Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

A görög és cseh eladók után a magyar értékesítők köszöntik leggyakrabban az ügyfeleiket, így hazánk a képzeletbeli dobogó harmadik helyére lépett fel a vásárlók köszöntése tekintetében – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 34 ország közel 700 ezer jelentését dolgozták fel. Az eladók mosolyát vizsgálva több mint 7%-os javulást mértek a kutatás során. Ezzel az értékkel ugyan még mindig a középmezőnyben állunk világszinten és van még hova javítani a mutatót, de tízből nyolc vásárlóra mosolyognak a magyar eladók. Kapcsolt értékesítésben a tavalyi harmadik helyet az ötödik helyre cserélték a hazai értékesítők. A friss jelentés a 2022-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

Az ügyfélkiszolgálás és értékesítés dinamikus világában kulcsfontosságú az állandóan változó piaci feltételekhez való alkalmazkodás és a minél gyorsabb reagálás. 2022 ismét egy kihívásokkal teli időszak volt mindenki számára világszerte. A bizonytalan gazdasági környezet ellenére a vállalkozások folyamatosan arra törekedtek, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, mellyel növelhetik vásárlóik bizalmát, hűségét és elégedettségét. „A Mosolyfelmérés éves szinten méri és értékeli az olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a mosolygás, az üdvözlés és a kapcsolt értékesítés melyek mind hozzájárulnak a sikeres ügyfélkapcsolatokhoz. A pontszámok világszinten minden vizsgált mutató tekintetében csökkentek valamelyest az előző évekhez képest és átrendeződés is történt az egyes kategóriákban” – értékelte az eredményeket és az elmúlt évet Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a vásárlók köszöntésében

Az első benyomás az értékesítés folyamatában is kiemelt jelentőséggel bír, az „üdvözlés művészete” létfontosságú szerepet játszik az ügyfelekkel folytatott interakciókban. Az őszinte és barátságos köszöntés megadja az alapot a pozitív élményhez, és érezteti az ügyfelekkel, hogy értékelik és megbecsülik őket. Ez pedig egyértelműen hozzájárul az eladások növeléséhez. Ugyan Magyarország egy picit rontott a tavalyi év eredményeihez képest, világszinten mégis a harmadik helyen állunk a köszönés tekintetében 93,8%-kal. A legmagasabb pontszámot Görögország érte el 96,8%-os mutatójával, őket követi Csehország 95,2%-kal. Az Egyesült Királyságban és Belgiumban köszönnek a legkevésbé az eladók, utóbbi országban tíz vásárlóból mindössze hatot üdvözölnek az értékesítők. Szektor szinten a pénzügyi (91,9%) és egészség/szépség (89,7%) ágazatokban köszöntik az ügyfeleket leginkább, míg a közlekedésben csak tízből három ügyfelet üdvözölnek.

Többet mosolyognak a magyar eladók, mint tavaly

Egy mosoly azonnal pozitív légkört teremt, nem ismer nyelvi és kulturális korlátokat. Bizonyított tény, hogy egy mosolygós arc növelheti a fogyasztok elégedettségét és örömét, valamint egy márka vonzerejét. Éppen ezért különleges figyelmet szentelnek a mosoly mutatónak is a felmérés során, hiszen akár a vásárlási döntést is befolyásolhatja – emeli ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Lettországban (96,2%), Észtországban (95,0%) és Litvániában (93,2%) a legmosolygósabbak az eladók. Svédországban és az Egyesült Királyságban tízből körülbelül hét vásárlóra mosolyognak az értékesítők. Belgium a mosolygás tekintetében is az utolsó helyen végzett, akárcsak az üdvözlés szempontjából, ráadásul hasonlóan alacsony pontszámmal, mindössze 34,8%-os eredménnyel. Magyarország a tavalyi 77%-os eredményén mintegy 7%-ot javítva, közel 84%-on végzett, amivel ugyan a középmezőnyben maradt, a javulás azonban kiemelkedő. Iparági szinten a szépség és egészség, valamint a B2B szektorban mosolyognak a legtöbbet az ügyfelekre. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is a közlekedés területén a legkevesebb a mosoly, tíz alkalomból mindössze egyszer mosolyognak a dolgozók.

A kapcsolt értékesítésben két helyet visszacsúsztak a magyar kereskedők

A pozitív élmények megteremtése mellett a vállalkozások folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy maximalizálják a bevételüket és növeljék az ügyfelek elégedettségét. A kiegészítő értékesítés egy kiemelten hatékony módja a növekedésnek, mivel nemcsak az eredményekhez járulnak hozzá, hanem fokozzák a munkatársak proaktivitását is. A vállalkozások emellett növelhetik az ügyfelek elégedettségét azzal, hogy igényeikre szabott további termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak számukra. Ez rendkívül bizalomerősítő tényező és az ismétlődő vásárlás, szolgáltatás igénybevétele is valószínűbb a hatására.  Kapcsolt értékesítésben legjobban Litvánia teljesített 68,9%-kal, Kazahsztán 66,2 %-os és Lengyelország 64,9 %-os eredményt ért el ezen a területen. Érdekes, hogy Görögországban a mosolygás és üdvözlés mutatói kimagaslóak, kapcsolt értékesítésben mégis utolsó helyen végeztek. Őket Csehország előzi meg, valamint Belgium, ahol ezen a területen sem teljesítenek igazán jól az eladók. Magyarországon 2,3%-kal csökkent a kapcsolt értékesítési mutató: tavaly 65,3%-os, idén 63%-os eredménnyel végeztek a hazai vállalkozások. Iparági szinten az autóiparban ajánlanak leginkább kiegészítő szolgálatásokat, termékeket az értékesítők, legkevésbé pedig a szállítás és a kiskereskedelmi szektorban jellemző a kapcsolt értékesítés.

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát minden vállalkozásnak komolyan kell venni

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 80,1 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2022-ben, ami a 2021-ben mért 81,9 %-os eredményhez képest picit alacsonyabb. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható minimális visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 50,1%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2021-ban 50,9% volt. A köszönések aránya ugyan csak nagyon minimálisan, de szintén csökkent. Míg 2021-ben a vásárlók 87,2%-át köszöntötték a kereskedők, a 2022-es eredmények 86,6 %-ot mutatnak.

Amennyiben egy vállalkozás kiemelten összpontosít az ügyfélkiszolgálás és értékesítés sikerét meghatározó tényezőkre és folyamatosan dolgozik azon, hogy a kulcsfontosságú mutatókban egyre jobban teljesítsen, az garantáltan növeli az ügyfélelégedettséget. „Annak ellenére, hogy a legfrissebb jelentés eredményei alapján minden vizsgált tényező esetében picit csökkentek a számok, az értékek így is magasak. A vállalkozások tehát elkötelezettek a kivételes ügyfélélmény mellett. A jelenlegi picit alacsonyabb számok pedig tovább ösztönzik a cégeket, hogy lehet ennél még jobb eredményeket is elérni. Ennek köszönhetően várhatóan olyan stratégiákat alkalmaznak majd a jövőben is, amelyek még jobban támogatják a vásárlói élményt” – összegez Mózes István.

Smiling Report

Az MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association Europe/Africa) a Better Business World Wide-al együttműködve adta ki a 2023 Smiling Reportot, amely immár 19. éve jelenik meg. A Smiling Report összesen mintegy 32 millió titkos vásárlási értékelés adataiból áll, amelyeket 2004 óta gyűjtenek. A jelentést minden évben az európai, afrikai, ázsiai, csendes-óceáni és amerikai Mystery Shopping szolgáltatók által nyert információkból állítják össze. A jelentés az iparágak teljes spektrumában végzett értékelésekből származó ügyfélszolgálati adatokat elemzi. Az összes információt olyan hivatásos próbavásárlók gyűjtik össze, akik a Mystery Shopping szakemberek szakmai szervezetének, az MSPA-nak a tagjai.

Növelte eladásait a világpiacon a cseh Skoda Auto

A cseh Skoda Auto az év első három negyedévében 14,1 százalékkal növelte eladásait a világpiacon. A legnagyobb cseh autógyár szeptember végéig 765 700 darab személygépkocsit adott el, ebből 616 300 darabot Európában, ezzel a Skoda a harmadik helyet foglalja el az európai autópiacon - közölte a Skoda Auto pénteken Prágában közleményben.
2025. 11. 01. 07:00
Megosztás:

Trump megerősítette, hogy Orbán Viktor kivételt kért az orosz kőolajimportra kivetett szankció alól

Donald Trump amerikai elnök pénteken megerősítette, hogy Orbán Viktor miniszterelnök kivételt kért az orosz kőolajimportra kivetett szankció hatálya alól.
2025. 11. 01. 06:00
Megosztás:

Több mint 600 ezer vendégéjszakát hozott az október 23-i hosszú hétvége

Az októberi négynapos pihenő idején rekordszámú, 317 ezer vendég 611 ezer vendégéjszakát töltött hazai tájakon a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint - közölte a Visit Hungary az MTI-vel pénteken.
2025. 11. 01. 05:00
Megosztás:

Magyarország az üzleti szolgáltatások digitális innovációs központjává válhat

A magyarországi üzleti szolgáltató központok (Business Service Centres – BSC) egyre inkább stratégiai digitális innovációs központokká válnak, túllépve hagyományos back-office szerepükön. Az ABSL (Association of Business Service Leaders in Hungary) és a Deloitte Magyarország friss jelentése szerint a szektor jelentős mértékben hozzájárul a GDP-hez és a foglalkoztatáshoz, de a növekedés fenntartásához elengedhetetlen a tehetséggondozás, a szabályozási környezet átláthatósága és a köz- és magánszféra közötti együttműködés erősítése.
2025. 11. 01. 04:00
Megosztás:

Megegyezés születhet a Fertő tavi fejlesztés folytatásáról

Egy konszenzusos, a többség által támogatott fejlesztési koncepció a célja annak a széleskörű társadalmi egyeztetés sorozatnak, amely az elmúlt hónapokban zajlott le a Fertő tó térségében. Március 15-én nevezett ki önálló miniszteri biztost a feladatra Lázár János építési és közlekedési miniszter; Dr. Barcza Attila az elmúlt fél évben több mint 100 személyes egyeztetést, több tucat helyszíni bejárást és egy részletes írásos konzultációt indított a fejlesztés jövőjének kialakításáról. Az eredmények kiértékelése is megtörtént, amely a térségi lakosság igényeit - de ami a legfontosabb - egységes akaratát tükrözi - írja az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) az MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 11. 01. 03:00
Megosztás:

Elfogadták a jogszabályt! Kerítésadó jön, minden méter kerítés után

Egy 2015 óta érvényben lévő jogszabály lehetőséget biztosít az önkormányzatok számára arra, hogy egyedi települési adókat vezessenek be olyan adótárgyakra, amelyeket nem sújt központi adóteher, és amelyeket jogszabály sem zár ki az adóztatás köréből.
2025. 11. 01. 02:00
Megosztás:

Sok nyugdíjas nem tud róla: így kérheted, hogy MEGEMELJÉK a nyugdíjadat!

Sok idős ember jogosan érzi úgy, hogy nyugdíja nem tükrözi a valós életpályáját – vagy egyszerűen nem tart lépést az árak emelkedésével. Kevesen tudják azonban, hogy bizonyos esetekben lehetőség van a nyugdíj újraszámítására, illetve emelésének kérelmezésére. Mutatjuk, mikor, hogyan és hova kell fordulni, ha valaki szeretné hivatalosan kérni a nyugdíja emelését Magyarországon.
2025. 11. 01. 01:00
Megosztás:

Búcsú a WC papír gurigáktól! Más lesz helyette világszerte!

A gurigás korszak vége közeleg. Évtizedeken át a gurigás WC-papír volt a fürdőszobák elengedhetetlen kelléke – szinte elképzelhetetlen volt nélküle a mindennapi higiénia. Ám most úgy tűnik, világszerte megkezdődött a váltás.
2025. 11. 01. 00:05
Megosztás:

XRP árfolyam-előrejelzés: Mennyi XRP-re lenne szükséged ahhoz, hogy 2027-re milliomos legyél az elemzők szerint

Az elemzők úgy vélik, hogy az XRP az egyik legígéretesebb hosszú távú befektetés lehet 2027 felé haladva, köszönhetően az egyre növekvő intézményi érdeklődésnek, a bővülő ETF-jóváhagyásoknak és a Ripple globális fizetési piacon való folyamatos térnyerésének.
2025. 10. 31. 23:30
Megosztás:

Míg a Solana (SOL) hónapok alatt érte el az 1 millió dollárt, a Digitap ($TAP) néhány nap alatt: A robbanásszerű előértékesítési növekedés 100-szoros potenciált jelez

A történet úgy indult, mint minden klasszikus „underdog” sztori – kicsiben, csendben, szinte észrevétlenül. A Solana sem volt mindig óriás. Kezdetben csupán egy újabb név volt a túlzsúfolt piacon, amely túlélésre játszott. A korai időszakban hónapokba telt, mire összegyűjtötték az első 1 millió dolláros tőkét. Ám ez a szerény kezdet az egyik legnagyobb kriptosikertörténetté vált.
2025. 10. 31. 23:00
Megosztás:

SUI és XRP versenye a 10 dolláros árfolyamig, de a szakértők ezt az alacsony piaci kapitalizációjú tokent támogatják a Q4-ben várható tízszeres hozamért – Ez a következő nagy dobás?

Ahogy a Fed <a href="https://finance.yahoo.com/news/federal-reserve-cuts-interest-rates-by-025-for-second-straight-meeting-2-officials-vote-against-move-as-shutdown-challenges-mount-143206541.html" target="_blank">másodszor is 0,25%-kal csökkenti az alapkamatot idén</a>, a SUI és az XRP árfolyama versenyt fut a 10 dolláros szint eléréséért.
2025. 10. 31. 22:00
Megosztás:

November 15-én lépnek hatályba az Otthon Start hitel módosításai

Az első lakásszerzőkre vonatkozó elvárásokat és a TB jogviszonyhoz kapcsolódó feltételeket is módosítja a kormány. Az igénylők alapvetően jól járnak a változásokat követően.
2025. 10. 31. 20:00
Megosztás:

Az Electrolux Csoport nyereséggel zárta a harmadik negyedévet

A svéd Electrolux Csoport, a világ egyik vezető háztartásigép-gyártója nyereséggel zárta a harmadik negyedévet az egy évvel korábbi veszteség után - áll a cég honlapján.
2025. 10. 31. 19:00
Megosztás:

Meglepően gyorsan nőtt a cseh gazdaság

A vártnál gyorsabban nőtt a harmadik negyedévben a cseh gazdaság, a Cseh Statisztikai Hivatal honlapján nyilvánosságra hozott becslés szerint az éves szintű növekedés 2,7 százalékos, a negyedéves pedig 0,7 százalékos volt.
2025. 10. 31. 18:00
Megosztás:

Nem áll meg a szőlő aranyszínű sárgaság elleni védekezés

Véget ér október 31-én a szőlő aranyszínű sárgaság elleni országos védekezés és felderítés, azonban továbbra is kiemelten fontos, hogy a szőlősgazdák betartsák a növény-egészségügyi előírásokat. A kormány a további védekezés érdekében szigorította a megműveletlen szőlőültetvényekre vonatkozó szabályozást, valamint a hegyközségek bizonyos növényvédelmi beszerzéseire ezentúl könnyített közbeszerzési szabályok lesznek érvényesek - közölte Nagy István agrárminiszter, a tárca MTI-hez pénteken eljuttatott közleményében.
2025. 10. 31. 17:00
Megosztás:

Az Indamedia csoporthoz kerül a Ringier Hungary – új korszak kezdődik a magyar médiapiacon

A Ringier Hungary Kft. és vele együtt a portfóliójába tartozó kiadványok az Indamedia Csoport tulajdonába kerültek. A tranzakcióval az Indamedia portfóliója, sokszínűsége jelentősen bővül, a magyar médiapiac egyik legmeghatározóbb szereplőjévé válik. Az értékesítés többek között olyan médiamárkákat érint, mint a Blikk, Kiskegyed, EgészségKalauz.hu. A tranzakciót csütörtökön zárta le a két fél. A vezető hazai állásportál, a Profession továbbra is kizárólagosan a Ringier tulajdonában marad, a Sportal.hu sportoldal tulajdonosa továbbra is a Ringier Sports Media Group (RSMG).
2025. 10. 31. 16:30
Megosztás:

Az Erste Csoport tovább növelte ügyfélállományát a harmadik negyedévben

Az Erste Csoport jó működési teljesítményt nyújtott 2025 első kilenc hónapjában. Az elsődleges piacok csökkenő kamatszintjeinek ellenére a nettó kamatbevétel a harmadik negyedévben három százalékkal 5,76 milliárd euróra emelkedett (2024. 1-9 hónap: 5,59 milliárd euró). Ezt elsősorban a lakossági és vállalati szegmens erőteljes növekedése vezérelte.
2025. 10. 31. 15:30
Megosztás:

Új ügyvezető igazgató a miskolci Bosch kéziszerszámgyárban

2025 novemberétől Tim Krause a miskolci Robert Bosch Power Tool Elektromos Szerszámgyártó Kft. ügyvezető igazgatója. A német vezető Fükő Lászlót váltja a gyárigazgatói székben, aki 25 éves Boschos pályafutását követően a szervezeten kívül folytatja szakmai karrierét.
2025. 10. 31. 15:00
Megosztás:

A bankszövetség ellenzi az ingyenes készpénzfelvételi limit emelését

A Magyar Bankszövetség határozottan ellenzi az ingyenes készpénzfelvételi limit emelését, mivel lényegesen több kárt okoz a társadalomnak és a gazdaságnak, mint amennyi hasznot hoz az államnak - szögezte le az MTI-nek pénteken küldött közleményében a szervezet.
2025. 10. 31. 14:00
Megosztás:

Otthon Start hitel: változnak a feltételek november 15-től

Az éjjel megjelent Magyar Közlöny alapján számos ponton módosulnak az Otthon Start feltételei november 15-től. A BiztosDöntés.hu szakértői öszegyűjtötték, hogy mi változik a jövő hónapban, illetve milyen módosítások várhatók még a jövőben az Otthon Start és a CSOK Plusz kapcsán, amelyek alapvetően befolyásolhatják az igénylők lehetőségeit.
2025. 10. 31. 13:30
Megosztás: