Mennyire vagy sznob? Most kiderül!
A “Veblen-hatás” netovábbja: minél drágább, a vásárló annál biztosabb lehet, hogy egy nagyon szűk réteg kiválasztott tagja. A Hermés és a Luis Vuitton pl. soha nem áraz le egyetlen terméket sem. A legtöbb dizájner brand az árak emeléséért a költségek növekedését okolja a nyilvánosság felé, kevésbé nyíltan inkább az adott márka luxus percepcióját próbálják minden erővel fenntartani.
A Burberry tavaly ki is mondta, hogy az árait elsősorban a márka exluzivitásának megőrzése miatt emeli folyamatosan. Bár a Boston Consulting Group felmérései szerint a válság utáni eladások növekedése folyamatosan csökken, a luxuscikkek 2010-es évi 11%.os növekedése mára 7%-ra esett, a legfőbb tanulság röviden, hogy a luxusmárkák azért drágák, mert drágák is akarnak maradni.
Mennyire vagy sznob?
Kalkulátorunk segítségével most szembesülhetsz a valósággal! Kattints a képre az indításhoz!