Már nem csak a dízel autók értékesítését tervezi megszüntetni az EB
 
			
		    Az uniós bizottsági javaslat szerint a  személygépkocsik és a kisteherautók ismertetett, szigorúbb  szén-dioxid-kibocsátási normái felgyorsítják az átállást a nulla  kibocsátású mobilitásra, megkövetelve, hogy az új autók átlagos  kibocsátása 2030-tól 55 százalékkal, 2035-től 100 százalékkal csökkenjen  a 2021-es szinthez képest.
    
Ennek eredményeként a 2035-től  nyilvántartásba vett valamennyi új személygépkocsi kibocsátásmentes  lesz. Annak biztosítására, hogy a járművezetők Európa-szerte megbízható  hálózatban tudják feltölteni járműveiket, az alternatív üzemanyagok  infrastruktúrájáról szóló felülvizsgált rendelet elő fogja írni a  tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével  összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és  hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól  meghatározott távolságokra. Az elektromos töltés esetén 60  kilométerenként, hidrogénes feltöltés esetén 150 kilométerenként.
    
Mivel  a légi közlekedésben és a tengeri közlekedésben használt üzemanyagok  jelentős szennyezést okoznak, a bizotsági javaslat célzott  intézkedéseket javasolt a kibocsátáskereskedelem kiegészítésére. A  bizottság szerint a légi járművek és a hajók számára biztosítani kell a  tiszta elektromos energiához való hozzáférést a főbb kikötőkben és  repülőtereken. 
A ReFuelEU nevű uniós légiközlekedési kezdeményezés pedig  arra fogja kötelezni az üzemanyag-ellátást végző vállalkozásokat, hogy  nagyobb arányban keverjenek fenntartható légijármű-üzemanyagokat,  beleértve az alacsony szén-dioxid-kibocsátású szintetikus üzemanyagokat,  úgynevezett e-üzemanyagokat az EU repterein használatos  légijármű-üzemanyagokba. Ehhez hasonlóan, a FuelEU nevű tengerészeti  kezdeményezés ösztönözni fogja a fenntartható tengeri közlekedésben  használt üzemanyagok és a kibocsátásmentes technológiák elterjedését  azáltal, hogy felső határt állapít meg az európai kikötőkbe befutó hajók  által felhasznált üzemanyag üvegházhatásúgáz-tartalmára.
 
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
				     
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                         
                        