Lejtmenetben a villamossági nagykereskedelem
Muhari Márton, a Sonepar Magyarország ügyvezetője szerint elsősorban az építőipari beruházások radikális csökkenése okozta a villamossági termékek nagykereskedelmének nagymértékű, közel 20 százalékos visszaesését. A hazai forgalomcsökkenés csaknem a duplája a nemzetközi zuhanásnak.
A Sonepar Magyarország a villamossági szektorban szereplő hét legnagyobb vállalkozás közül egyedüliként tudott növekedést produkálni. A tavalyi 5,8 milliárd forintos árbevétel 2009-ben a legóvatosabb becslés szerint is 6,3 milliárd forintra nő. A vállalatnál – a napjainkban megfigyelhető trenddel ellentétben – a fizetési határidő alig, a válság előtti időszakhoz képest csupán 5 nappal növekedett.
A jövő évre a szakember a szektor forgalom-visszaesésének megállását jósolja, szerinte lassú növekedés legkorábban 2011-re várható. Muhari Márton úgy véli, a Sonepar 2010-ben az idei évhez hasonló eredményt, 10 százalék feletti növekedést ér majd el.
A francia tulajdonú, hazánkban 1999 óta jelenlévő Sonepar csoport a világ egyik meghatározó villamossági nagykereskedője. A konszern 2008-as teljes árbevétele 13,8 mrd. euró volt. A cég a teljes, mintegy 50-60 milliárdos hazai piacon 10-12 százalékos részesedéssel rendelkezik. A magyar leányvállalat tavalyi árbevétele több mint 5,8 milliárd forint volt, a cég Magyarországon 16 telephellyel rendelkezik, alkalmazottainak száma 165 fő.