Médiatanács-szankciók helytelen korhatár-besorolás és műsortámogatói szabály megsértése miatt

Egy amerikai akciósorozat előzetesének túl enyhe korhatár-besorolása, valamint egy ifjúsági műsorban közzétett, szabálytalan játékbolt-szponzoráció miatt szabott ki bírságot az RTL Klub szolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A testület eredménytelennek nyilvánította a Körmend 99,8 MHz-es rádiós frekvencia pályázatát, míg egy miskolci és egy encsi frekvencia eljárásaiban az alaki vizsgálatok után nyilvántartásba vette az egyedüliként jelentkező Magyar Katolikus Rádió Alapítványt.

Médiatanács-szankciók helytelen korhatár-besorolás és műsortámogatói szabály megsértése miatt

Médiafelügyeleti döntések

A grémium összesen 1,95 millió forint bírságot szabott az RTL Klub szolgáltatójára egy állampolgári bejelentés alapján lefolytatott eljárásban, amiért júliusban a Mr. Whiskey című sorozat egyik epizódjának előzeteseit több alkalommal is nem megfelelő – 12-es – korhatár-besorolás mellett és nem az előírt időben mutatta be. Az ajánlók kizárólag 16-os karikával, este 21 és hajnali 5 óra között kerülhettek volna adásba, mivel a bennük megjelenő erőszak – verekedés, lövöldözés, haláljelenet – befolyásolhatja az érintett korosztály személyiségfejlődését. Magát az epizódot szintén 16-os besorolással kellett volna közzétennie a szolgáltatónak a 12-es karika helyett. A testület az RTL Klub szolgáltatójára 100 ezer forintos bírságot is kirótt, amiért májusban a Kölyök Kalauz egyik adásában szabályt sértett azzal, hogy egy a műsort támogató játékbolt termékeire hívta fel a figyelmet, ezáltal azok megvásárlására ösztönözte a nézőket.


A körzeti, közösségi InfoRádió szolgáltatójára hetvenezer forintos bírságot szabott ki a testület, amiért a rádió egy vizsgált júliusi adáshéten a hatósági határozatban rögzített vállalásaihoz képest kevesebb hírt és a helyi közélettel foglalkozó műsort tett közzé.


A Médiatanács a bírságok kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét. 

Rádiós pályázatokkal kapcsolatos döntések

A testület megállapította a Körmend 99,8 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvenciára indított pályázati eljárás eredménytelenségét, miután alakilag érvénytelennek bizonyult a pályázatra benyújtott egyetlen ajánlat a Rádió 8 Körmend Kft.-től. A Médiatanács a Miskolc 95,1 MHz körzeti és az Encs 95,4 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatának eljárásaiban nyilvántartásba vette a mindkét esetben egyedül pályázó Magyar Katolikus Rádió Alapítványt. A testület ugyanennek a szolgáltatónak a kérelmére engedélyezte, hogy a helyi Kisújszállás 103,2 MHz frekvencián közösségi jelleggel induló sugárzást október 27-e helyett december 26-áig kezdhesse meg.


A grémium heti üléseinek teljes napirendje megtalálható a testület honlapján, ahogy az ülésekről készült jegyzőkönyvek, illetve valamennyi határozat is – a legfrissebbek a szükséges hitelesítési és adminisztrációs átfutási idő után lesznek nyilvánosak.


KALKULÁTORUNKKAL (csak kattints rá) MOST KISZÁMOLHATOD, HOGY:

- Mekkora az agyad a magyar átlaghoz képest?

Mekkora lenne az ideális vérnyomásod?

Mennyi pénzt kellene keresned, ha rendesen megfizetnék a tudásodat?

Hozzászólások

NMHH: A műsorok 99,9 százaléka akadálymentes

Elfogadta a tévéműsorok akadálymentesítéséről készült legfrissebb kutatási jelentést e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, amelyből kiderül, hogy a jogszabály hatálya alá tartozó műsoridő 99,9 százalékát akadálymentesítették a szolgáltatók. A grémium elvégezte egy budaörsi és egy pécsi frekvencia alaki vizsgálatát és elfogadta a Törökszentmiklós 96,4 MHz-es helyi, közösségi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét is.
2019. 11. 22. 22:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elvégezte egy budaörsi és egy pécsi rádiós frekvencia alaki vizsgálatát és elfogadta a Törökszentmiklós 96,4 MHz-es helyi, közösségi frekvencia pályázati felhívásának tervezetét is - közölte a hatóság pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 22. 10:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A gyerekek ’jóságról’ alkotott nézeteit kutatta a Cartoon Network globálisan

A Cartoon Network nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országban is sokadjára indítja el bántalmazás elleni kampányát, amelynek jelszava: „Aki ver, az nem haver”. A népszerű gyerekcsatorna az ötödik év alkalmából globális kutatást végzett a gyerekek körében, amiből kiderült, mit gondolnak a gyerekek jótettnek, mit és hogyan tesznek azért, hogy másoknak jobb legyen.
2019. 11. 20. 02:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Mit nézel? Vakok harca: See

November elsejével az Apple is beszállt a streaming háborúba és elindította saját platformját Apple TV+ néven. A szolgáltatás nem működik másként, mint ahogy azt már a Netflix vagy az HBO Go esetében megtapasztalhattuk, azaz hűségidő nélkül, havonta fizethetünk elő rá (1890 Ft-ot ebben az esetben), cserébe pedig szabadon böngészhetünk a kínálatukból, természetesen reklám nélkül. Az Apple TV+ több saját gyártású sorozattal és egy családi természetfilmmel rajtolt, valamelyikből 3, másból akár 8 rész is elérhető jelenleg. Lehetőség van egy egyhetes, ingyenes próbaidőszakra, mielőtt a rendes előfizetés megkezdődne.
2019. 11. 17. 03:30
Megosztás:
Hozzászólások:

100 ezres bírságot kapott az RTL Klub

A médiatanács 100 ezer forintnyi bírságot szabott ki az RTL Klub, és 200 ezer forintnyit az M5 szolgáltatójára - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 17. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló üzemeltetési pályázatot a médiatanács

A médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) pénteken az MTI-vel.
2019. 11. 15. 16:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Ki költi a legtöbb pénzt ma reklámra Magyarországon?

Nem hozott szignifikáns különbséget az elmúlt év a hazai reklámszektorban az előző esztendőkhöz viszonyítva. A magyar piac növekedésének alapját továbbra is az állami szervezetek költései biztosítják, miközben a piaci szereplők nem fordítottak többet reklámra tavaly, mint 2018 előtt. A három vezető, állami hirdető a hazai piacon a Miniszterelnöki Hivatal, a Szerencsejáték Zrt., a Nemzeti Erőforrás Minisztérium és a Magyar Villamos Művek Zrt. – derül ki a kelet- és közép-európai reklámpiacok folyamatait, trendjeit összefoglaló és elemző, hiánypótló kiadvány, a CANnual Report most megjelent ötödik kötetéből. A kiadvány arra is rámutat Magyarország vonatkozásában, hogy az állami szereplők milliárdos reklámköltéseinek a mértéke azért is szembeötlő, mert többek között a legnagyobb hirdetők éves rangsorában az ötödik helyen álló Magyar Telekom 60 százalékkal kevesebbet fizetett ki reklámra, mint a Miniszterelnöki Hivatal 2018-ban.
2019. 11. 14. 15:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió

Mobiltelefon-alkalmazást fejlesztett a Magyar Katolikus Rádió, amelyen az élő rádióműsor mellett tematikus csatornák és több új funkció is elérhető - közölte Radetzky András, a rádió vezérigazgató-helyettese az alkalmazást bemutató sajtótájékoztatón, szerdán Budapesten.
2019. 11. 13. 13:00
Megosztás:
Hozzászólások:

A legtöbbet a digitális hirdetésekre költenek Közép- és Kelet-Európában a CANnual Report szerint

A gazdasági jólétnek és a digitális fejlődésnek köszönhetően 2018 során a reklámipari kiadások értéke elérte a nettó 13,8 milliárd eurót, vagyis a hirdetők körülbelül 3 milliárd euróval többet költöttek a közép-és kelet európai térségben, mint öt évvel ezelőtt. A televízió elsősége továbbra is töretlen, a digitális kiadások robbanásszerű növekedést mutattak, miközben a kültéri hirdetések a harmadik helyre léptek elő a televíziós és az online felületek mögött, a nyomtatott média pedig jelentősen visszaesett.
2019. 11. 09. 12:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra

Összesen 1,3 milliárd forint pályázati forrást nyerhetnek el 2020-ban a helyi, körzeti és kisközösségi médiaszolgáltatók a Magyar Média Mecenatúra Programban a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának döntése alapján. A grémium e heti ülésén elfogadta az új reklámszpotokról szóló tanulmányt is, amely szerint egyre több a gyógyszerreklám. A testület kezdeményezésére a román társhatóság helytelen korhatár-besorolás miatt figyelmeztette a Mozi+ és a Moziverzum szolgáltatóját.
2019. 11. 08. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Új főszerkesztő került a Népszava élére

A korábbi főszerkesztő-helyettes, Nagy György irányítja főszerkesztőként a Népszavát szerdától - közölte a napilap az MTI-vel.
2019. 11. 06. 17:30
Megosztás:
Hozzászólások:

#fizetetthirdetés, avagy hogyan reklámozhat egy influencer?

Mivel a véleményvezérek sok esetben a hagyományos hirdetési eszközöknél jóval több fogyasztót érnek el, szerepük felértékelődött a hirdetők körében. Az elmúlt években lefolytatott versenyhivatali vizsgálatok azonban feltárták, hogy az általuk alkalmazott gyakorlat nem mindig volt megfelelő. De hogyan hirdethet egy influencer? Hogyan kerülheti el a bírságot? Mi számít burkolt reklámnak? Egyebek mellett ezekre a kérdésekre keresett választ legutóbbi adásában a Meeting Request, a Deloitte üzleti podcastje, amiben a GVH fogyasztóvédelmi irodájának vezetője volt vendégük.
2019. 11. 02. 05:30
Megosztás:
Hozzászólások:

A Twitter ezentúl nem fogad el politikai hirdetéseket

A Twitter a továbbiakban nem fogad el politikai hirdetéseket - jelentette be szerdán a közösségi portál elnök-vezérigazgatója.
2019. 10. 31. 03:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Orosz hátterű oldalakat függesztett fel a Facebook

Felfüggesztett három orosz hátterű oldalt a Facebook. Ezt szerdán jelentette be Nathaniel Gleicher, a Facebook közösségi portál kiberbiztonságért felelős vezetője.
2019. 10. 30. 19:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Eladták Románia legnépszerűbb televízióját

Eladták egy regionális tranzakció keretében Románia legnépszerűbb televízióját, a Pro TV-t, miután a Petr Kellner cseh milliárdos által birtokolt PPF befektetési alap megállapodott az amerikai AT&T amerikai telekommunikációs vállalattal a kelet- és közép-európai televíziókat üzemeltető CME megvásárlásáról.
2019. 10. 29. 01:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Helyreigazításra kötelezte a bíróság a propeller.hu internetes oldalt

Helyreigazításra kötelezte a bíróság a propeller.hu internetes oldalt, mert valótlanságot állított a közmédiáról - közölte a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) sajtóosztálya az MTI-vel szombaton.
2019. 10. 27. 08:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt

Egy angol romantikus komédia és egy magyar filmsorozat-epizód helytelen korhatár-besorolása miatt szabott ki bírságokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. Az egyedül induló Magyar Katolikus Rádió Alapítvány lett a nyertese négy vidéki rádiós frekvencia pályázatának, és a testület öt évvel megújította a tiszafüredi és abádszalóki Rádió 1 szolgáltatójának jogosultságát.
2019. 10. 27. 02:30
Megosztás:
Hozzászólások:

Rádiós frekvenciákról döntött az NMHH

Rádiós frekvenciákról döntött a médiatanács és öt évvel megújította a tiszafüredi és abádszalóki Rádió 1 szolgáltatójának jogosultságát is - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.
2019. 10. 25. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Nincs több csalás, új magyar startup mutatja meg, hogy mit tudnak az influencerek

Már-már közhelyszámba megy, hogy minden cég influencerrel akar reklámozni. De vajon tudjuk-e, milyen tényleges, kézzelfogható eredményeket nyújt ez a fajta marketing? Egy új szolgáltatás azt ígéri, hogy pontosan mérhetővé teszi az influenszer-kampányok hatását – így mind a cég, mind a megbízott véleményvezér pontos képet kaphat a munkája értékéről. A Befluence már most olyan piaci szereplőket tudhat a hívei közt, mint Kulcsár Edina, Tápai Szabina vagy Nagy Benedek (youtuber).
2019. 10. 21. 11:00
Megosztás:
Hozzászólások:

Tematikus műsorokkal készül az M5 kulturális csatorna október 23-án

Tematikus műsorokkal készül október 23. alkalmából az M5 kulturális csatorna; szerda este többek között a Tumbász Ákos és Forró Mariann szerelmi történetét feldolgozó Szerettünk volna még élni című dokumentumfilmet láthatják a nézők - mondta el Siklósi Beatrix csatornaigazgató az MTI-nek.
2019. 10. 21. 00:30
Megosztás:
Hozzászólások: