Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

A görög és cseh eladók után a magyar értékesítők köszöntik leggyakrabban az ügyfeleiket, így hazánk a képzeletbeli dobogó harmadik helyére lépett fel a vásárlók köszöntése tekintetében – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 34 ország közel 700 ezer jelentését dolgozták fel. Az eladók mosolyát vizsgálva több mint 7%-os javulást mértek a kutatás során. Ezzel az értékkel ugyan még mindig a középmezőnyben állunk világszinten és van még hova javítani a mutatót, de tízből nyolc vásárlóra mosolyognak a magyar eladók. Kapcsolt értékesítésben a tavalyi harmadik helyet az ötödik helyre cserélték a hazai értékesítők. A friss jelentés a 2022-es naptári évet dolgozta fel, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre vonatkoztak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.

Köszönésben világelsők között vannak a magyar eladók

Az ügyfélkiszolgálás és értékesítés dinamikus világában kulcsfontosságú az állandóan változó piaci feltételekhez való alkalmazkodás és a minél gyorsabb reagálás. 2022 ismét egy kihívásokkal teli időszak volt mindenki számára világszerte. A bizonytalan gazdasági környezet ellenére a vállalkozások folyamatosan arra törekedtek, hogy olyan ügyfélélményt kínáljanak, mellyel növelhetik vásárlóik bizalmát, hűségét és elégedettségét. „A Mosolyfelmérés éves szinten méri és értékeli az olyan kulcsfontosságú mutatókat, mint a mosolygás, az üdvözlés és a kapcsolt értékesítés melyek mind hozzájárulnak a sikeres ügyfélkapcsolatokhoz. A pontszámok világszinten minden vizsgált mutató tekintetében csökkentek valamelyest az előző évekhez képest és átrendeződés is történt az egyes kategóriákban” – értékelte az eredményeket és az elmúlt évet Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Világelsők közt végeztek a magyarok a vásárlók köszöntésében

Az első benyomás az értékesítés folyamatában is kiemelt jelentőséggel bír, az „üdvözlés művészete” létfontosságú szerepet játszik az ügyfelekkel folytatott interakciókban. Az őszinte és barátságos köszöntés megadja az alapot a pozitív élményhez, és érezteti az ügyfelekkel, hogy értékelik és megbecsülik őket. Ez pedig egyértelműen hozzájárul az eladások növeléséhez. Ugyan Magyarország egy picit rontott a tavalyi év eredményeihez képest, világszinten mégis a harmadik helyen állunk a köszönés tekintetében 93,8%-kal. A legmagasabb pontszámot Görögország érte el 96,8%-os mutatójával, őket követi Csehország 95,2%-kal. Az Egyesült Királyságban és Belgiumban köszönnek a legkevésbé az eladók, utóbbi országban tíz vásárlóból mindössze hatot üdvözölnek az értékesítők. Szektor szinten a pénzügyi (91,9%) és egészség/szépség (89,7%) ágazatokban köszöntik az ügyfeleket leginkább, míg a közlekedésben csak tízből három ügyfelet üdvözölnek.

Többet mosolyognak a magyar eladók, mint tavaly

Egy mosoly azonnal pozitív légkört teremt, nem ismer nyelvi és kulturális korlátokat. Bizonyított tény, hogy egy mosolygós arc növelheti a fogyasztok elégedettségét és örömét, valamint egy márka vonzerejét. Éppen ezért különleges figyelmet szentelnek a mosoly mutatónak is a felmérés során, hiszen akár a vásárlási döntést is befolyásolhatja – emeli ki Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Lettországban (96,2%), Észtországban (95,0%) és Litvániában (93,2%) a legmosolygósabbak az eladók. Svédországban és az Egyesült Királyságban tízből körülbelül hét vásárlóra mosolyognak az értékesítők. Belgium a mosolygás tekintetében is az utolsó helyen végzett, akárcsak az üdvözlés szempontjából, ráadásul hasonlóan alacsony pontszámmal, mindössze 34,8%-os eredménnyel. Magyarország a tavalyi 77%-os eredményén mintegy 7%-ot javítva, közel 84%-on végzett, amivel ugyan a középmezőnyben maradt, a javulás azonban kiemelkedő. Iparági szinten a szépség és egészség, valamint a B2B szektorban mosolyognak a legtöbbet az ügyfelekre. Az elmúlt évekhez hasonlóan most is a közlekedés területén a legkevesebb a mosoly, tíz alkalomból mindössze egyszer mosolyognak a dolgozók.

A kapcsolt értékesítésben két helyet visszacsúsztak a magyar kereskedők

A pozitív élmények megteremtése mellett a vállalkozások folyamatosan keresik a lehetőségeket, hogy maximalizálják a bevételüket és növeljék az ügyfelek elégedettségét. A kiegészítő értékesítés egy kiemelten hatékony módja a növekedésnek, mivel nemcsak az eredményekhez járulnak hozzá, hanem fokozzák a munkatársak proaktivitását is. A vállalkozások emellett növelhetik az ügyfelek elégedettségét azzal, hogy igényeikre szabott további termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak számukra. Ez rendkívül bizalomerősítő tényező és az ismétlődő vásárlás, szolgáltatás igénybevétele is valószínűbb a hatására.  Kapcsolt értékesítésben legjobban Litvánia teljesített 68,9%-kal, Kazahsztán 66,2 %-os és Lengyelország 64,9 %-os eredményt ért el ezen a területen. Érdekes, hogy Görögországban a mosolygás és üdvözlés mutatói kimagaslóak, kapcsolt értékesítésben mégis utolsó helyen végeztek. Őket Csehország előzi meg, valamint Belgium, ahol ezen a területen sem teljesítenek igazán jól az eladók. Magyarországon 2,3%-kal csökkent a kapcsolt értékesítési mutató: tavaly 65,3%-os, idén 63%-os eredménnyel végeztek a hazai vállalkozások. Iparági szinten az autóiparban ajánlanak leginkább kiegészítő szolgálatásokat, termékeket az értékesítők, legkevésbé pedig a szállítás és a kiskereskedelmi szektorban jellemző a kapcsolt értékesítés.

Az ügyfélkiszolgálás színvonalát minden vállalkozásnak komolyan kell venni

A jelentésből kiderült, hogy összességében a vásárlók 80,1 %-ára mosolyogtak rá a kereskedők 2022-ben, ami a 2021-ben mért 81,9 %-os eredményhez képest picit alacsonyabb. A kapcsolt értékesítések területén is tapasztalható minimális visszaesés az összesített eredmények alapján, átlagosan a fogyasztók 50,1%-a kapott további értékesítési javaslatot a vásárlása során, míg ez a szám 2021-ban 50,9% volt. A köszönések aránya ugyan csak nagyon minimálisan, de szintén csökkent. Míg 2021-ben a vásárlók 87,2%-át köszöntötték a kereskedők, a 2022-es eredmények 86,6 %-ot mutatnak.

Amennyiben egy vállalkozás kiemelten összpontosít az ügyfélkiszolgálás és értékesítés sikerét meghatározó tényezőkre és folyamatosan dolgozik azon, hogy a kulcsfontosságú mutatókban egyre jobban teljesítsen, az garantáltan növeli az ügyfélelégedettséget. „Annak ellenére, hogy a legfrissebb jelentés eredményei alapján minden vizsgált tényező esetében picit csökkentek a számok, az értékek így is magasak. A vállalkozások tehát elkötelezettek a kivételes ügyfélélmény mellett. A jelenlegi picit alacsonyabb számok pedig tovább ösztönzik a cégeket, hogy lehet ennél még jobb eredményeket is elérni. Ennek köszönhetően várhatóan olyan stratégiákat alkalmaznak majd a jövőben is, amelyek még jobban támogatják a vásárlói élményt” – összegez Mózes István.

Smiling Report

Az MSPA Europe/Africa (Mystery Shopping Professionals Association Europe/Africa) a Better Business World Wide-al együttműködve adta ki a 2023 Smiling Reportot, amely immár 19. éve jelenik meg. A Smiling Report összesen mintegy 32 millió titkos vásárlási értékelés adataiból áll, amelyeket 2004 óta gyűjtenek. A jelentést minden évben az európai, afrikai, ázsiai, csendes-óceáni és amerikai Mystery Shopping szolgáltatók által nyert információkból állítják össze. A jelentés az iparágak teljes spektrumában végzett értékelésekből származó ügyfélszolgálati adatokat elemzi. Az összes információt olyan hivatásos próbavásárlók gyűjtik össze, akik a Mystery Shopping szakemberek szakmai szervezetének, az MSPA-nak a tagjai.

Tablet egyetemre: költséghatékony Apple-megoldás tanuláshoz

A digitális tanulás 2025-re már nem csupán opció, hanem alapkövetelmény lett az egyetemi hallgatók számára. A megfelelő eszköz kiválasztása kulcsszerepet játszik a hatékony tanulásban és jegyzetelésben. Ha “tablet egyetemre’” témában keresgélsz, szinte biztos, hogy az Apple iPad és MacBook Air készülékek kerülnek először a látóteredbe – nem véletlenül. Ezek az eszközök kombinálják a csúcsteljesítményt, a hordozhatóságot és az egyedülálló Apple ökoszisztémát.
2025. 08. 02. 10:00
Megosztás:

RMDSZ-es kormányfőtitkár-helyettest és államtitkárt nevezett ki a román kormány

A Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) részéről Faragó Péter Arad megyei politikust nevezte ki kormányfőtitkár-helyettessé a bukaresti kormány. Ötvös Koppány Bulcsú a művelődési minisztérium államtitkára lett.
2025. 08. 02. 09:00
Megosztás:

Az Otthon Start program megmozgatja az ingatlan- és hitelpiacot is

A nyári hónapokra jellemző, visszafogottabb aktivitással telt a július a hazai ingatlanpiacon, az Otthon Start program hatása viszont gyorsan meglátszott az érdeklődések növekedésében - közölte a Duna House pénteken.
2025. 08. 02. 08:00
Megosztás:

Stratégiai megállapodás: a Waberer’s és a Budapest Airport együttműködik a hazai légiáru-szállítás dinamikus fejlesztéséért

A mai napon Waberer’s International Nyrt. és a Budapest Airport Zrt. együttműködési szándéknyilatkozatot (MoU) írt alá, amelynek célja a hazai légiáru-szállítás és logisztika dinamikus fejlesztése, amely tovább erősíti azt a nemzeti törekvést, hogy Magyarország stabilan a legversenyképesebb légiáru-elosztó központ legyen Közép-Európában. A Waberer’s és a Budapest Airport megállapodásának legfőbb sarokpontja azon szinergiák kihasználása, amelyekkel a következő évtizedben is töretlen fejlődés valósulhat meg az egyik legfontosabb hazai stratégiai ágazat, a logisztika terén.
2025. 08. 02. 07:00
Megosztás:

Elérte a 45 milliárd forintot a Demján Sándor 1+1 Program kifizetéseinek összege – már több mint 500 vállalkozás jutott forráshoz

Gyors ütemben halad a hazai kis- és középvállalkozások fejlesztését célzó Demján Sándor 1+1 Program végrehajtása: már több mint 500 vállalkozás jutott hozzá a támogatási forráshoz, összesen 45 milliárd forint értékben, így a kifizetések összege két hét alatt megduplázódott. A beruházások országszerte elindultak, a program érdemi lendületet ad a hazai KKV-k technológiai megújulásához és növekedéséhez.
2025. 08. 02. 06:00
Megosztás:

SEI kriptovaluta árfolyam elemzés és előrejelzés

SEI token robbanásszerű növekedés előtt állhat – technikai és fundamentális jelek is alátámasztják Egy új Layer 1 csillag emelkedik?
2025. 08. 02. 05:00
Megosztás:

Drasztikusan módosították a korábbi foglalkoztatottsági adatokat

A nem-mezőgazdasági foglalkoztatottak száma 73 ezerrel nőtt júliusban az Egyesült Államokban, elmaradva a 104 ezer fős várakozástól.
2025. 08. 02. 04:00
Megosztás:

Váratlanul nagy volt a kereslet az iPhone-okra

Az Apple harmadik negyedéves eredménye jobb lett az elemzők által vártnál. Az árbevétel közel 5 milliárd dollárral múlta felül a várakozásokat, a 94,04 milliárd dollár 9,6%-os éves növekedést jelent.
2025. 08. 02. 03:00
Megosztás:

Nincs pénzed fogorvosra? Akkor itt van rá a visszapénzes megoldás

A magyarok fele már igénybe vett magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben, és egyre többen keresik az elérhető, mégis minőségi megoldásokat. A K&H visszapénz most már olyan lehetőséget is kínál, amelynek segítségével kedvezményesen finanszírozható a fogászati ellátás.
2025. 08. 02. 02:00
Megosztás:

Ha az Ön nyugdíja kevesebb, mint 244.557 Ft, akkor rossz hírünk van!

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2025 júniusában az öregségi nyugdíjak átlaga 244 557 forintot tett ki. Mit jelent mindez?
2025. 08. 02. 01:00
Megosztás:

Módosult a GINOP Plusz-1.2.4-25 pályázati felhívás

A hazai mikro- és kisvállalkozások fejlesztésének ösztönzése érdekében a Nemzetgazdasági Minisztérium módosította a GINOP Plusz-1.2.4-25 „Mikro- és kisvállalkozások támogatása a leghátrányosabb helyzetű régiókban, illetve a Szabad Vállalkozási Zónákban” című felhívást. A támogatási keretösszeg a korábbi 50 milliárd forintról 150 milliárd forintra emelkedik, így háromszoros forrás válik elérhetővé a vállalkozások számára.
2025. 08. 02. 00:28
Megosztás:

Nyugdíjas lenni 30 évesen Magyarországon?! Igen, lehetséges!

Visszatér a K&H influenszerkampánya, amely tavaly igen nagyot ment a közösségi médiában és sok fiatal felkapta rá a fejét. Ezúttal egy helyett négy fiatal tartalomgyártó próbál meg egy hónapon át az átlagnyugdíjból – vagyis 224 ezer forintból – megélni.
2025. 08. 02. 00:01
Megosztás:

Szűk két hónapot adott Trump a gyógyszergyártóknak

Donald Trump azt követelte levélben 17 nagy gyógyszeripari vállalattól, hogy csökkentsék az amerikai gyógyszerek árait a többi fejlett ország áraihoz hasonló szintre.
2025. 08. 01. 23:00
Megosztás:

Nem nyűgözte le a befektetőket az Amazon

Az Amazon 13%-os év/év alapú második negyedéves bevételnövekedésről számolt be, összesen 167,7 milliárd dollár lett az árbevétel, szemben a várt 162 milliárddal.
2025. 08. 01. 22:00
Megosztás:

Karrierváltás: a bruttó hazai átlagkeresetet is meghaladhatja a junior informatikusok kezdő fizetése

A 750 ezer forintot is elérheti a junior informatikusok bruttó kezdő fizetése, amely így több mint 6 százalékkal meghaladhatja a KSH által július közepén publikált, mintegy 703 ezer forintos bruttó hazai átlagkeresetet. A magyar gazdaság gyenge teljesítménye miatt a juniorok elhelyezkedése egy hat-nyolc hónapos képzés után akár négy-hat hónapig is eltarthat, ám a legtöbb iparágban zajló digitalizációs hullámnak köszönhetően a különböző szektorokban szerzett tapasztalatokkal – például a jogi, egészségügyi, pénzügyi, mérnöki vagy oktatási szakmai múlttal – rendelkezők manapság is gyorsan elhelyezkedhetnek, és a fizetésük 2-4 év után, medior szinten már a bruttó 1,1-1,5 millió forintot is elérheti - összegzi a partnercégeitől szerzett tapasztalatokat az egyik legnagyobb hazai IT képzési központ, a PROGmasters.
2025. 08. 01. 21:00
Megosztás:

Drágult az üzemanyag és emelkedett az áfa

Romániában két százalékponttal nőtt az általános forgalmi adó (áfa) és mintegy 6 százalékkal drágult az üzemanyag pénteken, miután hatályba lépett a kormány deficitcsökkentő intézkedéseinek első csomagja.
2025. 08. 01. 20:00
Megosztás:

Kartellezés miatt 1,4 milliárdos bírságot szabott ki a GVH egészségügyi cégekre

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
2025. 08. 01. 19:00
Megosztás:

Kihagyott lehetőség: üzleti értéket teremt a kibervédelem, ha hagyják

Látványos megtakarítást hoz a kiberbiztonság a cégeknek világszerte, mégsem vonják be a terület vezetőit a kulcsfontosságú üzleti döntésekbe - mutat rá az EY legfrissebb nemzetközi felmérése, amely 550 topmenedzser éskibervédelmi vezető (CISO) bevonásával készült. A tanulmány szerint az adatvédelem a megfelelő hozzáállással könnyen a vállalati növekedés motorjává válhat.
2025. 08. 01. 18:00
Megosztás:

Erste Csoport féléves eredmények: jó működési teljesítmény, erős tőkemegfelelési mutató

Az Erste Csoport jó működési teljesítménye folytatódott 2025 első felében. A nettó kamatbevétel 2,7 százalékkal nőtt az előző év első hat hónapjához képest, elérve a 3,79 milliárd eurót (2024 első féléve: 3,69 milliárd euró). Ezt a növekedést elsősorban az ügyféloldali erős növekedése okozta, és ellensúlyozta a csökkenő kamatkörnyezet hatását: a közép-kelet-európai régió erős teljesítményének köszönhetően a hitelállomány 2,7 százalékkal nőtt az év eleje óta, és elérte a 224,0 milliárd eurót. A betétállomány 2,8 százalékkal nőtt, elérve a 248,5 milliárd eurót, a legerősebb növekedést a cseh, magyar és ausztriai betétállomány érte el. A nettó díj- és jutalékbevétel 8,3 százalékkal nőtt éves szinten, elérve az 1,54 milliárd eurót (2024 első féléve: 1,42 milliárd euró), köszönhetően az összes elsődleges piacon tapasztalható növekedésnek. Összességében a működési bevétel 2,7 százalékkal, 5,67 milliárd euróra nőtt (2024 első féléve: 5,52 milliárd euró).
2025. 08. 01. 17:00
Megosztás:

Megkétszerezi transzformátorgyártó kapacitását a Ganz

Két éven belül megduplázza, ezzel 20 ezer MVA-re növeli tápiószelei transzformátorgyárának termelési kapacitását a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Zrt. A Mészáros Csoport érdekeltségébe tartozó vállalat nagyszabású beruházásának megvalósulását Magyarország Kormánya közel 15 millió euró értékű támogatással segíti a 150 Új Gyár Program keretében. A fejlesztés révén a Ganz tovább kívánja erősíteni nemzetközi piaci jelenlétét.
2025. 08. 01. 16:00
Megosztás: