Már többet költünk a divatra mint a válság előtt. Megengedhetjük magunknak !?
A Burberry Group PLC 102 saját üzlettel valamint 250 partnerrel rendelkezik világszerte. A pénzügyi válság következtében az idei első félévben 15%-kal volt kénytelen működési költségeit csökkenteni elbocsátások, fejlesztési leállítások által, a tapasztalt jelentős forgalomcsökkenés miatt. Ez éves szinten 50 millió font megtakarítást jelentett.
Mára viszont meglepő fordulat állt elő: a harmadik negyedéves eladásaik nem, hogy elmaradtak, hanem túlszárnyalták az előző év hasonló időszakának adatait. Az eladások 4.6%-kal 343 millió fontra nőttek a tavalyihoz képest.
Elemzők szerint a növekedés folytatódhat, mivel az emberek bátran költenek magukra napjaink optimista pénzpiaci híreinek hatására.
A cég részvényei 5.3%-os emelkedést produkáltak a jelentést követően.
A Burberry pénzügyi igazgatója Stacey Cartwright szerint az őszi-téli kollekciójuk olyan sikert aratott amire álmaiban sem gondolt.
Korábban termékeik az árak miatt lekerültek jópár multi-partnerük polcáról - most viszont veszik őket mint a cukrot.
A vásárlók visszatértek a márkához és a minőséghez.
Népszerűek a divatos kézitáskák, bőrkabátok, de leginkább a nyakra tekerhető, és a fej körül is hordható meleg kendők fogynak.