Kényeztetni akarják a bankok a jó ügyfeleiket
Mivel új ügyfeleket már nehéz szerezni, előtérbe került az ügyfélmegtartás a pénzintézeteknél – kommentálta a felmérés eredményét Huba Eörs, az IFUA Horváth & Partners ügyvezető partnere, hozzátéve, hogy egy új ügyfél megszerzése hatszor drágább, mint egy meglévő megtartása.
Ezzel összhangban a felmérés résztvevői kiemelt jelentőséget tulajdonítanak a teljesítménymenedzsmentnek és a teljesítménymérésnek, s szeretnének erre alkalmas rendszereket kifejleszteni. Az ügyfél-elégedettség és a működés minősége az a két mutató, amelynek fontossága a legnagyobb mértékben nő a jelenlegihez képest.
A bankok sokkal jobban kényeztetnék a számukra nagy értéket jelentő ügyfeleket is, annak érdekében, hogy azok ne pártoljanak el máshová. Kedvében akarnak járni az alkalmazottaknak is. A felmérés résztvevői 11 kulcs-teljesítménymutató közül a 4. helyre tették a dolgozói elégedettséget, ami nagyjából megfelel az európai átlagnak (3. hely).
„Ez érthető, hiszen minőségi szolgáltatást csak kiváló munkatársakkal lehet nyújtani, s őket meg kell becsülni” – magyarázza Huba Eörs. A magyar pénzintézetek fejleszteni szeretnék az ösztönző rendszereket, s ebben van is tér: itthon ritkább például a béren kívüli juttatás, a rugalmas munkaidő és a munkaköri rotáció (lásd az ábrát a motivációs eszközökről).
„Magyarországon a pénzügyi szektorban sok a szereplő és éles a verseny, ami most például a forinthitel-kondícióik kialakításánál érzékelhető. Ha egy intézmény hosszú távra tervez, muszáj fejlesztenie, s a felmérés egyértelműen mutatja is ezt a szándékot” – összegez az IFUA ügyvezető partnere.