alkalmaznak – utóbbiak fejlesztőmérnökök. Ami a munkakörülményeket illeti, az aprócska budai főhadiszállásra még egy csocsóasztal is befért, amit azért csak mértékkel használnak a dolgozók. Peresztegi Zoltán a magyar bázis menegzsere szerint az állásinterjún nagyon megszűrik a jelentkezőket, és csak azokat veszik fel, akikben valóban benne van a motiváció.
Döbbenetes tehát az online reklámozás részesedésének növekedése a teljes ágazaton belül, ami nyilván az egyéb média (írott sajtó, műsorszórók, televízió, stb.) rovására fog menni, a folyamat hasonló a keresekedelmben tapasztalhatóéhoz - gondoljunk a webshopok forgalmának és számának növekedésére, elég csak rágugliznunk az adatokra. Nem mindegy tehát, hogy adott régión belül ki lesz hosszabb távon a domináns szereplő. A Google-nak minden esélye megvan erre.