Lassult a fogyasztói árak növekedése az OECD-országokban
2020. 05. 10. 23:00
A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) tagállamaiban márciusban 1,7 százalékra lassult a fogyasztói árak éves növekedési üteme a februári 2,3 százalékról, amiben döntő szerepe volt annak, hogy az energiaárak 3,6 százalékkal csökkentek márciusban a februári 2,3 százalékos emelkedés után.
Az OECD rámutatott arra, hogy a 2008-2009-es pénzügy válság óta nem csökkentek olyan komoly mértékben a fogyasztói árak, mint idén márciusban.
Az OECD honlapjára felkerült adatok szerint a 19 legnagyobb gazdaságú országot és az Európai Uniót tömörítő G20-csoportban, amely a világ gazdasági termelésének csaknem 85 százalékát adja, éves összevetésben 3,2 százalékkal nőttek a fogyasztói árak márciusban a februári 3,8 százalék és a januári 4,0 százalék után.
Az euróövezetben a februári 1,2 százalékról márciusban 0,7 százalékra, az EU egészében pedig 1,6 százalékról 1,1 százalékra lassult a fogyasztói árak növekedése éves összevetésben.
Mennyire vagy spórolós? ITT megnézheted!
Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások
Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.
Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása
Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.
Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban
Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.
E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását
Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.
Így készülnek a cégek a kis januárra
A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.