Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

A görög és cseh eladók után a magyar értékesítők köszöntik leggyakrabban az ügyfeleiket, így hazánk a képzeletbeli dobogó harmadik helyére lépett fel a vásárlók köszöntése tekintetében – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 34 ország közel 700 ezer jelentését dolgozták fel. Az eladók mosolyát vizsgálva több mint 7%-os javulást mértek a kutatás során. Ezzel az értékkel ugyan még mindig a középmezőnyben állunk világszinten és van még hova javítani a mutatót, de tízből nyolc vásárlóra mosolyognak a magyar eladók. Kapcsolt értékesítésben a tavalyi harmadik helyet az ötödik helyre cserélték a hazai értékesítők. A friss jelentés a 2022-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

Az ügyfélkiszolgálás és értékesítés dinamikus világában kulcsfontosságú az állandóan változó piaci feltételekhez való alkalmazkodás és a minél gyorsabb reagálás. 2022 ismét egy kihívásokkal teli időszak volt mindenki számára világszerte. A bizonytalan gazdasági környezet ellenére a vállalkozások folyamatosan arra törekedtek, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, mellyel növelhetik vásárlóik bizalmát, hűségét és elégedettségét. „A Mosolyfelmérés éves szinten méri és értékeli az olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a mosolygás, az üdvözlés és a kapcsolt értékesítés melyek mind hozzájárulnak a sikeres ügyfélkapcsolatokhoz. A pontszámok világszinten minden vizsgált mutató tekintetében csökkentek valamelyest az előző évekhez képest és átrendeződés is történt az egyes kategóriákban” – értékelte az eredményeket és az elmúlt évet Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a vásárlók köszöntésében

Az első benyomás az értékesítés folyamatában is kiemelt jelentőséggel bír, az „üdvözlés művészete” létfontosságú szerepet játszik az ügyfelekkel folytatott interakciókban. Az őszinte és barátságos köszöntés megadja az alapot a pozitív élményhez, és érezteti az ügyfelekkel, hogy értékelik és megbecsülik őket. Ez pedig egyértelműen hozzájárul az eladások növeléséhez. Ugyan Magyarország egy picit rontott a tavalyi év eredményeihez képest, világszinten mégis a harmadik helyen állunk a köszönés tekintetében 93,8%-kal. A legmagasabb pontszámot Görögország érte el 96,8%-os mutatójával, őket követi Csehország 95,2%-kal. Az Egyesült Királyságban és Belgiumban köszönnek a legkevésbé az eladók, utóbbi országban tíz vásárlóból mindössze hatot üdvözölnek az értékesítők. Szektor szinten a pénzügyi (91,9%) és egészség/szépség (89,7%) ágazatokban köszöntik az ügyfeleket leginkább, míg a közlekedésben csak tízből három ügyfelet üdvözölnek.

Többet mosolyognak a magyar eladók, mint tavaly

Egy mosoly azonnal pozitív légkört teremt, nem ismer nyelvi és kulturális korlátokat. Bizonyított tény, hogy egy mosolygós arc növelheti a fogyasztok elégedettségét és örömét, valamint egy márka vonzerejét. Éppen ezért különleges figyelmet szentelnek a mosoly mutatónak is a felmérés során, hiszen akár a vásárlási döntést is befolyásolhatja – emeli ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Lettországban (96,2%), Észtországban (95,0%) és Litvániában (93,2%) a legmosolygósabbak az eladók. Svédországban és az Egyesült Királyságban tízből körülbelül hét vásárlóra mosolyognak az értékesítők. Belgium a mosolygás tekintetében is az utolsó helyen végzett, akárcsak az üdvözlés szempontjából, ráadásul hasonlóan alacsony pontszámmal, mindössze 34,8%-os eredménnyel. Magyarország a tavalyi 77%-os eredményén mintegy 7%-ot javítva, közel 84%-on végzett, amivel ugyan a középmezőnyben maradt, a javulás azonban kiemelkedő. Iparági szinten a szépség és egészség, valamint a B2B szektorban mosolyognak a legtöbbet az ügyfelekre. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is a közlekedés területén a legkevesebb a mosoly, tíz alkalomból mindössze egyszer mosolyognak a dolgozók.

A kapcsolt értékesítésben két helyet visszacsúsztak a magyar kereskedők

A pozitív élmények megteremtése mellett a vállalkozások folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy maximalizálják a bevételüket és növeljék az ügyfelek elégedettségét. A kiegészítő értékesítés egy kiemelten hatékony módja a növekedésnek, mivel nemcsak az eredményekhez járulnak hozzá, hanem fokozzák a munkatársak proaktivitását is. A vállalkozások emellett növelhetik az ügyfelek elégedettségét azzal, hogy igényeikre szabott további termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak számukra. Ez rendkívül bizalomerősítő tényező és az ismétlődő vásárlás, szolgáltatás igénybevétele is valószínűbb a hatására.  Kapcsolt értékesítésben legjobban Litvánia teljesített 68,9%-kal, Kazahsztán 66,2 %-os és Lengyelország 64,9 %-os eredményt ért el ezen a területen. Érdekes, hogy Görögországban a mosolygás és üdvözlés mutatói kimagaslóak, kapcsolt értékesítésben mégis utolsó helyen végeztek. Őket Csehország előzi meg, valamint Belgium, ahol ezen a területen sem teljesítenek igazán jól az eladók. Magyarországon 2,3%-kal csökkent a kapcsolt értékesítési mutató: tavaly 65,3%-os, idén 63%-os eredménnyel végeztek a hazai vállalkozások. Iparági szinten az autóiparban ajánlanak leginkább kiegészítő szolgálatásokat, termékeket az értékesítők, legkevésbé pedig a szállítás és a kiskereskedelmi szektorban jellemző a kapcsolt értékesítés.

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát minden vállalkozásnak komolyan kell venni

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 80,1 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2022-ben, ami a 2021-ben mért 81,9 %-os eredményhez képest picit alacsonyabb. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható minimális visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 50,1%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2021-ban 50,9% volt. A köszönések aránya ugyan csak nagyon minimálisan, de szintén csökkent. Míg 2021-ben a vásárlók 87,2%-át köszöntötték a kereskedők, a 2022-es eredmények 86,6 %-ot mutatnak.

Amennyiben egy vállalkozás kiemelten összpontosít az ügyfélkiszolgálás és értékesítés sikerét meghatározó tényezőkre és folyamatosan dolgozik azon, hogy a kulcsfontosságú mutatókban egyre jobban teljesítsen, az garantáltan növeli az ügyfélelégedettséget. „Annak ellenére, hogy a legfrissebb jelentés eredményei alapján minden vizsgált tényező esetében picit csökkentek a számok, az értékek így is magasak. A vállalkozások tehát elkötelezettek a kivételes ügyfélélmény mellett. A jelenlegi picit alacsonyabb számok pedig tovább ösztönzik a cégeket, hogy lehet ennél még jobb eredményeket is elérni. Ennek köszönhetően várhatóan olyan stratégiákat alkalmaznak majd a jövőben is, amelyek még jobban támogatják a vásárlói élményt” – összegez Mózes István.

Smiling Report

Az MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association Europe/Africa) a Better Business World Wide-al együttműködve adta ki a 2023 Smiling Reportot, amely immár 19. éve jelenik meg. A Smiling Report összesen mintegy 32 millió titkos vásárlási értékelés adataiból áll, amelyeket 2004 óta gyűjtenek. A jelentést minden évben az európai, afrikai, ázsiai, csendes-óceáni és amerikai Mystery Shopping szolgáltatók által nyert információkból állítják össze. A jelentés az iparágak teljes spektrumában végzett értékelésekből származó ügyfélszolgálati adatokat elemzi. Az összes információt olyan hivatásos próbavásárlók gyűjtik össze, akik a Mystery Shopping szakemberek szakmai szervezetének, az MSPA-nak a tagjai.

Így védheted meg a pénzedet a bankszámládon a kibertolvajok ellen

Sok ügyfél csak akkor kezd el foglalkozni a pénze védelmével, miután már bekövetkezik a baj. Szerencsésebb esetben akkor, ha a környezetéből hall valamilyen visszaélésről. Pedig a védekezési lehetőség sok esetben megelőző jelleggel is ott van az ügyfelek kezében, egész pontosan a naponta használt banki mobilapplikációban – hívja fel a figyelmet a BiztosDöntés.hu.
2025. 06. 01. 10:00
Megosztás:

Duguláselhárítás falbontás nélkül – Megoldások bontási károk nélkül

Eltömődött lefolyók, kellemetlen szagok, visszafolyó víz? Egy makacs dugulás gyorsan megbéníthatja a háztartást – legyen szó mosogatóról, WC-ről vagy zuhanyzóról. A legtöbben attól tartanak, hogy az elhárítás csak falbontással oldható meg, ám a modern technológiáknak hála ez ma már szinte minden esetben elkerülhető.
2025. 06. 01. 09:00
Megosztás:

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek

A spanyol mezőgazdaság kritikus helyzetére figyelmeztettek a legnagyobb szakmai érdekképviseletek pénteken, sürgős intézkedéseket, köztük az ukrán gabonaimport korlátozását követelve.
2025. 06. 01. 08:00
Megosztás:

75 ezren igényeltek erkölcsi bizonyítványt a DÁP alkalmazáson keresztül

Eddig több mint 75 ezer erkölcsi bizonyítványt igényeltek a Digitális Állampolgárság (DÁP) alkalmazáson keresztül, sorban állás és papír nélkül - közölte Nyitrai Zsolt a Facebook-oldalán szombat reggel.
2025. 06. 01. 07:00
Megosztás:

Magyarul tanítja a Microsoft a mesterséges intelligenciát a GVH-nak köszönhetően

A magyar nyelv szempontjából történelmi léptékű kötelezettségvállalást ért el a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Microsofttal szemben folytatott eljárásában. A GVH eljárása annak vizsgálatára indult, hogy a szoftveróriás megfelelően tájékoztatta-e a magyar felhasználókat a 2023 februárjában elindított mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásáról. A globális technológiai cég a magyar nemzeti versenyhatóság eljárásának eredményeként egy átfogó kötelezettségvállalás végrehajtását kezdeményezte, amit a GVH Versenytanácsa kötelezően elő is írt számára. Ennek lényege, hogy a Microsoft 10 milliárd magyar szón alapuló – megfelelően előkészített – adatállományon tanítja mesterséges intelligencia alapú rendszereit, és az adatállományt más MI rendszerek számára is felhasználhatóvá teszi. Ezzel az úttörő fejlesztéssel nagyságrendekkel javulhatnak a magyar nyelvű MI-alapú alkalmazások képességei.
2025. 06. 01. 06:00
Megosztás:

Álláskeresés nyáron? Készüljön extra körökre!

A nyári hónapokban a munkaerőpiac ritmusa lelassul, különösen az irodai, szellemi munkakörökben. A szabadságolások miatt elérhetetlenné váló döntéshozók, az időzítési nehézségek és a túl általános toborzási kampányok miatt a kiválasztás akár kétszer annyi ideig is eltarthat, mint az év többi részében. Ez nemcsak időveszteség, hanem komoly üzleti kockázat is – figyelmeztet a HR szakértő.
2025. 06. 01. 05:00
Megosztás:

Többet ér a garázs, mint egy autó vagy lakás? Néhol luxusautók helyett már luxus-parkolóhelyekről beszélhetünk

Néhány kivételtől eltekintve általánosságban elmondható, hogy az évek során folyamatosan emelkednek a gépjárművek átlagárai. Érthető tehát, hogy egyre több tulajdonos szeretné óvni autóját a külső hatásoktól, és nem az utcán hagyni estére, hanem biztonságban tudni egy garázsban. Ennek kapcsán 2022-től 2025 áprilisáig vizsgálta a Használtautó.hu a magyarok által legkedveltebb modellek átlagárát a használtautó-piacon, valamint ezzel párhuzamosan az ingatlan.com is megnézte az eladó és kiadó garázsok kínálatát Budapesten és vármegyeszékhelyeken.
2025. 06. 01. 04:00
Megosztás:

9 órai iskola kezdés – Itt a bejelentés, senki nem számított erre

Újra előkerült az iskolakezdés időpontjának kérdése.
2025. 06. 01. 03:00
Megosztás:

Munkaszüneti napok 2025 – ez jön még idén!

Mire számíthatunk 2025 hátralévő részében? Ahogy a 2025-ös év fele lassan a hátunk mögött marad, egyre többen kezdik tervezgetni az év végi szabadságokat, hosszú hétvégéket és a munkanap-áthelyezésekkel járó bonyodalmakat.
2025. 06. 01. 02:01
Megosztás:

Kiderült a júniusi nyugdíj utalás időpontja: mikor érkezik meg most pontosan a pénz?

Bár a nyugdíjasok többsége már megszokhatta a rendszeres pénzérkezést, 2025-ben sem árt figyelni az aktuális nyugdíjfolyósítási dátumokra.
2025. 06. 01. 01:00
Megosztás:

A legjobb mém érmék felkutatásán dolgozol? Vár a Snorter ICO!

Kiégtél a legjobb mém érmék felkutatásától? Segítségre van szükséged? A Snorter kereskedő bot segít a Solana blokkláncán futó legjobb mém érmék megtalálásában.
2025. 06. 01. 00:01
Megosztás:

Valós adatok alapján teremtenek mesterséges személyiségeket a kiberbűnözők

Mivel a kiberbűnözők sokféle módszert vetnek be a személyes adtok ellopására, önmagában véve az óvatosság nem mindig védi meg az ügyfeleket a csalásoktól, pénzük eltulajdonításától, az informatikai biztonsággal foglalkozó ESET tanulmánya szerint, a megelőzés, így például biztonsági szoftver telepítése mellett nagyon fontos az is, hogy rendszeresen ellenőrizzék az ügyfelek bankszámlájukat, s ha bármi rendelleneset tapasztalnak, azonnal tiltsák le a bankkártyájukat és cseréljenek jelszavakat.
2025. 05. 31. 22:00
Megosztás:

Ezért mondott le a cseh igazságügyi miniszter

Lemondott pénteken Pavel Blazek cseh igazságügyi miniszter, mert tárcája nagy értékű ajándékot fogadott el bitcoin kriptovalutában egy büntetett előéletű volt drogkereskedőtől.
2025. 05. 31. 21:00
Megosztás:

A fiatalok 22 %-ának van hosszabb időre elegendő tartaléka

Tízből közel hat fiatalnak van valamennyi megtakarítása a legfrissebb K&H ifjúsági index szerint. Jelentős eltérések vannak közöttük: a megtakarítók 38 százalékának legalább hat hónapra elegendő tartaléka lenne arra az esetre, ha nem lenne bevétele, 36 százalékuk maximum egy, 26 százalékuk pedig legfeljebb három hónapra tud tervezni. Ugyanakkor a tartalékoló fiatalok több mint tizede egy évnél hosszabban tudna bevételek nélkül élni.
2025. 05. 31. 20:00
Megosztás:

Az Ideona átadta második hibrid naperőművét

Az Ideona tanácsadói csoport újabb, elektrokémiai energiatároló rendszerrel integrált napelemes erőművet adott át a Vas vármegyei Söptén - közölte az Ideona Zrt. az MTI-vel.
2025. 05. 31. 19:00
Megosztás:

Trump ismét kamatcsökkentésre szólította fel a jegybankot

Jerome Powell, a Fed elnöke csütörtökön személyesen egyeztetett Donald Trumppal a gazdasági fejleményekről, többek között a növekedésről, a foglalkoztatásról és az inflációról.
2025. 05. 31. 18:00
Megosztás:

Mi lesz így a Japán gazdasággal?

A japán főváros térségében mért éves infláció 3,4% volt májusban, ami megegyezik az előző hónapban mért adattal.
2025. 05. 31. 17:00
Megosztás:

Lengyelországi választások borzolják a hétvégét

Vasárnap tartják a lengyel elnökválasztás második fordulóját.
2025. 05. 31. 16:00
Megosztás:

A SZÉP-kártya jelentős segítség a magyar családoknak – áprilisban 14%-kal többet költöttek a kártyabirtokosok mint egy évvel korábban

A kormány azon dolgozik, hogy a magyar családok egyre több pénzből tudjanak gazdálkodni, ezáltal pedig többet is tudjanak költeni akár utazásra, kikapcsolódásra is. A családok gondtalan pihenését a kormány a SZÉP-kártyával is kiemelten támogatja, amely a hazai turizmus teljesítményéhez is érdemben hozzájárul.
2025. 05. 31. 15:00
Megosztás:

A kőolaj árfolyama csökkent, szombaton lesz a sorsdöntő OPEC ülés

A kőolaj ára esett, miután a globális nyersolaj piacon erős a félelem az OPEC szombati döntése miatt.
2025. 05. 31. 14:00
Megosztás: