Kína megelőzte az Egyesült Államokat
A személygépjármű eladások felfutása a 2009-es évben Kínában a jelentős mértékű állami gazdaságösztönzésnek, és ezzel együtt a fogyasztás megugrásának volt köszönhető. A tavalyi évben 10,3 millió személyautó lelt gazdára, míg összesen a gépjármű értékesítések mértéke a Kínai Személygépjármű Szövetség becslése szerint elérte a 13,6 milliót. Ez pedig a 2008-as adatokhoz képest mintegy 45 százalékos növekedés.
Ezzel ellentétben az Egyesült Államokban tavaly a gépjármű értékesítések 21 százalékkal 10,4 millióra csökkentek, miután a gazdasági válság nyomán a vevők távol maradtak a szalonoktól.
Azzal, hogy Kína lett a világ legnagyobb autópiaca, újabb jel arra, hogy az ázsiai szuperhatalom egyre nagyobb részt szerez magának a világgazdaságból. Nem véletlen, hogy a világ vezető autógyártói egymás után törekednek arra, hogy minél nagyobb mértékben reprezentálják magukat a kínai piacon, ugyanis az ottani értékesítés bővülése nyomán ellensúlyozni tudják a más régiókban elszenvedett veszteségeket, visszaeséseket.
A német Volkswagen autógyárnak már Kína az első számú piaca. Az amerikai General Motors a tavalyi évben 67 százalékkal tudta növelni eladásait helyi kereskedőkön keresztül az ázsiai országban, míg a Ford értékesítései 44 százalékkal emelkedtek.