Külföldi slágeralapokat hoz a magyar piacra a Fidelity
A hazai alacsonyabb kamatkörnyezetben a befektetők is egyre jobban keresik a hozamlehetőségeket és egyre nyitottabbak az új lehetőségek iránt. Globális alapkezelőként elsőként a Fidelity Worldwide Investment helyezte át ilyen nagy számban termékeit helyi devizába. „Fontos, hogy a magyar befektetők számára megkönnyítsük a befektetést, és nemcsak euróban és dollárban kínáljuk alapjainkat, hanem egy sor forintban denominált luxemburgi befektetési alapot hoztunk a piacra. Igazából a kockázati spektrum nagy részét le lehet már fedni a 14 forintos Fidelity termékkel.”- mondta el Al-Hilal István, a Fidelity Worldwide Investment magyarországi értékesítési vezetője.
A leginkább kedvelt Fidelity termékek eddig a globális osztalékrészvényekbe, amerikai és európai részvényekbe, valamint a magas hozamú és a feltörekvő piaci kötvényekbe fektető alapok voltak, de egyre inkább népszerű az egyik dinamikus allokációjú vegyes alapjuk is. Októbertől több új stratégiával is elindult a Fidelity forintban, például egészségügyi, fogyasztási szektoralapokkal, globális demográfiai trendeket figyelő termékkel, valamint a mérsékeltebb kockázatú európai kötvényalapokkal. A nemzetközi alapkezelő egyik sikertermékét, az amerikai magas hozamú kötvény alapját is forintosította.
A nemzetközi alapkezelő már évek óta a fejlett piacok mellett tette le a voksát, ez jól látszik a globális termékeink pozícionálásán és a teljesítményeinken. A Fidelity elemzői szerint európai mennyiségi lazítás hatásos lesz, a kontinens fogyasztása egyre meggyőzőbb. Az amerikai gazdaság kirobbanó formában van, elég csak ránézni a fogyasztásra, a munkaerő piacra, a vállalati mérlegekre, ezt még az erősebb dollár, és a kezdődő mérsékelt kamatemelések sem hátráltatják. A cég vezető portfolió kezelőinek a japán piacról is pozitív a véleményük jelenleg, remélhetőleg lassan beindul a bérinfláció, és az Abenomics három pillére bizakodásra adhat okot.