A delta variáns miatt lassul a gazdasági növekedés
2021. 08. 18. 16:00
	
	
    	
	
	
	        	    A japán export erősödés elkezdett lassulni júliusban, miután a növekvő fertőzés számok miatt a Kínába és az Európába irányuló szállítások is csökkentek.
    	    
	    	    
	    
	    
		
		    
			 
			
		    
		
			    
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
     
			
		    Japán exportja 37%-kal növekedett éves szinten, viszont március óta még így is ez a legkisebb növekedés, amit főként a gépjármű étékesítések csökkenése húzott le. Az elemzők 39,4%-os emelkedést vártak. Egy másik jelentés pedig azt mutatta, hogy a géprendelések 1,5%-ot csökkentek júniusban. 
Az export adatok azt mutatják, hogy a globális kereskedelmi momentum csökken, ahogy a delta variáns egyre gyorsabban terjed.
Ilyen még nem volt: 11%-kal több bevétellel terveznek a vállalkozások
				Rekord magas árbevétel-növekedéssel számolnak a következő egy évben a hazai kkv-k. A K&H bizalmi index kutatás 17 éves történetének legmagasabb pénzügyi várakozása szerint átlagosan 11 százalékkal több árbevétellel és 6 százalékkal nagyobb profittal terveznek az előttünk álló egy évre a vállalkozások.     			
    			Júniusban fellendült a félvezetők globális eladása
				Nőtt a félvezetők globális eladásából származó bevétel júniusban havi és éves szinten egyaránt a világ vezető nemzetközi gyártóit tömörítő szövetség, a SIA szerint.    			
    			Csaknem üres a makronaptár, de érkezik némi adat a napokban
				Csaknem üres a makronaptár a jövő héten, mindössze a bruttó hazai termék (GDP) második negyedévi adatának első becslése jelenik meg, valamint az államháztartás önkormányzatok nélkül számolt úgynevezett központi alrendszerének július végi helyzetéről szóló részletes tájékoztató.    			
    			E-sport Ítéletnap: az Erste Csoport bemutatja az e-sportok bukását
				Miután tavaly bemutatkozott az e-sportok világában, az Erste Csoport a League of Legends Európa-bajnoksággal (LEC) kötött partnerségének második fejezetét ünnepli. A Jung von Matt SPORTS humoros kampányfilmjének segítségével a bankcsoport az e-sportokat övező témák közül a legtöbb vitát kiváltó kérdést választotta ki. Azzal foglalkozik, hogy az e-sport igazi sportnak számít, vagy sem, valamint bemutatja a játékosközösség erre adott reakcióját. Az LEC Summer Splithez köthető kampány augusztus 13-án rajtol a Rájátszással egy időben, és az augusztus 29-ei döntőig látható lesz a közösségi médiában és az LEC Livestream csatornán.     			
    			Így készülnek a cégek a kis januárra
				A nyári uborkaszezon végéhez érve a cégek év végi hajrát hirdetnek az utolsó negyedévre, ezért erősödő versenyre lehet számítani ősszel. Nagy Lehel, a Langmár Kommunikáció ügyvezető-helyettese arról beszélt, hogy fontos lefektetni a stratégiát és ennek mentén építeni a kommunikációt ebben az időszakban. Példaként említette, hogy ha valakinek nincs jelen a célközönsége egy adott közösségi felületen, akkor oda teljesen felesleges erőforrásokat csoportosítani. Megjegyezte, ilyenkor célszerű nagy hangsúlyt fektetni a már meglévő ügyfelekre, hiszen statisztikailag alátámasztott tény, hogy őket olcsóbb újabb vásárlásra ösztönözni.    			
    			 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        