Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

A görög és cseh eladók után a magyar értékesítők köszöntik leggyakrabban az ügyfeleiket, így hazánk a képzeletbeli dobogó harmadik helyére lépett fel a vásárlók köszöntése tekintetében – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 34 ország közel 700 ezer jelentését dolgozták fel. Az eladók mosolyát vizsgálva több mint 7%-os javulást mértek a kutatás során. Ezzel az értékkel ugyan még mindig a középmezőnyben állunk világszinten és van még hova javítani a mutatót, de tízből nyolc vásárlóra mosolyognak a magyar eladók. Kapcsolt értékesítésben a tavalyi harmadik helyet az ötödik helyre cserélték a hazai értékesítők. A friss jelentés a 2022-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

Az ügyfélkiszolgálás és értékesítés dinamikus világában kulcsfontosságú az állandóan változó piaci feltételekhez való alkalmazkodás és a minél gyorsabb reagálás. 2022 ismét egy kihívásokkal teli időszak volt mindenki számára világszerte. A bizonytalan gazdasági környezet ellenére a vállalkozások folyamatosan arra törekedtek, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, mellyel növelhetik vásárlóik bizalmát, hűségét és elégedettségét. „A Mosolyfelmérés éves szinten méri és értékeli az olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a mosolygás, az üdvözlés és a kapcsolt értékesítés melyek mind hozzájárulnak a sikeres ügyfélkapcsolatokhoz. A pontszámok világszinten minden vizsgált mutató tekintetében csökkentek valamelyest az előző évekhez képest és átrendeződés is történt az egyes kategóriákban” – értékelte az eredményeket és az elmúlt évet Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a vásárlók köszöntésében

Az első benyomás az értékesítés folyamatában is kiemelt jelentőséggel bír, az „üdvözlés művészete” létfontosságú szerepet játszik az ügyfelekkel folytatott interakciókban. Az őszinte és barátságos köszöntés megadja az alapot a pozitív élményhez, és érezteti az ügyfelekkel, hogy értékelik és megbecsülik őket. Ez pedig egyértelműen hozzájárul az eladások növeléséhez. Ugyan Magyarország egy picit rontott a tavalyi év eredményeihez képest, világszinten mégis a harmadik helyen állunk a köszönés tekintetében 93,8%-kal. A legmagasabb pontszámot Görögország érte el 96,8%-os mutatójával, őket követi Csehország 95,2%-kal. Az Egyesült Királyságban és Belgiumban köszönnek a legkevésbé az eladók, utóbbi országban tíz vásárlóból mindössze hatot üdvözölnek az értékesítők. Szektor szinten a pénzügyi (91,9%) és egészség/szépség (89,7%) ágazatokban köszöntik az ügyfeleket leginkább, míg a közlekedésben csak tízből három ügyfelet üdvözölnek.

Többet mosolyognak a magyar eladók, mint tavaly

Egy mosoly azonnal pozitív légkört teremt, nem ismer nyelvi és kulturális korlátokat. Bizonyított tény, hogy egy mosolygós arc növelheti a fogyasztok elégedettségét és örömét, valamint egy márka vonzerejét. Éppen ezért különleges figyelmet szentelnek a mosoly mutatónak is a felmérés során, hiszen akár a vásárlási döntést is befolyásolhatja – emeli ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Lettországban (96,2%), Észtországban (95,0%) és Litvániában (93,2%) a legmosolygósabbak az eladók. Svédországban és az Egyesült Királyságban tízből körülbelül hét vásárlóra mosolyognak az értékesítők. Belgium a mosolygás tekintetében is az utolsó helyen végzett, akárcsak az üdvözlés szempontjából, ráadásul hasonlóan alacsony pontszámmal, mindössze 34,8%-os eredménnyel. Magyarország a tavalyi 77%-os eredményén mintegy 7%-ot javítva, közel 84%-on végzett, amivel ugyan a középmezőnyben maradt, a javulás azonban kiemelkedő. Iparági szinten a szépség és egészség, valamint a B2B szektorban mosolyognak a legtöbbet az ügyfelekre. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is a közlekedés területén a legkevesebb a mosoly, tíz alkalomból mindössze egyszer mosolyognak a dolgozók.

A kapcsolt értékesítésben két helyet visszacsúsztak a magyar kereskedők

A pozitív élmények megteremtése mellett a vállalkozások folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy maximalizálják a bevételüket és növeljék az ügyfelek elégedettségét. A kiegészítő értékesítés egy kiemelten hatékony módja a növekedésnek, mivel nemcsak az eredményekhez járulnak hozzá, hanem fokozzák a munkatársak proaktivitását is. A vállalkozások emellett növelhetik az ügyfelek elégedettségét azzal, hogy igényeikre szabott további termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak számukra. Ez rendkívül bizalomerősítő tényező és az ismétlődő vásárlás, szolgáltatás igénybevétele is valószínűbb a hatására.  Kapcsolt értékesítésben legjobban Litvánia teljesített 68,9%-kal, Kazahsztán 66,2 %-os és Lengyelország 64,9 %-os eredményt ért el ezen a területen. Érdekes, hogy Görögországban a mosolygás és üdvözlés mutatói kimagaslóak, kapcsolt értékesítésben mégis utolsó helyen végeztek. Őket Csehország előzi meg, valamint Belgium, ahol ezen a területen sem teljesítenek igazán jól az eladók. Magyarországon 2,3%-kal csökkent a kapcsolt értékesítési mutató: tavaly 65,3%-os, idén 63%-os eredménnyel végeztek a hazai vállalkozások. Iparági szinten az autóiparban ajánlanak leginkább kiegészítő szolgálatásokat, termékeket az értékesítők, legkevésbé pedig a szállítás és a kiskereskedelmi szektorban jellemző a kapcsolt értékesítés.

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát minden vállalkozásnak komolyan kell venni

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 80,1 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2022-ben, ami a 2021-ben mért 81,9 %-os eredményhez képest picit alacsonyabb. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható minimális visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 50,1%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2021-ban 50,9% volt. A köszönések aránya ugyan csak nagyon minimálisan, de szintén csökkent. Míg 2021-ben a vásárlók 87,2%-át köszöntötték a kereskedők, a 2022-es eredmények 86,6 %-ot mutatnak.

Amennyiben egy vállalkozás kiemelten összpontosít az ügyfélkiszolgálás és értékesítés sikerét meghatározó tényezőkre és folyamatosan dolgozik azon, hogy a kulcsfontosságú mutatókban egyre jobban teljesítsen, az garantáltan növeli az ügyfélelégedettséget. „Annak ellenére, hogy a legfrissebb jelentés eredményei alapján minden vizsgált tényező esetében picit csökkentek a számok, az értékek így is magasak. A vállalkozások tehát elkötelezettek a kivételes ügyfélélmény mellett. A jelenlegi picit alacsonyabb számok pedig tovább ösztönzik a cégeket, hogy lehet ennél még jobb eredményeket is elérni. Ennek köszönhetően várhatóan olyan stratégiákat alkalmaznak majd a jövőben is, amelyek még jobban támogatják a vásárlói élményt” – összegez Mózes István.

Smiling Report

Az MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association Europe/Africa) a Better Business World Wide-al együttműködve adta ki a 2023 Smiling Reportot, amely immár 19. éve jelenik meg. A Smiling Report összesen mintegy 32 millió titkos vásárlási értékelés adataiból áll, amelyeket 2004 óta gyűjtenek. A jelentést minden évben az európai, afrikai, ázsiai, csendes-óceáni és amerikai Mystery Shopping szolgáltatók által nyert információkból állítják össze. A jelentés az iparágak teljes spektrumában végzett értékelésekből származó ügyfélszolgálati adatokat elemzi. Az összes információt olyan hivatásos próbavásárlók gyűjtik össze, akik a Mystery Shopping szakemberek szakmai szervezetének, az MSPA-nak a tagjai.

A kereskedők elkezdték csökkenti az árakat

A kormány mindent megtesz a családok, idősek anyagi biztonságáért, védelméért, nem engedi meg, hogy a kereskedelmi láncok elvegyék az emberek pénzét, mert extraprofitot szeretnének maguknak - hangsúlyozta Zsigó Róbert, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) parlamenti államtitkára kedden a TV2 Mokka című műsorában.
2025. 03. 18. 18:00
Megosztás:

Az Audi 7500 munkahelyet szüntet meg Németországban

A Volkswagen-csoporthoz tartozó német luxusautó-gyártó Audi 7500 munkahely megszüntetését tervezi Németországban 2029-ig - áll a cég közleményében.
2025. 03. 18. 17:30
Megosztás:

Orosz pénzből fegyverezné fel magát Európa

Az Egyesült Királyság és az Európai Unió előrehaladott tárgyalásokat folytat arról, hogy hogyan lehetne a befagyasztott orosz vagyontárgyakat elkobozni, hogy ebből a forrásból fedezzék a védelmi kiadásokat.
2025. 03. 18. 16:30
Megosztás:

Vizsgálatokat készít elő a GVH az élelemiszer-kereskedelem területén

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett online Árfigyelő adatai szerint több alapvető élelmiszertermék ára csökkent hétfőtől az árrésstop bevezetésének következtében. A GVH már 2023-ban rámutatott, hogy korábban is tetten érhető volt az úgynevezett profit-hajtotta infláció Magyarországon, amikor az élelmiszer-kereskedelem egyes szereplői az indokolhatónál nagyobb mértékben emelték egyes alapvető élelmiszerek árrését. Tekintettel arra, hogy a jelenlegi piaci folyamatokból is hasonló következtetések vonhatók le, a nemzeti versenyhatóság vizsgálatokat készít elő az élelmiszer kereskedelem területén.
2025. 03. 18. 16:00
Megosztás:

Reverse tip technika vs. sablonos körömépítés – melyik a jobb választás?

Ahogyan a szépségiparban általában, úgy a műkörömépítés területén is folyamatos a fejlődés, ez tetten érhető például abban, hogy újabb technikák válnak elérhetővé, amelyek megkönnyítik a szakemberek munkáját.
2025. 03. 18. 15:30
Megosztás:

Forradalmi magyar találmány a szigetelőanyag-hulladék újrahasznosításában

Óriási környezeti kihívást jelent az ipari felhasználás során keletkezett kemény szigetelőhab-hulladék kezelése, melyből évente világszerte több mint egymillió tonna kerül hulladéklerakókba vagy égetőkbe. Tárolása és megsemmisítése komoly környezeti terhelést jelent. Egy magyar startup most a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel közösen forradalmi megoldást fejlesztett ki a szigetelőanyag-hulladék újrahasznosításában, egy új és értékes alapanyagot létrehozva. Az innováció gyorsan és alacsony költséggel alkalmazható ipari méretekben a hulladékgazdálkodásban, segíthet elkerülni a hulladéklerakást vagy az égetést, miközben környezetbarát építő- vagy bútoripari termékek jöhetnek létre.
2025. 03. 18. 15:00
Megosztás:

Milliós négyzetméteráron a felújítandó budapesti téglalakások

Kétszámjegyű drágulás után már a milliós átlaghoz közelít a felújítandó téglaépítésű lakások négyzetméterára a fővárosban. A Duna House adatai szerint a budapesti szerződők 8%-a döntött ilyen minőségű lakás vásárlása mellett, amelyek zömében a befektetők és az első lakást szerzők körében keresettek.
2025. 03. 18. 14:30
Megosztás:

Félidőhöz ért a lakásbiztosítási kampány

Félidőben jár az idei lakásbiztosítási kampány: a Netrisknél 18 százalékkal többen kötöttek eddig lakásbiztosítást, mint egy évvel korábban március közepéig. Az átlagdíj pedig közel 37 ezer forint, ami a tavalyi kampányhoz képest 2 százalékos növekedést jelent. Az eddigi adatok szerint Pest, Borsod-Abaúj-Zemplén és Fejér vármegyében a legaktívabbak a lakóingatlan-tulajdonosok.
2025. 03. 18. 14:00
Megosztás:

Japán digitális elmaradottságának előnyei

2025-ben a japán gazdaság több tízmilliárd dolláros veszteséget szenvedhet el az elavult technológia által előidézett adatvesztések és rendszerhibák miatt. Ha azonban sikerülne átugrani ezt az úgynevezett „digitális sziklát”, az felgyorsítaná az esedékes korszerűsítéseket és a legellenállóbb IT-szolgáltató cégek növekedését is a Fidelity szerint.
2025. 03. 18. 13:30
Megosztás:

Verde belépés: Hogyan regisztrálj és jelentkezz be gyorsan

Az online játékok szerelmesei számára a Verde Casino magyar platformja izgalmas lehetőségeket kínál.
2025. 03. 18. 13:17
Megosztás:

Dr. Német-Weingartner Lilla váltja Pintér Istvánt a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság élén

Dr. Német-Weingartner Lilla váltja Pintér Istvánt a Nemzetgazdasági Minisztérium szakmai irányítása alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) élén.
2025. 03. 18. 13:00
Megosztás:

Mire figyelj napszemüveg vásárlása előtt?

A napszemüveg egy divatos kiegészítő, de emellett a szem védelmének egyik legfontosabb eszköze is. Sokan úgy gondolják, hogy egy olcsó darab is jó lesz, hiszen az is rendelkezik UV-szűrővel. A valóság azonban ennél összetettebb. Egy silány minőségű napszemüveg nem nyújt megfelelő védelmet, és még káros is lehet a szemnek.
2025. 03. 18. 12:30
Megosztás:

Megoldódik a hitellel terhelt ingatlanok megvételének problematikája

A januárban hatályba lépett új ingatlan-nyilvántartási törvény átalakította a több részletben megvásárolt vagy feltételhez kötött ingatlanok bejegyzésének a rendszerét, és létrehozta az úgynevezett vevői jogot. Január óta azonban nagy vita övezte annak a kérdését, hogy a vevői jog bejegyezhető-e banki finanszírozással érintett – és ezáltal elidegenítési- és terhelési tilalom alatt álló – ingatlanokra. Egy napokban hatályba lépett törvénymódosítás azonban megoldja a kérdést – ezt mutatja be a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.
2025. 03. 18. 12:00
Megosztás:

Állami ellátás hiányában, fizethetünk, mint a parancsolat

Az egészségügy feladata, hogy minden állampolgárnak biztosítsa a számára releváns egészségügyi ellátást, méghozzá úgy, hogy az ne jelentsen az igénybe vevő számára aránytalan anyagi megterhelést. A magyarok többsége ugyanakkor egyre elégedetlenebb az állami egészségügyi ellátással.
2025. 03. 18. 11:30
Megosztás:

Nemzetközi szinten is úttörő dekarbonizációs megoldással hódít a magyar cég

Az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. (OTP IBA) a Green Cloud ügyfelei közé lépett, ezzel is megerősítve fenntarthatóság iránti elkötelezettségét. A szolgáltató így már öt nagyvállalatot köszönthet ügyfelei között, akik eddig összesen közel 500 GWh tiszta energiára szerződtek le. Az együttműködésnek köszönhetően az alapkezelő immár jelentős mennyiségű zöldenergiát használ ingatlan-portfóliójában, biztosítva ezzel bérlői számára is a környezetbarát energiaellátást.
2025. 03. 18. 11:00
Megosztás:

Kismértékben csökkentek a fejlett gazdaságok kötvényhozamai

A januári nagy esés után a vártnál kevésbé nőtt februárban az amerikai kiskereskedelmi forgalom, kissé erősítve a növekedési aggodalmakat.
2025. 03. 18. 10:30
Megosztás:

Remekül kezdték a hetet az amerikai tőzsdék

Az amerikai részvények sorozatban a második napja emelkedtek hétfőn, mivel a befektetők kedvező belépési árakat kerestek a Nasdaq és az S&P 500 négyhetes zuhanása után.
2025. 03. 18. 10:00
Megosztás:

Az UV-C LED lámpák mint a fertőtlenítés jövője

Mindennapjaink rohanó világában, ahol a technológia rohamléptékben fejlődik, a higiénia egyre központibb szerepet kap. Az emberekre állandóan új és régi kihívások leselkednek a fertőzések formájában, és az egyszerű, hatékony megoldások elengedhetetlenek a mindennapi életünk szervezettebbé és biztonságosabbá tételében.
2025. 03. 18. 09:30
Megosztás:

A Durag Doge előértékesítésének sikere komoly fenyegetést jelent a Toncoin és a Polkadot számára

A medvés vihar továbbra is megrázza a Toncoin-t (TON) és a Polkadot-ot (DOT), mivel különböző on-chain mutatók is vörös tartományban vannak.
2025. 03. 18. 09:00
Megosztás:

Tovább emelkedtek az európai piacok a német fiskális reformokat övező optimizmusnak köszönhetően

Európai részvények magasabban zártak hétfőn, amelyet az energia- és egészségügyi részvények támogattak.
2025. 03. 18. 08:35
Megosztás: